خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

پیشینه ومبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

دانلود پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

پیشینه ومبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل23

پیشینه ومبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف بازاریابی

از نظر کاتلر، برجسته ترین صاحب نظر علم بازاریابی، بازاریابی فرآیندی مدیریتی-اجتماعی است که بوسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند.

تعریف فوق در برگیرنده هفت اصطلاح مهم می باشد که عبارتند از : نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار است. موارد فوق مفاهیم اساسی بازاریابی هستند که هر یک را بطور مختصر شرح می دهیم.

نیاز: بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. به عبارت دیگر احساس محرومیت، همان نیاز است.

خواسته: شکلی است که نیازهای انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود می گیرد، به عبارت دیگر خواسته انسانی شکلی از نیاز انسان است که بر طبق فرهنگ و شخصیت فردی، تغییر شکل می دهد.

تقاضا: چون افراد دارای خواسته هایی نامحدود و منابع محدودی هستند لذا کالاهایی را برای مصرف انتخاب  می کنند که در ازای وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را برای خودشان بدست آورند. خواسته ای که با قدرت خرید همراه باشد تبدیل به تقاضا می گردد.

کالا یا محصول: محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد به عبارت دیگر هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن، استفاده یا مصرف به بازار عرضه کرد بطوری که توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

مبادله: مبادله عبارتست از دریافت چیزی مطلوب از کسی دیگر، در مقابل ما به ازایی به او. در حقیقت بازاریابی وقتی تحقق می بابد که مردم برای تامین نیازها و خواسته های خود تصمیم به مبادله بگیرند. مبادله هسته مرکزی بازاریابی است و برای تحقق آن، 5 شرط زیر لازم است:

1. حداقل دو طرف باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

2. هر طرف باید چیزی با ارزشی برای مبادله با دیگری در اختیار داشته باشد.

3. هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد.

4. هر طرف باید در رد و قبول پیشنهاد طرف دیگر آزادی کامل داشته باشد.

5. هر طرف باید دارای توانایی لازم برای مراوده و تحویل باشد.

بازار: به مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا، بازار اطلاق می شود. بنابراین روشن است که یک بازار می تواند حول محور کالا، خدمت و یا هر چیز با ارزش دیگری تشکیل شود.

تعریف مدیریت بازاریابی : مدیریت بازاریابی همان مدیریت تقاضاست. زیرا برای نیل به اهداف شرکت مدیریت بازاریابی می کوشد به طریقی سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تاثیر قراردهد، بنابراین  می توان گفت مدیریت بازاریابی به عنوان تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه می گردند؛ بر نامه های با هدف ایجاد و حفظ مبادلات سودمند با خریداران.

 

2-4-2) فلسفه ها یا گرایش های مدیریت بازاریابی:

1. گرایش تولید : این گرایش بر پایه دو اصل زیر بنا نهاده شده است :

     الف) مصرف کنندگان خواهان محصولاتی هستند که موجود باشند.

     ب) محصولات دارای قیمت بسیار مناسبی باشند.(مصرف کنند گان قدرت خرید آنها را داشته باشند)

گرایش تولید در دو حالت گرایش مفیدی است:

 الف ) هنگامی که : تقاضا بیشتر از عرضه است، که در اینجا مدیریت روش های افزایش تولید را بررسی می کند.

ب) هنگامی که هزینه تولید محصول در سطح بالایی قرار داشته باشد و برای پایین آوردن هزینه، تولید بیشتر لازم باشد.

2. گرایش کالا: مفهوم کالا، طرزتفکری است که معتقد است مصرف کنندگان در پی کالاهایی هستند که دارایی بهترین کیفیت، عملکرد و خواص باشند در نتیجه شرکت ها و موسسات همواره باید به دنبال بهبود دائمی کالاهای خود باشند در این مفهوم اعتقاد بر آن است که خود کالا خودش را می فروشد بنابراین احتیاجی به فعالیت های تشویقی و ترفیعی نخواهیم داشت. که این امر ممکن است منجر به بیماری نزدیک بینی بازاریابی منجر گردد، زیرا در این مفهوم شرکت ها و موسسات به نیازهای مشتریان توجه نمی کنند و فقط در پی افزایش کیفیت محصولات فعلی خودشان هستند.

3.گرایش فروش: این مفهوم معتقد است که مصرف کنندگان تا وقتی که با تبلیغات پیشبردی و فروش تحریک نشوند محصولات شرکت را به حد کافی خریداری نخواهند کرد. شرکت هایی که از این گرایش پیروی می کنند باور دارند که محصولاتشان باید فروخته شود نه اینکه خریداری شود. در این مفهوم فروش نقش اول را دارد و رضایت مشتری در مرتبه دوم اهمیت است. این مفهوم فروش از داخل شرکت به بیرون نگاه می کند.

