خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 14 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی

پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی

دانلود پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی

پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل69

پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

بانک ها موسساتی هستند که از محل سپرده های مردم میتوانند سرمایه های لازم را در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی واشخاص قرار دهند.در حال حاضر عموماً واژهبانکبه موسسه ای گفته می شود کهمجوزبانکداریداشته باشد.

خدمات بانکی 

خدمات بانکی واعتباریبه انواع خدماتی که توسط بانک یاموسسه اعتباری به مشتری ارایه می شود، اطلاق می گردد.

انواع خدمات بانکی 

خدمات بانکی و اعتباری به دو نوع به شرح زیر تقسیم می شود. « خدمات پایه » و « غیر پایه»:

1-خدمات غیر پایه: به خدماتی اطلاق می شود که ارایه آن ها به مشتری، پیش نیاز و لازمه ارایه سایر خدمات به وی نیست و یا به ارتباط مشتری با موسسه اعتباری استمرار نمی بخشد. ارایه این خدمات به مشتری،فقط مستلزم شناسایی اولیه وی توسط موسسه اعتباری و به شرح مذکور در این دستورالعمل است.

موارد ذیل از جمله مصادیق خدمات غیر پایه است:

1-حواله وجوه؛

2-انجام هرگونه دریافت و پرداخت؛

3-خرید و فروش ارز اعم از نقدی، حواله ای، چک مسافرتی ارزی وموارد مشابه؛

4-صدور انواع چک های بانکی و چک های بین بانکی(چک رمزدار) وپرداخت چک؛

5-خرید و فروش گواهی سپرده(عام و خاص) و دیگر اوراق بهادار.

2-خدمات پایه:خدمات بانکی واعتباری که طبق مقررات ،پیش نیاز ولازمه ارایه خدمات توسط موسسه اعتباری می باشد وارایه آن به مشتری موجب می شود تا وی برای اخذ خدمات مکرر ومتمادی به موسسه اعتباری مراجعه نماید.موارد ذیل از جمله مصادیق این نوع خدمات می باشد:

1-افتتاح انواع حسابهای بانکی 2-اعطای تسهیلات وعملیات لیزینگ3-عملیات اعتباری اسنادی                                   4-صدورانواع ضمانت نامه های بانکی وظهرنویسی5-خرید دین ،وصول باتنزیل اسناد تجاری وبانکی (از جمله بروات ،چک وشفته) وظهرنویسی آن ها6-اجاره صندوق امانت7-صدور انواع کارت دریافت وپرداخت(بانک مرکزی ،تصویب نامه قانون مبارزه با پولشویی،1388)

2-2-4)ساختارارائه خدمات بانكی 

در یک طبقه بندی کلی می توان فعالیت های بانکداری را بر حسب اینکه بانکها چه خدماتی را به مشتریان اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی در سطح کسب و کارهای کوچک ، بزرگ و جهانی ارائه می دهند به صورت زیر دسته بندی کرد.

1- بانکداری جهانی

 2-بانکداری سرمایه گذاری: خدمات مختص به بازار سرمایه را ارائه می دهد.،3- بانکداری تجاری یا بازرگانی شامل بانکداری برای کسب و کارهای کوچک تجاری، بانکداری انفرادی )شخصی( و بانکداری برای شرکت های بزرگ است. این بانکداری اکثر معاملات خود با شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ انجام می دهد و عملیات بانک بر روی سپرده پذیری و اعطای وامهامتمرکز است.

4-بانکداری خرد: خدمات مالی مستقیم در این بانکداری به مصرف کنندگان ارائه می شود وموسسات بانکی عملیات بانکی خود را به جای شرکت ها یا سایر بانکها، مستقیما با خود مصرف کنندگان می دهند. خدماتی که در بانکداری خرد ارائه می شود شامل عملیات پس انداز و حساب جاری، حساب های رهنی، وام های شخصی، کارت های بدهی و کارت اعتباری و نظایر آن است.

5- بانکداری اختصاصی:  خدمات مربوط به افراد ثروتمند را بر عهده دارد که می تواند شامل مدیریت ثروت، راه اندازی کسب و کار،مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت پورتفوی دارایی ها باشد. امروزه بسیاری از بانک ها هر دو کار را انجام می دهند یعنی هم بانک تجاری هستند و هم خدمات مالی،خرد ارائه می دهند.( رشیدی، بازاریابی خدمات بانکی، چاپ چهارم،( 1390 

2-2-5 )مشتری یا ارباب رجوع: منظور از مشتری یا ارباب رجوع در بانکها یا بطور کلی موسسات اعتباری هر شخص حقیقی یا حقوقی است که در موسسه اعتباری دارای حساب بوده و یا به نفع او یا به نمایندگی از سوی او، حساب بانکی به نام وی افتتاح شود؛

از سوی دیگر هر شخص حقیقی یا حقوقی که طرف مقابل موسسه اعتباری ( و یا ذینفع یا ذینفعان ) در رابطه با دیگر خدمات بانکی و اعتباری بوده بنحویکه از ناحیه وی ممکن است ریسک های مختلف به ویژه ریسک های شهرت و عملیاتی متوجه موسسه اعتباری شود مشتری یا ارباب رجوع تلقی میشود.

