خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
بررسی معماری کارخانه خودرو

بررسی معماری کارخانه خودرو

دانلود بررسی معماری کارخانه خودرو

بررسی معماری کارخانه خودرو
معماری کارخانه خودرو
رساله معماری کارخانه خودرو
پایان نامه معماری کارخانه خودرو
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdocx
حجم فایل16791 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل112

 بررسی معماری کارخانه خودرو

 

         عنوان                                                             صفحه  

 

فصل اول(کلیات تحقیق)     

                                         

  • مقدمه..............................................................................................۱
  • ساخت كارخانه .................................................................................۲
  • تاریخچه خط تولید خودرو.....................................................................۳
  • خط تولید..........................................................................................۴
  • خطوط تولید اولیه خودرو.......................................................................۵
  • خطوط تولید مدرن خودرو......................................................................۷
  • تغییرات اخیر در خط تولید خودرو ها.........................................................۸
  • خطوط تولید متفاوت.............................................................................۹
  • o       دلایل انتخاب طرح.............................................................................۱۰ 
  • آرم شرکت های خودروسازی جهان..........................................................۱۱

 

فصل دوم(مبانی نضری معماری)

 

  • مراحل اصولی طراحی کارخانه.............................................................۱۹
  • مطالعه بازار و پیش بینی فروش.............................................................۱۹
  • تعیین شرح و مشخصات محصول...........................................................۱۹
  • تدوین روشهای ساخت........................................................................۲۰
  • طرح ریزی بخشهای تولیدی.................................................................۲۰
  • طرح ریزی بخشهای غیر تولیدی............................................................۲۱
  • تعیین چارت سازمانی و استقرار کلی کارخانه.............................................۲۲
  • تجزیه و تحلیل مالی...........................................................................۲۳
  • ساختمان كارخانه..............................................................................۲۶
  • طرح ریزی واحد های صنعتی...............................................................۲۷
  • اهداف طراحی کارخانه.......................................................................۲۸
  • موارد کاربرد طراحی کارخانه...............................................................۲۹

 

فصل سوم(برسی نمونه ها)

 

  • کارخانه فراری................................................................................۳۰
  • کارخانه ی مک لارن.........................................................................۴۲
  • ساختمان BMW..............................................................................۴۸

 

فصل چهارم(ضوابط واستانداردها)

 

  • عوامل موثربرمسائل استقرارتسهیلات.......................................................۵۳
  • حجم وتنوع تولید...............................................................................۵۳
  • شكل وابعاد تسهیلات..........................................................................۵۳
  • سیستم انتقال مواد..............................................................................۵۴
  • چیدمان چند طبقه ای..........................................................................۵۵
  • برگشت به عقب وپرش به جلو...............................................................۵۶
  • محلهای بارگذاری وتوزیع....................................................................۵۷
  • مساله تعیین مكان تسهیلات...................................................................۵۷
  • مسائل چیدمان درسیستمهای تولیدی مدرن..................................................۵۸
  • انبار............................................................................................۵۹
  • رابطه انبار با دیگر واحدها..................................................................۶۱
  • خدمات عملیات انبار..........................................................................۶۱
  • تولید............................................................................................۶۱
  • توزیع...........................................................................................۶۲
  • واحد خرید.....................................................................................۶۳
  • واحدفروش.....................................................................................۶۳
  • نوع ساخت و احداث محل....................................................................۶۳
  • روشنایی........................................................................................۶۶
  • ابعاد واندازه های استاندارد ماشین...........................................................۶۹

 

فصل پنجم(اقـلیـم)

 

  • تقسیمات اقلیمی................................................................................۷۲
  • آب و هوای آسیا...............................................................................۷۳
  • اقلیم های آب و هوایی ایران.................................................................۷۵
  • اقلیم ایران......................................................................................۷۶
  • نگاهی جغرافیایی به شهرستان سقز.........................................................۸۲
  • شرایط اقلیمی شهرستان سقز.................................................................۸۳
  • طراحی اقلیمی.................................................................................۸۳
  • خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد.......................................................۸۴
  • کالبد شهری و روستایی.......................................................................۸۷

 

فصل ششم(تحلیل سایت وروند تحقیق)

 

  • تحلیل سایت....................................................................................۸۹
  • اثرات محیط زیستی احداث کارخانه خودروسازی.........................................۹۰
  • ابعاد و موقعیت محل كارخانه................................................................۹۱

 

فصل هفتم(نتیجه گیری-گذینه های طراحی)

 