دانلود پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه و مبانی نظری بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه و مبانی نظری صنعت نرم افزار

پیشینه ومبانی نظری صنعت نرم افزار

دانلود پیشینه و مبانی نظری صنعت نرم افزار

پیشینه ومبانی نظری صنعت نرم افزار
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل40

پیشینه ومبانی نظری صنعت نرم افزار

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف و تاریخچه صنعت نرم افزار

نرم افزار در معنای عام کلمه به کلیه روش ها و داده ها و هر آنچه که منجر به ایجاد آگاهی می شود اطلاق می شود. این تعریف کلی است و شامل نرم افزار کامپیوتری نیز می شود.(شورای عالی انفورماتیک، 73)

نرم افزار یکی از دو شاخه علم کامپیوتر می باشد. نرم افزار را می توان برنامه ریزی سخت افزار به منظور استفاده از آن تعریف کرد. یا بعبارتی دیگر"نرم افزار مانند روح انسان است که به کالبد آن جان          می بخشد" در  دنیای امروز که عصر اطلاعات می باشد، نرم افزار به عنوان بخشی از فن آوری اطلاعات (IT)مطرح است. امروزه فن آوری اطلاعات و فروش آن به عنوان یک صنعت بسیار مهم و پولساز معرفی می شود. به عنوان مثال، در سال 1985 در آمریکا، در آمد ناشی از تولید و فروش نرم افزار بالغ بر 4.9% تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داده است. که البته امروزه چیزی بیشتر از این آمار است. امروزه افرادی که در این صنعت مشغول به کارند، به عنوان نسل جدید ثروتمندان معرفی می شوند(مانند بیل گیتس-صاحب اصلی شرکت مایکروسافت-که ثروت وی در 4 اوت سال 1998 بیش از 61 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت در سال 1986 با سرمایه 80 دلار شروع بکار کرد و در سال 1997 سرمایه آن بالغ بر 482 میلیارد دلار تخمین زده شده است). همچنین سرمایه شرکت های تولیدی و فروشنده بخش فن آوری اطلاعات، قابل مقایسه با سرمایه بزرگترین و سودآورترین شرکت های نفتی در دنیا هستند.

شاید بتوان گفت این صنعت (صنعت نرم افزار) برای اولین بار در سال 1970معرفی شد. در این سال شرکت IBM برای اولین مرتبه، فروش نرم افزارهایش را از فروش سخت افزارهایش جدا نمود. تا قبل از این تاریخ نرم افزار به صورت رایگان همراه سخت افزار ارائه می شد. این کار پیامدهای بسیار مهمی در پیداشت که از جمله به وجود آمدن "صنعت نرم افزار"می توان اشاره نمود. بنابراین هر چند نرم افزار پیش از سخت افزار وجود داشته، اما به عنوان یک صنعت و بخش کاملا" مجزا وجود خارجی نداشته است.

 2-1تعریف IT و اجزا تشکیل دهنده آن

IT شامل مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارهاست که در جهت بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال بر محوریت اطلاعات و دانش می باشند. همچنین شامل مطالعه، طراحی، گسترش، اجرا، نگهداری و مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر و به خصوص کاربردهای نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر می باشد. به عبارت دیگر، برای توصیف تکنولوژی هایی به کار می رود که ما را در ضبط ،ذخیره سازی، پردازش، بازاریابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می کنند. IT بر دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و سیستم ارتباط از راه دور به همراه ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات تاکید دارد.                                                             

اجزاء تشکیل دهنده IT

 IT مانند هر تکنولوژی دیگری، دارای اجزای تشکیل دهنده می باشد و از منظر نگرش  "بستر پیاده سازی" دارای اجزاء ذیل است.

نرم افزار: برنامه های کامپیوتری به منظور دریافت، پردازش و تولید اطلاعات به کار برده می شوند.

سخت افزار پردازشی و ذخیره سازی: سخت افزار مورد نیاز به منظور پردازش(مانند کامپیوترهای شخصی) و سخت افزار لازم جهت ذخیره و بازیابی نمودن اطلاعات.

سخت افزار ارتباطی:  به منظور برقراری ارتباط میان کامپیوترها بکار می رود.(مثل خطوط تلفن)

نیروی انسانی: افرادی که در این تکنولوژی شاغل هستند و همچنین آنهایی که مصرف کننده محصولات این  فن آوری ها هستند.

داده ها ومنابع آنها: به عنوان ماده اولیه فن آوری اطلاعات می باشد. این داده ها باید قابل اعتماد، جدید و دقیق باشند.(تارخ ، محمد جعفر و امی، امیر علی 1381 ص 23)

 3-1کیفیت نرم افزار

نرم افزار نیز مانند هر کالای تولیدی دیگر، باید دارای کیفیت باشد. نرم افزاری که فاقد کیفیت باشد، مورد استفاد قرار نخواهد گرفت. اما کیفیتی که برای یک نرم افزار در نظر گرفته می شود با کیفیت کالاهای دیگر و حتی خود سخت افزار کامپیوتر تفاوت دارد. این تفاوت ناشی از ماهیت نرم افزار می باشد. اما اینکه منظور از کیفیت نرم افزار چیست نظرات مختلفی وجود دارد ولی پارامترهای دخیل در کیفیت نرم افزار به شرح زیر است.