دانلود پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه ومبانی نظری بانکداری اینترنتی,

تاريخ : 14 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان

پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان

دانلود پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان

پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان
پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در سالهای اخیر، استفاده از مفهوم اعتماد، افزایش قابل ملاحظه ای در ادبیات مدیریت داشته است. در اكثر تعاریف اعتماد، به یك كاركرد كلیدی اشاره میشود كه عبارت است ازمدیریت ریسك و عدم اطمینان و آسیب پذیری كه در تبادلات وجود دارد.

در واقع اعتماد،شكل متفاوتی از اطمینان یک نوع ارتباط است زیرا قضاوتهای مبتنی براعتماد در سطحی از عدم اطمینان نسبت به انگیزشهای دیگران به وجود میآیند کاستالدو[1] (2007) هفتاد ودو تعریف انجام شده از سال1960میلادی را گردآوری نموده است که بیشتر صاحب نظران براین باورند که اعتماد در برگیرنده انتظارات مثبت در خصوص رفتارهای دیگران می باشد که البته بااقدامات دیگران نیز ممکن است مورد آسیب قرار گرفته وبه آن خدشه وارد شود.

 

تعریفی از اعتماد که از عمومیت وپذیرش بیشتری برخوردار است توسط «مایر[2]» وهمکارانش (1995میلادی) ارائه شده است که عبارت است از :

"میزان آسیب پذیری تمایلات واشتیاق یک طرف تعامل به اقدامات طرف مقابل (باتوجه به انتظاری که از عملکرد طرف مقابل در انجام رفتاری خاص دارد ،که برای اعتمادکننده دارای اهمیت است)بدون در نظر گرفتن توانایی کنترل و نظارتی که فرد بر طرف مقابل اعتماد گفته می شود ."

«انتظارات» نوعا به باور در توانایی ،خیرخواهی وصداقت اعتمادشونده در انجام تعهداتی که به اعتمادکننده دارد ،اشاره دارد. «اهمیت تمایلاتی که آسیب پذیراست»نیز بیانگر این موضوع است که اعتماد با اعمال ریسک مرتبط است به گونه ای که اشتیاق به طرف مقابل را پایین آورد.

اگر اقدامات با اطمینان کامل وبدون ریسک همراه باشد ،نیازی به اعتماد نخواهد بود.اعتماد زمانی مورد نیاز است که بین عوامل ،ارتباط متقابل وجودداشته باشد،بطوری که منافع یک طرف بدون اعتماد و اتکا به طرف مقابل قابل تحقق نباشد.(jagd,z15,p.260)

2-1-1)سطح اعتماد 

اعتماد به فرد ،گروه وسازمان جز سطوح اعتماد است.تحقیقات نشان می‌دهند که عدم اعتماد به یک کمپانی از عمده‌ترین دلایل خریدنکردن مشتریان می‌باشد. پر مخاطره بودن محیط اینترنت و ترس از کلاهبرداری‌ها و سوء‌استفاده از کارت‌های اعتباری از جمله دلایل عدم اعتماد مشتریان می‌باشد.در نتیجه عدم اعتماد منجر به عدم وفاداری مشتری می‌شود. عواملی چون حفظ حریم خصوصی و امنیت، مارک معتبر، تائید شخص ثالث،شرایط و ضوابط استاندارد، قابلیت اطمینان، ارتباطات و تعاملات در رفع نگرانی مشتریان و افزایش اعتماد آنها موثر است.

 

2-1-2) ابعاد اعتماد:

ابعادكلیدی پنهان درمفهوم اعتمادكدامند؟مدارك وشواهدتازه پنج بعدراشناسایی كرده است:

صداقت،شایستگی،ثبات،وفاداری،ركوراست بودن. (شکل شماره2-1)

 


6-kastaldo

7-mayer


دانلود پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان,

دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار (فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر علی رضائیان با عنوان انگیزش و رفتار در حجم 38 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

دانلود دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار (فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان با عنوان انگیزش و رفتار
دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار(فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)
رفتار
انگیزه
هدف
رابطه انگیزه و هدف
مقایسه انگیزه ها و هدفها
جایگاه انگیزه ها و هدفها
نمودار جایگاه انگیزه ها و هدفها
نمودار رفتار تفوقی برای غلبه
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
حجم فایل1120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل38

عنوان: دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار (فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 38 اسلاید

دسته: مدیریت

کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم این کتاب با عنوان " انگیزش و رفتار" در حجم 38 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات کامل می باشد  که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درس رفتار سازمانی و رفتار سازمانی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

رفتار

انگیزه

هدف

رابطه انگیزه و هدف

مقایسه انگیزه ها و هدفها

جایگاه انگیزه ها و هدفها

نمودار جایگاه انگیزه ها و هدفها

نمودار رفتار تفوقی برای غلبه بر مانع

الگوهای رفتار انگیزشی عادی

عجز یا ناکامی و رفتارهای غیرمنطقی ناشی از آن

افزایش شدت انگیزه

نیازهای چندگانه

طبقه بندی هدفها

وضعیت انگیزشی

بکارگیری محرک ملموس در وضعیت انگیزشی

نظریه های انگیزش

نظریه های تقویت یادگیری

نظریه های محتوایی

نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو

نمودار نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو

نظریه مراحل مختلف زندگی گریوز

نمودار ترکیب نیازها به هنگام شدت گرفتن نیازهای جسمانی و ایمنی

نظریه زیستی- تعلق- رشد- آلدرفر

نمودار نظریه « زیستی- تعلق- رشد»

نظریه نیازهای اکتسابی مک کله لند

ترجیحات کاری اشخاصی که نیاز به توفیق طلبی، تعلق و قدرت دارند.