  • فضاهای لازم برای طراحی کارخانه خودرو..............................................۹۳
  • مزایای ساختمانهای یك طبقه.................................................................۹۴
  • معایب ساختمانهای یك طبقه..................................................................۹۴
  • مزایای ساختمانهای چند طبقه................................................................۹۵
  • معایب ساختمانهای چند طبقه.................................................................۹۵
  • طراحی سقف کارخانه........................................................................۹۷
  • سازه فضاکار..................................................................................۹۷
  • چند نمونه طراحی ماشین...................................................................۱۰۵
  • کانسپت های اصلی طرح...................................................................۱۰۶
  • نقشه ها.......................................................................................۱۰۷
  • منابع..........................................................................................۱۱۲

 

 

دانلود بررسی معماری کارخانه خودرو





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی معماری کارخانه خودرو,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی در حجم 25 اسلاید همراه با توضیحات کامل با قابلیت ویرایش ویژه ارائه کلاسی درسهای مبانی سازمان و مدیریت مدیریت عمومی و اصول مدیریت رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی

دانلود پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی
ساختار سازمانی
انواع سازمان
سیستمهای مکانیکی
ویژگیهای سیستمهای مکانیکی
سیستم های ارگانیكی
ویژگیهای سیستمهایارگانیكی
ویژگی های اساسی ساختار ارگانیک 
مدیر ساختار ارگانیک
مقایسه مدیر در ساختار مکانیکی و ارگانیکی
تحت چه شرایطی به
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
حجم فایل642 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل25

دانلود پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 25 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی ( ویژه ارائه کلاسی درس مبانی سازمان و مدیریت- مدیریت عمومی- اصول مدیریت- تئوریهای مدیریت پیشرفته )

این فایل در زمینه " ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی"بوده و در 25 اسلاید طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- مدیریت عمومی - اصول مدیریت  و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی  و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل  موارد زیر است:

ساختار سازمانی

انواع سازمان

سیستمهای مکانیکی

ویژگیهای سیستمهای مکانیکی

سیستم های ارگانیكی

ویژگیهای سیستمهای ارگانیكی

ویژگی های اساسی ساختار ارگانیک

مدیر ساختار ارگانیک

مقایسه مدیر در ساختار مکانیکی و ارگانیکی

تحت چه شرایطی به كارگیری ساختار ارگانیك بر ساختار مكانیكی ارجحیت دارد؟

شکل های مکانیکی و ارگانیکی

جدول ویژگی های سیستم های مکانیکی و ارگانیکی

فرهنگ  در ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
'گزارش کارآموزی و پروژه گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت-

این کارآموزی و پروژه در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت در 80 ص و در قالب ورد می باشد

دانلود 'گزارش کارآموزی و پروژه گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت-

کارآموزی حسابداری،حسابداری،حسابداری مالی، رشته حسابداری،گزارش کارآموزی حسابداری،
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل80

'گزارش کارآموزی و پروژه گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت-

در پایان دوره مالی  جهت تكمیل چرخه حسابداری ،بایستی تمام حسابهای موقت بسته شوند . برخلاف سایر مراحل حسابداری ثبت بستن حسابها صرفاً یكبار و آن هم در پایان دوره مالی انجام می شوند .

بستن حسابها به دو منظور اصلی زیر انجام می شود :

- آماده شدن برای آغاز یك دوره مالی جدید .

- خلاصه كردن حسابهای درآمد و هزینه .

برای بستن حسابها ابتدا بایستی تمام حسابهای موقت به حساب سرمایه بسته شوند . برای تسهیل این امر و همچنین تطابق درآمدها و هزینه ها و تعیین سود و زیان ابتدا بایستی تمام حسابهای درآمد و هزینه به یك حساب موقت تحت عنوان حساب خلاصه سود و زیان بسته شود . مانده این حساب نشان دهنده سود و زیان خالص مؤسسه است كه به حساب سرمایه بسته می شود . حساب برداشت نیز به حساب سرمایه بسته می شود .

برای بستن حسابهای موقت و ثبت آن در دفتر روزنامه مستقیماً می توان از مانده حسابهای اصلاح شده در دفتر كل و یا از ستون های سود و زیان و ترازنامه كار برگ كه در فصل بعد تشریح می گردد استفاده نمود .

مراحل بستن حسابهای موقت به طور خلاصه بشرح زیر است :

بستن حسابهای درآمد به حساب خلاصه سود و زیان . در این مرحله حسابهای مربوط به سود و زیان كه دارای مانده بستانكار (درآمدها ) هستند . بایستی بدهكار شده و به همین میزان خلاصه سود و زیان بستانكار گردد .