دانلود پیشینه و مبانی نظری صنعت نرم افزار





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه و مبانی نظری صنعت نرم افزار,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی

پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی

دانلود پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی

پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل76

پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

به­كارگیری نوآوری­های فناوری در زمینه­های تجاری تأثیرات شگرفی داشته است .به­كارگیری نوآوری­های فناوری نوعی تغییر است كه بر فراگردها و اجزای نظام تجاری تأثیرگذار بوده و جهت این تاثیرات نیز معمولا مثبت است. یكی از نوآوری­های مذكور به­كارگیری ابزارهای الكترونیكی و به­ویژه اینترنت در نظام تجاری است. این نوآوری و تغییر كه تجارت الكترونیكی نام دارد، مزایای متعددی برای سازمان­ها به همراه دارد، به همین دلیل بسیاری از شركت­ها نسبت به استفاده از آن تمایل دارند (حاج کریمی و عزیزی،1387(.  

به­كارگیری تجارت الكترونیكی اكنون یك گزینه اختیاری نیست، بلكه نوعی اجبار است و شركت­ها ناگزیر از به­كارگیری آن هستند. اگر­چه بیشتر مبادله­های تجاری هنوز از طریق مجاری مرسوم انجام می گیرد، شمار مصرف­کنندگان و موسسه­های بازرگانی که در حال استفاده از اینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند، رو به افزایش است. برای شناسایی عوامل موثر بر به­كارگیری تجارت الكترونیكی ابتدا باید مفهوم تجارت الكترونیكی را شناخت (seyal et.al,2004).

منظور از تجارت الکترونیکی، استفاده از اینترنت و وب برای انجام تجارت است. به­عبارت کلی­تر، تجارت الکترونیکی یعنی اینکه تبادلات تجاری را به­صورت دیجیتالی بین سازمان­ها و افراد انجام دهیم. یعنی انجام تبادلات از طریق اینترنت و وب. تجارت الکترونیکی فرایند خرید و فروش کالاها به­صورت الکترونیکی می­باشد و از تراکنش­های کسب و­کار رایانه­ای، اینترنت و دیگر فن­آوری­های شبکه­ای دیجیتالی استفاده می­کند. تجارت الکترونیکی شامل بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، تحویل و پرداخت می­شود (Laudon,2010). تجارت الكترونیكی، خرید و فروش از طریق اینترنت است (Chaffy,2002).

 OECD[1] نیز تجارت الکترونیکی را بدین صورت تعریف می کند: تجارت الكترونیكی مبادله الكترونیكی است كه خرید یا فروش كالاها و خدمات بین شركت­ها، افراد، دولت­ها و سایر بخش­های عمومی و خصوصی را شامل شده و از طریق شبكه­های كامپیوتری هدایت می­شود. یكی از محققان بیان می­دارد «تجارت الكترونیكی عبارت است از فناوری ، پردازش و عملیاتی كه در زمان مبادلات تجاری به­صورت خودكار در شبكه­ها و با استفاده اطلاعات صورت می گیرد» (Hiratsu,2002).

2-2-1. منافع تجارت الکترونیکی 

تصمیم به استفاده از تجارت الكترونیكی به این موضوع بستگی دارد كه مدیران قانع شوند كه تجارت الكترونیكی برای شركت آنها مزایا و منافعی د­ر­بر­دارد (حسینی و دیگران،1385).  هر چقدر مدیریت شركت كوچك احساس كند به­كارگیری تجارت الكترونیكی مزایای بیشتری دارد، انتظار می­رود كه سطح بالاتری از تجارت الكترونیكی را به­كارگیرد. این عامل تقریبا در اكثر تحقیقات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر مثبت آن در به­كارگیری تجارت الكترونیكی تایید شده است. مزایای تجارت الكترونیكی معمولاّ محرك و هدف به­كارگیری تجارت الكترونیكی تلقی می­شود. استفاده از تجارت الكترونیكی سبب كاهش هزینه­ها، افزایش امنیت، تسهیل عملیات تجاری، افزایش اطلاعات برای تصمیم­گیری بهتر و بهبود ارتباط با ذی­نفعان می­شود (seyal et.al,2004). تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی، كاهش هزینه های تولید، بهبود ارتباطات و كاهش هزینه­های مبادله و تقویت رقابت از جمله سایر مزایای تجارت الكترونیكی است (seculley & woods,2001). بطور کلی می­توان منافع تجارت الکترونیکی را در سه سطح سازمان، مشتری و جامعه برشمرد:

2-2-1-1. منافع تجارت الکترونیکی برای بنگاه­ها و سازمان­ها 

توسعه بازار: تجارت الکترونیکی فضای بازار را برای بنگاه از موقعیت محلی به ملی و جهانی توسعه می­دهد. با وجود سرمایه­گذاری­های اندک، بنگاه­ها می­توانند به آسانی و با سرعت به بهترین عرضه کنندگان، حجم عظیمی از مشتریان و طیف گسترده­ای از شرکای تجاری جهانی دست یابند. افزایش تعداد عرضه­کنندگان و مشتریان موجب می­شود تا بنگاه ارزان­تر خریداری نموده و گران­تر بفروشد.