ویژگیهای افراد توفیق طلب

نظریه دو ساحتی انگیزاننده- بهداشت روانی هرزبرگ

نمودار نظریه دوعاملی هرزبرگ

نظریه های فراگردی

نظریه برابری

مدل اساسی نظریه برابری

نظریه انتظار

نمودار نظریه انگیزشی انتظار

مدل توسعه یافته نظریه انگیزشی انتظار

مدل توسعه یافته نظریه انگیزشی انتظار

نمودار مدل توسعه یافته نظریه انگیزشی انتظار

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار (فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت انگیزش و رفتار (فصل پنجم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان),

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه و مبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف

دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل41

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف

در 41  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

به عقیده فروید ویژگی خاصی که برای سلامت روانشناختی ضروری است خودآگاهی  است.یعنی هر                 آنچه که ممکن است در نا خودآگاهی موجب مشکل شود بایستی خود آگاه شود به عقیده فروید انسان عادی کسی است که مراحل رشد،روانی جنسی را با موفقیت گذرانده باشد ودر هیچ یک از  مراحل،بیش ازحد تثبیت نشده باشدبه نظراوکمترانسانی متعارف به حساب می آیدوهر فردی به شکلی نامتعارف است                                                   (خدا رحیمی،1374،هال ولیندزی،1970 ).

آلفرد آدلر :  به عقیده آدلر (1926)زندگی بودن نیست بلکه شدن است .آدلر به انتخاب مسئولیت ومعناداری مفاهیم در شیوه زندگیاعتقاد دارد وشیوه زندگی افراد را متفاوت می داند. محرک اصلی رفتار بشر هدفها وانتظار او از آینده است.فرد سالم به عقیده آدلر  از مفاهیم و اهداف خویش آگاهی دارد و عمل کرد او مبتنی بر نیرنگ و بهانه نیست، او جذاب وشاداب است وروابط اجتماعی سازنده و مثبتی با دیگران دارد.فرد دارای سلامت روان از نظر آدلر، روابط خانوادگی صمیمی ومطلوب دارد وجایگاه خودش را در خانواده وگروه های اجتماعی به درستی می شناسد. همچنین فرد سالم  در زدگی هدفمند وغایت مدار است واعمال او مبتنی برتعقیب این اهداف است .غایی ترین  هدف شخصیت ،تحقق خویشتن است .از ویژگی های دیگر سلامت روان شناختی  این است که فرد سالم  مرتباً به بررسی ماهیت اهداف وادراکات خودش می پردازدواشتباه هایش را برطرف می کند .چنین فردی خالق عواطف  خودش است نه قربانی آن ها، آفرینش گری وابتکار فیزیکی ،از ویژگیهای دیگر  این افراد است. که فرد سالم از اشتبا ههای اساسی پرهیز می کند.

اشتباه های اساسی شامل تعمیم مطلق،اهداف نادرست ومحال درک نادرست وتوقع بی مورد از زندگی تقلیل یاانکار ارزشمندی خود ، وارزش ها و باورهای غلط می‌باشد(ساعتچی،1374 وگنجی ،1376).

اریک فرام:فرام تصویر روشنی از شخصیت  سالم به دست می دهد چنین  انسانی عمیقاً عشق می ورزد، آفریننده است،قوه تعقلش را کاملاً پرورانده است ، جهان وخود رابه طور عینی  ادراک می کند ، حس هویت  پایداری  دارد، با جهان  در پیوند است. ودر آن ریشه دارد، حاکم وعامل خود و سرنوشت خویش است. فرام شخصیت سالم را دارای جهت گیری بارور می داند. فرام با کار برد  واژه جهت گیری این نکته را می گوید که جهت گیری  گرایش یا نگرش کلی است که همه جنبه های زندگی، یعنی پاسخ های فکری ،عاطفی وحسی به مردم،و موضوع ها ورویداد ها را، خواه در جهان خواه در خود ، در بر می گیرد (فروم،1362،گنجی،1376).

مکتب انسان گرایی:

کارل راجرز[5]:به عقیده راجرز، آفرینندگی مهم ترین میل ذاتی انسان سالم است.همچنین شیوه های خاصی که موجب تکامل وسلامت خود می شوند به میزان محبتی بستگی دارند که کودک در شیر خوارگی دریافت کرده است .«ارضای توجه مثبت غیر مشروط »ودریافت غیر مشروط محبت وتأیید دیگران برای رشد وتکامل سلامت روانی فرد با اهمیت است.این ا فراد فاقد نقاب وماسک هستند وبا خودشان رو راست هستند .چنین افرادی  آمادگی تجربه را دارند ولذا بسته نیستند،انعطاف پذیرند وحالت تدافعی ندارند واز بقیه انسان ها عاطفی تر هستند .زیرا عواطف مثبت ومنفی وسیع تر رادر مقایسه با انسان های تدافعی تجربه می کنند.به عقیده راجرز اساسی ترین خصوصیت شخصیت سالم ،زندگی هستی دار است یعنی آماده است ودر هر  تجربه،ساختاری را می یابدوبراساس مقتضیات،تجربه لحظه بعدی به سادگی  دگرگون می شود.انسان سالم به ارگانیزم خویش اعتماد می کند (خدا رحیمی،1374،راجرز،1369،هال ولیندز،1970).