کاهش هزینه:  تجارت الکترونیکی هزینه­های تولید، توزیع، انبارداری و بازیافت را کاهش داده است. هر چند با کاربرد تجارت الکترونیکی هزینه­های انتشار و ارسال اطلاعات افزایش می­یابد، ولی سهم آنها در کل هزینه­ها به­قدری اندک است که در کل هزینه­ها با کاهش نسبی هزینه­ها روبه­رو خواهیم بود.

بهبود زنجیره عرضه: عدم کارایی در زنجیره عرضه مثل افزایش موجودی و طولانی شدن زمان تحویل با استفاده از تجارت الکترونیکی به حداقل می­رسد.

استفاده مناسب از زمان: با استفاده از وب سایت، کسب و­کار همیشه دایر خواهد بود. لذا مفهوم تعطیلی در کسب و­کار با کاربرد تجارت الکترونیکی حذف خواهد شد.

بومی­سازی: با به­کارگیری تجارت الکترونیکی و به طبع آن تولید مطابق سفارش و یا به­عبارتی بومی­سازی کالاها و خدمات مطابق درخواست و سلایق مشتری، امکان استفاده از مزیت رقابتی برای بنگاه فراهم می­شود.

مدل­های جدید کسب و کار: تجارت الکترونیکی به مدل­های ابداعی کسب و کار امکان ظهور و بروز داده و بدین ترتیب زمینه را برای افزایش کارایی و سود­دهی فراهم می آورد.

افزایش تخصص فروشندگان: استفاده از تجارت الکترونیکی سبب افزایش تخصص که در دنیای فیزیکی با محدودیت در آن مواجه هستیم، خواهد شد. به­عنوان مثال یک فروشگاه ارائه­کننده ابزارهای تخصصی که در دنیای واقعی با تعداد محدودی مشتری مواجه است، در فضای سایبری مورد بازدید و توجه میلیون­ها بازدید کننده و علاقه­مند احتمالی قرار خواهد گرفت، بنابراین ضمن توسعه بازار با توسعه امکان گسترش فضاهای تخصصی مواجه خواهیم بود.

سرعت دسترسی به بازار: استفاده از تجارت الکترونیکی فاصله زمانی بین خلق یک ایده و طرح با تجاری سازی آن را از طریق افزایش ارتباطات و زمینه­های همکاری به­شدت کاهش می­دهد.

کاهش هزینه­های ارتباط: با استفاده از شبکه جهانی اینترنت در تجارت الکترونیکی هزینه ارتباط نسبت به کاربرد شبکه اختصاصی به­شدت کاهش می­یابد.

کارایی در تامین و تدارک: به­کارگیری تجارت الکترونیکی امکان افزایش کارایی در خریدهای الکترونیکی را از طریق کاهش هزینه­های تدارکات تا حدود 80درصد یا بیشتر و کاهش قیمت­های خرید بین 5تا 15 درصد و کاهش زمان کار تا حدود 50درصد و بیشتر را فراهم می­آورد.

بهبود ارتباط با مشتری: تجارت الکترونیکی شرکتها و موسسات و بنگاهها را قادر می­سازد تا حتی در صورت وجود واسطه، ارتباط متقابل با مشتری افزایش یابد.این افزایش ارتباط از طریق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری موجب افزایش اعتماد مشتریان به کالاها و خدمات شرکت می­شود.

اطلاعات به­روز بنگاه­ها: با استفاده از محیط وب و در فضای سایبر، اطلاعات شرکت­ها در زمینه فن­آوری، مواد اولیه، فرایند تولید، قیمت­ها و ...به صورت روزآمد نگه داشته شده و بدین ترتیب امکان تصمیم­گیری صحیح میسر می­گردد.

سایر مزایا و منافع: علاوه بر منافع مذکور، به­کارگیری تجارت الکترونیکی دارای منافع دیگری شامل افزایش خدمات مشتری، بهبود و افزایش کارایی و بازدهی، افزایش دسترسی به اطلاعات، تسهیل در یافتن شرکای تجاری جدی، ساده­سازی فرایندها،کاهش هزینه­های حمل و نقل، افزایش انعطاف­پذیری تجاری و کاهش کاغذ­بازی خواهد بود (Turban,2010).

 


[1] Organization for Economic Cooperation and Development(OECD)

دانلود پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه و مبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی

پیشینه ومبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی

دانلود پیشینه و مبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی

پیشینه ومبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل41

پیشینه ومبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


در خصوص سواد مالی تعارف مختلفی ارائه شده که در ادامه به برخی از آنها پرداخته شده است.

سواد مالی عبارت است از توانایی قضاوت آگاهانه و تصمیم گیری موثر در خصوص استفاده از منابع پولی و مدیریت آن (بنیاد مالی تحقیقات آموزش بریتانیا[1]).

در تعریفی دیگر سواد مالی به عنوان ترکیب درک مصرف کنندگان و سرمایه گذاران از تولیدات مالی و توانایی و اطمینان در پذیرش ریسک های مالی، انتخاب آگاهانه، شناخت مسیر در گرفتن کمک و مبادرت به اقدامات موثر در جهت بهبود و سلامت مالی تعریف شده است (سازمان توسعه و همکاری اقتصادی).

سواد مالی توانایی افراد در کسب اطلاعات، تجزیه و تحلیل و مدیریت وضعیت مالی شخصی شان است به گونه ای که رفاه مالی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. این مفهوم نمایانگر توانایی جمع آوری اطلاعات مربوط به شکلی است که متمایز کننده گزینه های متفاوت مالی باشد، همچنین بحث در خصوص موضوعات و مسائل مالی و پولی و برنامه ریزی و پاسخگویی به رویدادهای موثر بر تصمیمات مالی روزمره که در اقتصاد عمومی رخ می دهد نیز در قالب این تعریف می باشد.

از نظر هاستون[2] (2010) سواد مالی شامل آگاهی از دانش و همچنین به کارگیری مسائل مالی در زندگی کاری و شخصی می باشد. به عبارت دیگر هاستون سواد مالی را دانش استفاده از آگاهی ها و ابزارهای مالی می داند.

جاکوب و همکاران[3] (2000) آگاهی مالی شخصی را دانش مفاهیم و مهارت های مدیریت مالی شخصی دانسته اند. از نظر آنها واژه مالی به دامنه وسیعی از فعالیت های روزمره زندگی که با پول در ارتباط است اطلاق می گردد که از فعالیت هایی چون کنترل دسته چک تا مدیریت کارت اعتباری، آماده سازی بودجه، خرید بیمه یا سرمایه گذاری را در بر می گیرد. آگاهی به معنی دانستن شرایط، شیوه ها، قوانین، حقوق، هنجارهای اجتماعی و دیدگاه های لازم برای درک و انجام این وظایف مالی حیاتی می باشد. این نویسندگان می گویند آگاهی مالی توانایی خواندن و بکارگیری مهارت های ریاضی را نیز در بر می گیرد. توانایی هایی که برای داشتن انتخاب های مالی مناسب ضروری هستند. همچنین از نظر آنها آگاهی مالی شامل دانش و مهارت های مالی شخصی است که توانایی درک شرایط و مفاهیم مالی و تبدیل آن دانش  به یک رفتار را نیز در بر می گیرد. این عنوانین عبارتند از مفاهیم پس انداز، کسب سود، بودجه گذاری یا تخصیص بودجه، خرید بیمه نامه، مدیریت اعتبارات و قرض ها و چگونگی کارکرد با موسسات خدمات مالی. دانش مالی؛ حداقل دانش لازم برای مشارکت موفق در اقتصاد را فراهم می کند و دسته ای از ابزارهای ضروری می باشد که چگونگی هزینه روزمره پول را تعیین می کند.

ویت و همکاران[4] (2000) آگاهی مالی شخصی را توانایی خواندن، تحلیل، مدیریت و پرداختن به مسائل مالی شخصی می­دانند که این توانایی روی شرایط زندگی فرد تاثیر دارد و عبارت است از توانایی درک گزینه های مالی، مباحثه بدون مشکل در مورد پول و موضوعات مالی، برنامه ریزی برای آینده و واکنش مناسب به رخ دادهایی که روی تصمیمات مالی روزمره اثر می گذارند.

 


[1]-National Endowment for financial Education

[2]-Huston

[3] -Jacob

[4] -Vitt

دانلود پیشینه و مبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه و مبانی نظری سواد مالی و رفاه مالی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی

دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی
پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل39