آبراهام مزلو: اوانسان سالم راخودشکوفامی نامد واینگونه بیان می کند که خواستاران تحقق خود، نیازهای سطوح پاینتر خود یعنی نیازهای جسمانی،ایمنی،تعلق، محبت واحترام را برآورده  ساخته اند.روان پریش وروان نژد نیستند وسایر اختلال های آسیب شناختی را ندارند.آن ها الگو های بلوغ، پختگی وسلامت می باشند. با حد اکثر استفاده از همه قابلیت ها وتوانایی های خود،خویشتن خویش را فعلیت وتحقق می بخشند.می دانند کیستند وچیستند وبه کجا می روند.خواستاران تحقق خود،تکاپونمی کنند، بلکه تکامل می یابند .ویژگی های آن هارا می توان فهرست وار نام برد که عبارتند از :ادراک صحیح واقعیت،پذیرش کلی طبیعت دیگران وخویشتن،خود انگیختگی،سادگی وطبیعی بودن، توجه به مسائل بیرون از خویشتن،نیاز به خلوت واستقلال ، تازگی مداوم تجربه های زندگی،نوع دوستی،کنش مستقل، تجربه های عارفانه،یا تجربه های اوج ، روابط متقابل بادیگران،تمایز میان وسیله وهدف و خیر وشرحس طنز مهربانانه،آفرینندگی،مقاومت در مقابل فرهنگ پذیری(شولتز،1364،مزلو،1372و1968).


 

دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه و مبانی نظری تحقیق مفهوم سلامت روان از دیدگاه مکتب های مختلف,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
  تعداد صفحات : 34 صفحه        -        قالب بندی :  word                واحد اسید  استیک یکی از واحدهای شیمیایی ، پتروشیمی اراک می باشد. که ابتدا از ترکیب های گاز اتیلن با اکسیژن د رمجاورت کاتالیست کلرید  پالادیم و کلرید  مس، استالدهید  تولید می شود و سپس با اکسید اسیون مستقیم استالدئید درمجاورت کاتالیست استات منگنز اسید استیک تولید ...




امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود گزارش کارآموزی واحد اسید استیک,گذارش کار آموزی,دانلود گذارش کار آموزی,اسید استیک,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی
مبانی نظری و پیشینه درباره ی فرهنگ سازمانی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل52

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

فرهنگ سازمانی

مفهوم فرهنگ

در آثار کهن ایران واژه فرهنگ به معنی ادب و تربیت به‌کاررفته است که با پسوند "ستان"، به‌صورت فرهنگستان و به معنی دبستان، و مکتب آمده است. مفهوم فرهنگ، از واژه‌هایی است که در جامعه‌شناسی متولدشده و به علم مدیریت راه‌یافته و در وادی مدیریت در چهره سازمان و کارکنان آن، مورد بررسی قرارگرفته است (فیض پور و همکاران، 1389).

فرهنگ واژه‌ای است که علمای علم اجتماع و پژوهشگران رشته مردم‌شناسی آن را به کار می‌برند. این واژه از گسترش وسیعی برخوردار است و آن‌چنان مفید واقع‌شده که آن را در سایر علوم اجتماعی نیز به کار می‌برند. توجه انسان‌شناسان و جامعه‌شناسان و فلاسفه به فرهنگ و فرهنگ‌شناسی سبب ارائه تعاریف گوناگونی از این مقوله مهم انسانی شده است، به‌نحوی‌که گفته می‌شود تاکنون بیش از ۳۰۰ تعریف از فرهنگ ذکرشده است.

واژه فرهنگ از دو جزء " فر" و "هنگ" تشکیل‌شده است. " فر" به معنی نیروی معنوی، شکوه، عظمت، جلال و درخشندگی است. علاوه بر این " فر" پیشوند است که در این صورت به‌جای معنی جلو، بالا و پیش می‌نشیند. در اینجا " فر" در معنی پیشوند به‌کاربرده می‌شود. "هنگ" از ریشه اوستائی Thanga (سنگ) به معنی کشیدن، سنگینی، وزن، گروه و وقار می‌باشد. معنی ترکیبی این دو واژه بیرون کشیدن و بالا کشیدن است که منظور از آن بیرون کشیدن مجموع دانستنی‌ها و نیروها و استعدادهای نهفته افراد یک ملت برای پربار کردن پدیده‌ها و خلاقیت‌های ناشناخته آدمی است.

در اصطلاح بین‌المللی واژه کالچر (Culture)، از واژه لاتینی کالچورا (Cultura)، گرفته‌شده که خود از کالچورر(Culturer)، به معنی پروراندن، رویاندن، باروری و یا پرداخت و آرایش زمین و درخت است. اصطلاح اگریکالچر (Agreculture)، به معنی کشاورزی از همین ریشه است.