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

   واژه Attitude معادل های فارسی متعددی همچون ، طرز تلقی ، وجهه نظر ، بازخورد ، وضع روانی، ایستار ، گرایش و نگرش دارد . ولی اكنون اصطلاح نگرش قبول عام یافته و به صورت های مختلف نیز تعریف شده است . نگرش یك سازه فرضی است، زیرا به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست، بلكه بیشتر با اظهارات كلامی و رفتاری همراه است . (آذربایجانی و همكاران ؛ 1۳۸۵) نگرش به عنوان یک احساس مثبت یا منفی فرد در جریان یک رفتار خاص تعریف می شود. به لحاظ اهمیتی كه نگرش ها در زندگی افراد دارند، برخی از صاحب نظران تا آنجا پیش می روند كه موضوع اصلی روان شناسی اجتماعی را نگرش می دانند و آن را علم مطالعه نگرش های افراد تعریف می کنند . ( کریمی ؛ 1379 ) بطوری که از نظر برخی پژوهشگران، مفهوم نگرش احتمالاً شاخص ترین و ضروری ترین مفهوم در روانشناسی اجتماعی است. (گاورونسكی[1] ؛ 2007 ) بخشی از اهمیت نگرش ناشی از آن است كه صاحب نظران مطالعه نگرش را برای درك رفتار اجتماعی، حیاتی می دانند .بخش دیگری از این اهمیت مبتنی بر این فرض است كه نگرش ها تعیین كننده رفتارها هستند و این فرض به طور ضمنی دلالت بر این امر دارد كه با تغییر دادن نگرش های افراد، می توان رفتارهای آنها را تغییر داد . به علاوه، با افزایش نگرش های شخص در مورد چیزها، احتیاج او به تفكر و اخذ تصمیم گیری تازه، كم می شود و رفتار او نسبت به آن چیزها عادتی، قالبی، مشخص و قابل پیش بینی می گردد و در نتیجه  زندگی اجتماعی او آسان می شود. همچنین آگاه بودن از  نگرش های افراد می تواند دارای اهمیت زیادی باشد . اگر نگرش های مردم را بدانیم، می توانیم رفتار آنان را پیش بینی  كنیم و بر رفتار آنان كنترل داشته باشیم .(كریمی ؛ 1۳۷۹) یکی دیگر از دلایل اهمیت نگرش این است كه بر افكار اجتماعی موثر است، نحوه تفكر و پردازش اطلاعات را تحت تاثیر قرار می دهد، به عنوان طرح ذهنی عمل می كند و به عبارت دیگر چارچوب های شناختی اطلاعات را در مورد مفاهیم، موقعیت ها و حوادث سازماندهی و نگهداری می كند و سرانجام، بر فرایند رفتار اثر می گذارد. ( آذربایجانی و همكاران ؛ 1۳۸۵ ) همچنین در تعریف دیگر نگرش عبارت است از یك روش نسبتاً ثابت در فكر احساس و رفتار نسبت به افراد، گروه ها و موضوع های اجتماعی یا قدری وسیع تر، هر گونه حادثه ای در محیط فرد . (آذربایجانی و همكاران ؛1385 ) طبق نظر کریمی ، نگرش نظامی با دوام است كه شامل یك نگرش عبارت است از ترکیبی از باور ها و هیجان هایی که شخص را پیشاپیش آماده می کند تا به دیگران، اشیا و گروه های مختلف به شیوه ی مثبت یا منفی نگاه کند . نگرش ها ارزیابی از اشیا را خلاصه می کنند و در نتیجه پیش بینی یا هدایت اعمال یا رفتارهای آینده را بر عهده می گیرند . (کریمی ؛ 1385 )  نگرش را می توان بر حسب نظریه های یادگیری و رویکرد شناختی تعریف کرد . در هر یک از این نظریه ها مفهوم نگرش به گونه ای متفاوت تعریف می شود و هر یک از جنبه های متفاوت  نگرش  را  مورد تأکید   قرار می دهد.

   گوردون آلپورت[2]  در سال 1935 نگرش را چنین تعریف کرده است :  " نگرش یک حالت آمادگی  ذهنی  و  عصبی است که از طریق تجربه سازمان می یابد و بر واکنش  فرد نسبت به تمامی   موضوع ها و موقعیت های وابسته به نگرش تأثیر مستقیم و پویا بر جای می گذارد. " (شریفی ؛ 1372 ) عنصر شناختی ، یك عنصر احساسی ، و یك تمایل به عمل است. مولفه عاطفی شامل هیجانات و عاطفه فرد نسبت به موضوع، خصوصاً ارزیابی های مثبت و منفی است . مولفه رفتاری چگونگی تمایل به عمل فرد در راستای موضوع را شامل می گردد . مولفه شناختی شامل افكاری است كه فرد  در  مورد  آن موضوع نگرش خاص دارد و شامل :  حقایق، دانش و عقاید ( تیلور، پپلا و سیرز[3]  ؛ 2003 ) می باشد . این 3 عنصر در   شکل 2-10 تحت عنوان مدل 3 بخش نگرش معرفی شده اند .  ( شیفمن و كانوك[4] ؛ 1993 )


[1] Gawronski

[2] Gordon Willard Allport

[3] Taylor ,  Peplau  &  Sears

[4] Schiffman  & Kanuk

دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش سازمانی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش

پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش

دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش

پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل53

پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

خدمات پس از فروش، پیش­نیاز پیوستن به جامعه تجارت جهانی است، در ارتباط با این موضوع، یک سری استانداردهای جهانی تعریف شده که مختص اقتصادهای آزاد و رقابتی است.در اقتصادهای آزاد به دلیل رقابتی که میان تولیدکنندگان برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار وجود دارد، آنها مشتری را کارفرمای واقعی خود می­دانند و به همین سبب برای جلب رضایت این کارفرما و حفظ و نگهداری او، از هیچ تلاشی فروگذار نمی­کنند. در فضای رقابتی امروز، آنچه رویکرد استقبال از کالا را افزایش می­دهد، ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش آن است و تنها راه دستیابی به یک اقتصاد آزاد و حرکت سریع­تر به سمت جهانی شدن برای رقابت با کالاهای مشابه، ارتقای کیفی محصولات و­ایجاد نوعی اطمینان در مصرف­کنندگان است­(ذهبی و پورعمران،1389،ص42).

خدمات پس از فروش موجب ایجاد جریانی محدود ، ولی مستمر و قابل اتكا از درآمد در طول یك دوره­ زمانی طولانی می شود. هنگامی كه كسب و كارها ، خدمات پس از فروش ارائه می دهند، به درك عمیقی از­ طرح ها، فرایندها و تكنولوژی های مشتریان ، دست می یابند؛ دانشی كه رقبا نمی توانند به سادگی به آن­ دست یابند.­این مسأله موجب ایجاد یك مزیت رقابتی غیر قابل باور ، اما پایدار برای شركت ها می­شود. توجه به این موارد تعجب آور نیست كه شركت ها،رقابت در بازار خدمات پس از فروش محصولات را سخت و دشوار می بینند( پورعبدالهیان، مهرانی،1388 ،ص6).

هر چه شرایط گارانتی و خدمات بهتر باشد نگاه مشتری با اعتماد بیشتری همراه خواهد بود. در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه، تولیدکنندگان کالا و خدمات، برای جلب مشتری، ضمن کیفی­سازی تولیدات خود، کالا را با تسهیلات ویژه­ای به دست مصرف­کننده می­رسانند. ضمن اینکه خریدار همواره با اطمینان بیشتری به سمت خرید محصولات دارای گارانتی می­رود. به اعتبار این اطمینان، شرکت­ها همواره سعی می­کنند که کیفیت خدمات پس از فروش را افزایش دهند. رضایت مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، به عنوان اصلی‌ترین وظیفه تولیدكنندگان جهت بقا در بازار داخلی و بین‌المللی است. در جهان رقابتی امروز برنده اصلی آن شرکت هایی هستند که راه حل های بدیعی را برای برقراری ارتباط و رضایت مشتریان خود ایجاد کرده اند.

امروزه محصولات از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و آنچه باعث تمایز عمده می شود, خدمات پس از فروش آنهاست.

مشخصات مشتریان در عصر حاضر را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

 1)تنوع طلب

2) باهوش و شکارچی فرصت

3)به دنبال کارایی و دریافت پاسخ سریع

4)به دنبال قیمت و شرایط رقابتی بهتر

5)انتظار وفاداری از عرضه کننده

6)انتظارات لایتناهی (ذهبی و پورعمران،1389،ص42).

2-5-2-1) تعاریف خدمات پس از فروش از دیدگاه مختلف 

خدمات شامل فعالیت­های نامحسوس و­لمس­نشدنی هستند­و موجب منفعت و یا ارضاء خاطر می­ گردند اما مالكیت چیزی را نیز به­دنبال­ندارد. ارائه خدمات به مشتری همیشه حائز اهمیت بوده­ است­.اما مشتریان امروزی فرصت انتخاب بیشتری نسبت به مشتریان در دهه­های گذشته دارند­.­این­ امر به دلیل رقابت بیشتر محصولات و خدمات در بازار می باشد.­در بسیاری­از تحقیقات­ پیمایشی­ در مورد خریدهای مصرفی و سازمانی نتیجه گیری شده است كه ارائه خدمات مناسب نسبت­ به قیمت از اولویت بیشتری نزد مردم برخوردار است­. ارائه خدمات می تواند موجب برتری رقابتی­ شركت شده و رقابت دیگر شركت ها را خنثی كند. اغلب اوقات مصر ف كننده اگر بداند كه­ كالاها و خدمات بوسیلة عرضه كنندة قبلی مورد تضمین قرار گرفته،­هرگز برای یك صرفه جویی­ جزئی در قیمت به سراغ عرضه كنندة دیگری نمی رود ( رنجبریان و همكاران،1381،ص 128). امروزه، عصر­ طلایی خدمات است و گفته می شود هر شركتی برای موفق شدن و رونق گرفتن كسب و كارش ، باید تبدیل به یك كسب و كار خدماتی گردد . ( پورعبدالهیان، مهرانی،1388،ص 5)

مدیران به این دید جهانی خدمات مدار ایمان دارند ، اما در خفا ،معترف به مسأله ای آزار دهنده هستند : بیشتر شركت ها، یاخدمات پس از فروش را بلد نیستند یا به آن اهمیتی نمی دهند در بازاریابی، خدمات را به سه­ دسته خدمات قبل از فروش، خدمات حین فروش و خدمات پس از فروش تقسیم می كنیم (كاتلر و ارمسترانگ[1]،1991،ص201).