فرهنگ اساساً مقوله‌ای بشری است، در نتیجه هر دانشی که درصدد مطالعه آن برآید، ناچار است جنبه‌های مختلف موجود در حیات و افعال و عملکرد بشر را که در این مقوله تبلور ضمنی یافته است، موردنظر قرار دهد. فرهنگ به‌عنوان یک کلمه مفهومی، هزاران سال توسط مردم شناسان، جامعه شناسان، تاریخ نویسان و فلاسفه مورد بحث و بررسی قرارگرفته است. مفهوم فرهنگ در ایران پیشینه طولانی دارد، و این امر را می‌توان در بررسی و مطالعه آثار نویسندگان و پژوهشگران این سرزمین بدست آورد.

یکی از مبانی اساسی علوم رفتاری با رشته انسان‌شناسی آغاز می‌شود و یکی از رشته‌های فرعی انسان‌شناسی، انسان‌شناسی فرهنگی است که با مطالعه رفتار سازمانی ارتباط نزدیک دارد. انسان‌شناسی فرهنگی با رفتار مکتسبه انسان‌ها که از فرهنگ آن‌ها تأثیر می‌گیرد و نیز با فرهنگ متأثر از این رفتار سروکار دارد. درواقع بدون فهم عمیق ارزش‌های فرهنگی جامعه نمی‌توان رفتار سازمانی را به درستی فهمید.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی فرهنگ سازمانی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه  درباره ی آمیخته بازاریابی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل65

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

       در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز    تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و كسب سود بیشتر    را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یك جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یك جنگ متمدنانه است كه در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند كه از كلمات، ایده‌ها و نظم فكری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

       در این رابطه كاتلر[2] اعتقاد دارد كه اكثر شرکت‌ها توجه زیادی به كاهش هزینه می‌کنند در حالی كه عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یكی از بخش‌های مدیریت كلان سازمان است كه با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یكدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یك نظام یكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، كیفی محصول و بازاریابی كه تأثیر گذار و تعیین كننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهكارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

       بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی كه سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390).      بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود كه جریان كالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف كننده نهایی هدایت می‌کند.

       بازاریابی علم جوانی است كه سابقه پیدایش آن از قرن بیستم میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یك بازاریاب بدون داشتن درك صحیح از اینكه مشتری چه كسی است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خرید كند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی كه به واسطه آن گروهی از مشتریان ارزش را درك    می‌کنند ممكن است از نظر گروهی دیگر از مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها    در تلاشند تا با استعانت از دو عامل " رضایتمندی مشتری" و " فروش و سودآوری بیشتر" با تكیه بر تحقیقات بازار و درك نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت كنونی به حیات خود ادامه دهند. در این   راستا یكی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته بازاریابی در هر   كسب و كاری می‌باشد (علی میرزایی، 13 ش 91).

 


[1] Albert emery

[2] Philip kotler

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی آمیخته بازاریابی,

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
مبانی نظری و پیشینه درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل23

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی 

تعریف بازاریابی

از نظر کاتلر، برجسته ترین صاحب نظر علم بازاریابی، بازاریابی فرآیندی مدیریتی-اجتماعی است که بوسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند.

تعریف فوق در برگیرنده هفت اصطلاح مهم می باشد که عبارتند از : نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار است. موارد فوق مفاهیم اساسی بازاریابی هستند که هر یک را بطور مختصر شرح می دهیم.

نیاز: بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. به عبارت دیگر احساس محرومیت، همان نیاز است.

خواسته: شکلی است که نیازهای انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود می گیرد، به عبارت دیگر خواسته انسانی شکلی از نیاز انسان است که بر طبق فرهنگ و شخصیت فردی، تغییر شکل می دهد.

تقاضا: چون افراد دارای خواسته هایی نامحدود و منابع محدودی هستند لذا کالاهایی را برای مصرف انتخاب  می کنند که در ازای وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را برای خودشان بدست آورند. خواسته ای که با قدرت خرید همراه باشد تبدیل به تقاضا می گردد.

کالا یا محصول: محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد به عبارت دیگر هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن، استفاده یا مصرف به بازار عرضه کرد بطوری که توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

مبادله: مبادله عبارتست از دریافت چیزی مطلوب از کسی دیگر، در مقابل ما به ازایی به او. در حقیقت بازاریابی وقتی تحقق می بابد که مردم برای تامین نیازها و خواسته های خود تصمیم به مبادله بگیرند. مبادله هسته مرکزی بازاریابی است و برای تحقق آن، 5 شرط زیر لازم است:

1. حداقل دو طرف باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

2. هر طرف باید چیزی با ارزشی برای مبادله با دیگری در اختیار داشته باشد.

3. هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد.

4. هر طرف باید در رد و قبول پیشنهاد طرف دیگر آزادی کامل داشته باشد.

5. هر طرف باید دارای توانایی لازم برای مراوده و تحویل باشد.

بازار: به مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا، بازار اطلاق می شود. بنابراین روشن است که یک بازار می تواند حول محور کالا، خدمت و یا هر چیز با ارزش دیگری تشکیل شود.