 


1 Kotler and Armestrong ,1991

دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه ومبانی نظری تحقیق خدمات پس از فروش,

تاريخ : 12 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
اثرات زندان بر زندانی و خانواده

در تحقیق صورت گرفته اثرات مثبت و منفی زندان بر فرد و جامعه مورد بررسی قرار گرفته و در راهکارهای مبارزه با کاهش استفاده از حبس تأکید شده است بررسی این اثرات راه گشای مسائلی است که از دیر باز بر انسان و جامعه انسانی با آن درگیر بوده و شاید به دلایل مختلف از حبس به عنوان کوتاه ترین را ه و به نظر خودشان (حکام)بهترین راه را استفاده نموده اند ، ولی

دانلود اثرات زندان بر زندانی و خانواده

اثرات زندان بر زندانی و خانواده
دسته بندیفقه و حقوق اسلامی
فرمت فایلdocx
حجم فایل29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل41

1-مقدمه                        - خلاصه مطالب ارائه شده

2-فصل اول                             

الف:زندان از دیدگاه قضائی                                                                     

ب:تعاریف عملیاتی

     زندان

          زندانی

    خانواده                                       

ج:کارکرد های خانواده

د:زندان مجازات فرد یا خانواده

2-فصل دوم:

-بررسی اثرات منفی زندان بر فرد

3-فصل سوم :

-بررسی تأثیرات منفی زندان بر خانواده

                الف:چگونگی تأمین معاش خانواده

                ب: تأمین مسکن و اشتغال دغدغه اصلی خانواده ها

                ج:نگاه های متفاوت

-نقش موثر زندان

-آیا زندان همیشه مفید واقع می شود ؟

-اثرات زندان در تأمین امنیت جامعه

4- فصل چهارم :

          -تأثیرآثار جسمانی زندان بر زندانی

                -تأثیر اجتماعی زندان بر زندانی

                -تأثیر روانی زندان بر زندانی

5- فصل پنجم :

                -راهکار های مبارزه با کاهش محرک های طبیعی

-پیشگیری از تکرار جرم

-زندان و مجازات

-حبس زدائی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها

فصل ششم : -پیشنهاد ها و راهکارها                                                            

   منابع و ما خذ

دانلود اثرات زندان بر زندانی و خانواده





امتیاز :


طبقه بندی: ،
اثرات زندان بر زندانی و خانواده,

تاريخ : 11 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
بررسی افزایش راندمان توربین های گازی توسط سیستم مدیا پایان نامه کارشناسی مهندسی برق قدرت دارای فهرست دارای شماره جداول زیر نویس برای تصاویر 130 صفحه در قالب پی دی اف فصل اول: تاسیسات فاگ فصل دوم: ملاحظات اقتصادی و تکنولوژیکی برای عملیات افزایش کارایی نیروگاه سیکل ترکیبی چکیده مقدمه افزایش خروجی خنک سازی ورودی تبخیری افزایش قدرت افزایش راندمان گرما دادن سوخت مطالغه حالت افزایش عملکرد توصیف روشها بحث  مجرای آتش hrsg مه پاشی ورودی هوای توربین نتیجه گیری مراجع فهرست معانی ...




امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پایان نامه بررسی افزایش راندمان توربین های گازی توسط سیستم مدیا,

تاريخ : 11 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
فصل 6 تبدیل گر های DC-DC محتوا 1. کنترل کننده های ولتاژ خطی.. 1 2. تبدیل گر سوئیچینگ پایه. 3 3. تبدیل گر (رو به پایین) بوک... 4 4. بررسی طراحی.. 16   محتوا 1 مثال 6-2. 3 طراحی تبدیلگر بوک 1. 3 مثال 6-3. 4 طراحی تبدیلگر بوک 2. 4 5. تدبیلگر بوست.. 7 ریپل ولتاژ خروجی.. 13 مثال 6-4. 14 طراحی تبدیل گر بوست 1. 14 مثال 6-5. 15 طراحی تبدیل گر بوست 2. 15 مقاومت مشخصه  17  درود. تبدیلگر های DC-DC مدارهای الکترونیکی قدرتمندی هستند که ولتاژ DC را به سطح ولتا ...




امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه ی 24 صفحه در زمینه ی برق صنعتی در ارتباط با تبدیلگر ها,


26 صفحه Dzwinel, W., Complex automata as a novel conceptual framework for modeling biomedical phenomena, Byrski, A.; Oplatkova, Z.; Carvalho, M.; Dorohnicki, M.K. (Eds.), in Studies in Computational Intelligence, Advances of Intelligent Modelling and Simulation, Springer Verlag, Vol. 416/2012, 269-298, DOI: 10.1007/978-3-642-28888-3_11, 2012 Complex automata as a novel conceptual framework for modeling biomedical phenomena∗ Witold Dzwinel Department of Computer Science AGH University of S ...




امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه ی مقاله ای درباره ی مدل سازی پدیده های زیست شناسی به همراه فایل word و فایل pdf,

<-BloTitle->
<-BloText->