تعریف مدیریت بازاریابی : مدیریت بازاریابی همان مدیریت تقاضاست. زیرا برای نیل به اهداف شرکت مدیریت بازاریابی می کوشد به طریقی سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تاثیر قراردهد، بنابراین  می توان گفت مدیریت بازاریابی به عنوان تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه می گردند؛ بر نامه های با هدف ایجاد و حفظ مبادلات سودمند با خریداران.

 

2-4-2) فلسفه ها یا گرایش های مدیریت بازاریابی:

1. گرایش تولید : این گرایش بر پایه دو اصل زیر بنا نهاده شده است :

     الف) مصرف کنندگان خواهان محصولاتی هستند که موجود باشند.

     ب) محصولات دارای قیمت بسیار مناسبی باشند.(مصرف کنند گان قدرت خرید آنها را داشته باشند)

گرایش تولید در دو حالت گرایش مفیدی است:

 الف ) هنگامی که : تقاضا بیشتر از عرضه است، که در اینجا مدیریت روش های افزایش تولید را بررسی می کند.

ب) هنگامی که هزینه تولید محصول در سطح بالایی قرار داشته باشد و برای پایین آوردن هزینه، تولید بیشتر لازم باشد.

2. گرایش کالا: مفهوم کالا، طرزتفکری است که معتقد است مصرف کنندگان در پی کالاهایی هستند که دارایی بهترین کیفیت، عملکرد و خواص باشند در نتیجه شرکت ها و موسسات همواره باید به دنبال بهبود دائمی کالاهای خود باشند در این مفهوم اعتقاد بر آن است که خود کالا خودش را می فروشد بنابراین احتیاجی به فعالیت های تشویقی و ترفیعی نخواهیم داشت. که این امر ممکن است منجر به بیماری نزدیک بینی بازاریابی منجر گردد، زیرا در این مفهوم شرکت ها و موسسات به نیازهای مشتریان توجه نمی کنند و فقط در پی افزایش کیفیت محصولات فعلی خودشان هستند.

3.گرایش فروش: این مفهوم معتقد است که مصرف کنندگان تا وقتی که با تبلیغات پیشبردی و فروش تحریک نشوند محصولات شرکت را به حد کافی خریداری نخواهند کرد. شرکت هایی که از این گرایش پیروی می کنند باور دارند که محصولاتشان باید فروخته شود نه اینکه خریداری شود. در این مفهوم فروش نقش اول را دارد و رضایت مشتری در مرتبه دوم اهمیت است. این مفهوم فروش از داخل شرکت به بیرون نگاه می کند.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار
مبانی نظری و پیشینه  درباره ی صنعت نرم افزار
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل40

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

صنعت نرم افزار

تعریف و تاریخچه صنعت نرم افزار

نرم افزار در معنای عام کلمه به کلیه روش ها و داده ها و هر آنچه که منجر به ایجاد آگاهی می شود اطلاق می شود. این تعریف کلی است و شامل نرم افزار کامپیوتری نیز می شود.(شورای عالی انفورماتیک، 73)

نرم افزار یکی از دو شاخه علم کامپیوتر می باشد. نرم افزار را می توان برنامه ریزی سخت افزار به منظور استفاده از آن تعریف کرد. یا بعبارتی دیگر"نرم افزار مانند روح انسان است که به کالبد آن جان          می بخشد" در  دنیای امروز که عصر اطلاعات می باشد، نرم افزار به عنوان بخشی از فن آوری اطلاعات (IT)مطرح است. امروزه فن آوری اطلاعات و فروش آن به عنوان یک صنعت بسیار مهم و پولساز معرفی می شود. به عنوان مثال، در سال 1985 در آمریکا، در آمد ناشی از تولید و فروش نرم افزار بالغ بر 4.9% تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داده است. که البته امروزه چیزی بیشتر از این آمار است. امروزه افرادی که در این صنعت مشغول به کارند، به عنوان نسل جدید ثروتمندان معرفی می شوند(مانند بیل گیتس-صاحب اصلی شرکت مایکروسافت-که ثروت وی در 4 اوت سال 1998 بیش از 61 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت در سال 1986 با سرمایه 80 دلار شروع بکار کرد و در سال 1997 سرمایه آن بالغ بر 482 میلیارد دلار تخمین زده شده است). همچنین سرمایه شرکت های تولیدی و فروشنده بخش فن آوری اطلاعات، قابل مقایسه با سرمایه بزرگترین و سودآورترین شرکت های نفتی در دنیا هستند.

شاید بتوان گفت این صنعت (صنعت نرم افزار) برای اولین بار در سال 1970معرفی شد. در این سال شرکت IBM برای اولین مرتبه، فروش نرم افزارهایش را از فروش سخت افزارهایش جدا نمود. تا قبل از این تاریخ نرم افزار به صورت رایگان همراه سخت افزار ارائه می شد. این کار پیامدهای بسیار مهمی در پیداشت که از جمله به وجود آمدن "صنعت نرم افزار"می توان اشاره نمود. بنابراین هر چند نرم افزار پیش از سخت افزار وجود داشته، اما به عنوان یک صنعت و بخش کاملا" مجزا وجود خارجی نداشته است.

 2-1تعریف IT و اجزا تشکیل دهنده آن

IT شامل مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارهاست که در جهت بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال بر محوریت اطلاعات و دانش می باشند. همچنین شامل مطالعه، طراحی، گسترش، اجرا، نگهداری و مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر و به خصوص کاربردهای نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر می باشد. به عبارت دیگر، برای توصیف تکنولوژی هایی به کار می رود که ما را در ضبط ،ذخیره سازی، پردازش، بازاریابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می کنند. IT بر دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و سیستم ارتباط از راه دور به همراه ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات تاکید دارد.                                                             

اجزاء تشکیل دهنده IT

 IT مانند هر تکنولوژی دیگری، دارای اجزای تشکیل دهنده می باشد و از منظر نگرش  "بستر پیاده سازی" دارای اجزاء ذیل است.

نرم افزار: برنامه های کامپیوتری به منظور دریافت، پردازش و تولید اطلاعات به کار برده می شوند.

سخت افزار پردازشی و ذخیره سازی: سخت افزار مورد نیاز به منظور پردازش(مانند کامپیوترهای شخصی) و سخت افزار لازم جهت ذخیره و بازیابی نمودن اطلاعات.

سخت افزار ارتباطی:  به منظور برقراری ارتباط میان کامپیوترها بکار می رود.(مثل خطوط تلفن)

نیروی انسانی: افرادی که در این تکنولوژی شاغل هستند و همچنین آنهایی که مصرف کننده محصولات این  فن آوری ها هستند.

داده ها ومنابع آنها: به عنوان ماده اولیه فن آوری اطلاعات می باشد. این داده ها باید قابل اعتماد، جدید و دقیق باشند.(تارخ ، محمد جعفر و امی، امیر علی 1381 ص 23)

 3-1کیفیت نرم افزار

نرم افزار نیز مانند هر کالای تولیدی دیگر، باید دارای کیفیت باشد. نرم افزاری که فاقد کیفیت باشد، مورد استفاد قرار نخواهد گرفت. اما کیفیتی که برای یک نرم افزار در نظر گرفته می شود با کیفیت کالاهای دیگر و حتی خود سخت افزار کامپیوتر تفاوت دارد. این تفاوت ناشی از ماهیت نرم افزار می باشد. اما اینکه منظور از کیفیت نرم افزار چیست نظرات مختلفی وجود دارد ولی پارامترهای دخیل در کیفیت نرم افزار به شرح زیر است.

1-3-1 انطباق با نیازهای کاربر

از جمله مواردی که در تعیین کیفیت یک نرم افزار دخیل می باشد، انطباق با نیازهای کاربر است. نرم افزاری که تهیه می شود، باید جوابگوی درخواست های کاربر خود باشد. البته منظور این نیست که یک نرم افزار همه منظوره در اختیار کاربر قرار داده شود تا وی بتواند کلیه مشکلاتش را با آن حل کند. چه بسا تولید چنین محصولی غیر ممکن و یا حداقل بسیار سخت می باشد. مسلما" کار با این نرم افزار هم بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. شاید بهتر باشد به کاربر یک زبان برنامه نویسی یاد دهیم تا خود وی بتواند بدین ترتیب نیازهایش را برطرف کند.    

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت نرم افزار,

تاريخ : 13 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی
مبانی نظری و پیشینه  درباره ی تجارت الکترونیکی
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل76

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تجارت الکترونیکی 

به­كارگیری نوآوری­های فناوری در زمینه­های تجاری تأثیرات شگرفی داشته است .به­كارگیری نوآوری­های فناوری نوعی تغییر است كه بر فراگردها و اجزای نظام تجاری تأثیرگذار بوده و جهت این تاثیرات نیز معمولا مثبت است. یكی از نوآوری­های مذكور به­كارگیری ابزارهای الكترونیكی و به­ویژه اینترنت در نظام تجاری است. این نوآوری و تغییر كه تجارت الكترونیكی نام دارد، مزایای متعددی برای سازمان­ها به همراه دارد، به همین دلیل بسیاری از شركت­ها نسبت به استفاده از آن تمایل دارند (حاج کریمی و عزیزی،1387(.  

به­كارگیری تجارت الكترونیكی اكنون یك گزینه اختیاری نیست، بلكه نوعی اجبار است و شركت­ها ناگزیر از به­كارگیری آن هستند. اگر­چه بیشتر مبادله­های تجاری هنوز از طریق مجاری مرسوم انجام می گیرد، شمار مصرف­کنندگان و موسسه­های بازرگانی که در حال استفاده از اینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند، رو به افزایش است. برای شناسایی عوامل موثر بر به­كارگیری تجارت الكترونیكی ابتدا باید مفهوم تجارت الكترونیكی را شناخت (seyal et.al,2004).

منظور از تجارت الکترونیکی، استفاده از اینترنت و وب برای انجام تجارت است. به­عبارت کلی­تر، تجارت الکترونیکی یعنی اینکه تبادلات تجاری را به­صورت دیجیتالی بین سازمان­ها و افراد انجام دهیم. یعنی انجام تبادلات از طریق اینترنت و وب. تجارت الکترونیکی فرایند خرید و فروش کالاها به­صورت الکترونیکی می­باشد و از تراکنش­های کسب و­کار رایانه­ای، اینترنت و دیگر فن­آوری­های شبکه­ای دیجیتالی استفاده می­کند. تجارت الکترونیکی شامل بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، تحویل و پرداخت می­شود (Laudon,2010). تجارت الكترونیكی، خرید و فروش از طریق اینترنت است (Chaffy,2002).

 OECD[1] نیز تجارت الکترونیکی را بدین صورت تعریف می کند: تجارت الكترونیكی مبادله الكترونیكی است كه خرید یا فروش كالاها و خدمات بین شركت­ها، افراد، دولت­ها و سایر بخش­های عمومی و خصوصی را شامل شده و از طریق شبكه­های كامپیوتری هدایت می­شود. یكی از محققان بیان می­دارد «تجارت الكترونیكی عبارت است از فناوری ، پردازش و عملیاتی كه در زمان مبادلات تجاری به­صورت خودكار در شبكه­ها و با استفاده اطلاعات صورت می گیرد» (Hiratsu,2002).

2-2-1. منافع تجارت الکترونیکی

تصمیم به استفاده از تجارت الكترونیكی به این موضوع بستگی دارد كه مدیران قانع شوند كه تجارت الكترونیكی برای شركت آنها مزایا و منافعی د­ر­بر­دارد (حسینی و دیگران،1385).  هر چقدر مدیریت شركت كوچك احساس كند به­كارگیری تجارت الكترونیكی مزایای بیشتری دارد، انتظار می­رود كه سطح بالاتری از تجارت الكترونیكی را به­كارگیرد. این عامل تقریبا در اكثر تحقیقات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر مثبت آن در به­كارگیری تجارت الكترونیكی تایید شده است. مزایای تجارت الكترونیكی معمولاّ محرك و هدف به­كارگیری تجارت الكترونیكی تلقی می­شود. استفاده از تجارت الكترونیكی سبب كاهش هزینه­ها، افزایش امنیت، تسهیل عملیات تجاری، افزایش اطلاعات برای تصمیم­گیری بهتر و بهبود ارتباط با ذی­نفعان می­شود (seyal et.al,2004). تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی، كاهش هزینه های تولید، بهبود ارتباطات و كاهش هزینه­های مبادله و تقویت رقابت از جمله سایر مزایای تجارت الكترونیكی است (seculley & woods,2001). بطور کلی می­توان منافع تجارت الکترونیکی را در سه سطح سازمان، مشتری و جامعه برشمرد:

2-2-1-1. منافع تجارت الکترونیکی برای بنگاه­ها و سازمان­ها

توسعه بازار: تجارت الکترونیکی فضای بازار را برای بنگاه از موقعیت محلی به ملی و جهانی توسعه می­دهد. با وجود سرمایه­گذاری­های اندک، بنگاه­ها می­توانند به آسانی و با سرعت به بهترین عرضه کنندگان، حجم عظیمی از مشتریان و طیف گسترده­ای از شرکای تجاری جهانی دست یابند. افزایش تعداد عرضه­کنندگان و مشتریان موجب می­شود تا بنگاه ارزان­تر خریداری نموده و گران­تر بفروشد.

کاهش هزینه:  تجارت الکترونیکی هزینه­های تولید، توزیع، انبارداری و بازیافت را کاهش داده است. هر چند با کاربرد تجارت الکترونیکی هزینه­های انتشار و ارسال اطلاعات افزایش می­یابد، ولی سهم آنها در کل هزینه­ها به­قدری اندک است که در کل هزینه­ها با کاهش نسبی هزینه­ها روبه­رو خواهیم بود.

بهبود زنجیره عرضه: عدم کارایی در زنجیره عرضه مثل افزایش موجودی و طولانی شدن زمان تحویل با استفاده از تجارت الکترونیکی به حداقل می­رسد.

استفاده مناسب از زمان: با استفاده از وب سایت، کسب و­کار همیشه دایر خواهد بود. لذا مفهوم تعطیلی در کسب و­کار با کاربرد تجارت الکترونیکی حذف خواهد شد.

بومی­سازی: با به­کارگیری تجارت الکترونیکی و به طبع آن تولید مطابق سفارش و یا به­عبارتی بومی­سازی کالاها و خدمات مطابق درخواست و سلایق مشتری، امکان استفاده از مزیت رقابتی برای بنگاه فراهم می­شود.

مدل­های جدید کسب و کار: تجارت الکترونیکی به مدل­های ابداعی کسب و کار امکان ظهور و بروز داده و بدین ترتیب زمینه را برای افزایش کارایی و سود­دهی فراهم می آورد.

افزایش تخصص فروشندگان: استفاده از تجارت الکترونیکی سبب افزایش تخصص که در دنیای فیزیکی با محدودیت در آن مواجه هستیم، خواهد شد. به­عنوان مثال یک فروشگاه ارائه­کننده ابزارهای تخصصی که در دنیای واقعی با تعداد محدودی مشتری مواجه است، در فضای سایبری مورد بازدید و توجه میلیون­ها بازدید کننده و علاقه­مند احتمالی قرار خواهد گرفت، بنابراین ضمن توسعه بازار با توسعه امکان گسترش فضاهای تخصصی مواجه خواهیم بود.

سرعت دسترسی به بازار: استفاده از تجارت الکترونیکی فاصله زمانی بین خلق یک ایده و طرح با تجاری سازی آن را از طریق افزایش ارتباطات و زمینه­های همکاری به­شدت کاهش می­دهد.

 


[1] Organization for Economic Cooperation and Development(OECD)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تجارت الکترونیکی,

<-BloTitle->
<-BloText->