تراز آزمایشی اختتامی

پس از ثبت بستن حسابهای موقت (درآمد ، هزینه و برداشت ) در دفتر روزنامه و انتقال به حسابهای دفتركل ، تراز آزمایشی دیگری تحت عنوان تراز آزمایشی اختتامی تهیه می گردد كه سومین تراز آزمایشی تهیه شده در پایان دوره مالی است .انواع تراز آزمایشی كه در پایان دوره مالی تهیه می شوند به ترتیب عبارتند از :

1- تراز آزمایشی اصلاح نشده :

فهرستی از مانده تمام حسابهای دفتر كل قبل از انجام اصلاحات است .

2- تراز آزمایشی اصلاح شده :

فهرستی از مانده تمام حسابهای دفتركل پس از ثبت اصلاحات در پایان دوره در دفتر روزنامه و انتقال به حسابهای دفتر كل است .

3- تراز آزمایشی اختتامی :

فهرستی از مانده حسابهای دائمی (دارائی ، بدهی و سرمایه ) ، پس از بستن حسابهی موقت است .

تراز آزمایشی اختتامی فقط  شامل مانده حسابهای دائمی است زیرا قبلاً مانده تمام حسابهای موقت از طریق حساب خلاصه سود و زیان بسته و به حساب سرمایه منتقل شده است  . هدف از تهیه تراز آزمایشی اختتامی نشان دادن توازن مانده حسابهای دائمی در پایان دوره مالی است .

تراز آزمایشی اختتامی آموزشگاه آذرخش در صفحة بعد منعكس است .

كاربرگ

كاربرگ جدولی چند ستونی است كه برای اصلاح حسابها و تهیه صورتهای مالی از آن استفاده می شود . كاربرگ در حقیقت ابزاری برای حسابداران جهت تسهیل فرآیند اصلاح حسابها و تهیه صورتهای مالی است . در مؤسسات بزرگ با وجود تعداد حسابها و حجم عملیات آنان استفاده از كاربرگ اجتناب ناپذیر است .

بر اساس اطلاعات درج شده د ر ستونهای كاربرگ ، ثبتهای اصلاحی لازم در دفتر روزنامه انجام شده و سپس به حسابهای دفتر كل انتقال داده می شود تا مقدمات تهیه صورتهای مالی مهیا شود :

سطر اول : نام مؤسسه

سطر دوم : نام فرم «كاربرگ»

سطر سوم : تاریخ مثلاً 29 اسفند 813

ستونهای كابرگ . ستونهای كاربرگ با توجه به نیاز مؤسسات ممكن است كم یا زیاد شود  حداقل جهت تهیه كاربرگ به هشت ستون نیاز می باشد . معمولاً مؤسسات از كاربرگ ده ستونی استفاده می كنند . در این نوع كاربرگ علاوه بر ده ستون جهت انعكاس مانده حسابها از ستونهای دیگری نیز جهت درج عنوان و شماره حسابها استفاده می شود . ده ستون كاربرگ به پنج بخش تفكیك می شود . هر بخش دارای یك ستون بدهكار و یك ستون بستانكار جهت درج مبالغ ریالی مانده حسابهای می باشد . نحوه تفكیك ستون های كاربرگ بصورت زیر است :

    تراز آزمایشی اصلاح نشده
    اصلاحات
    تراز آزمایشی اصلاح شده
    سود و زیان
    ترازنامه

مراحل تهیة كار برگ

مراحل تهیه كار برگ ده ستونی را می توان در پنج مرحله به شرح زیر خلاصه كرد :

مرحلة اول : تراز آزمایشی

در اولین مرحله اقلام مندرج در ستونهای بدهكار و بستانكار تراز آزمایشی اصلا ح نشده در ستونهای مربوط به كاربرگ (ستون اول و دوم ) نوشته می شود . همانطوریكه قبلاً گفته شد اقلام مندرج در تراز آزمایشی مستقیماً از حسابهای دفتر كل استخراج می شود . حسابداران معمولاً جهت صرفه جوئی در وقت مانده حسابهای دفتر كل را در تراز آزمایشی كاربرگ درج می كنند و از تهیة تراز آزمایشی بطور جداگانه پرهیز می كنند . جمع عمودی ستون های بدهكاران و بستانكاران تراز آزمایشی بایستی با هم برابر باشند .

مرحلة دوم : اصلاحات

هنگامی كه از كاربرگ جهت اصلاح حسابها استفاده می شود بایستی تمام اصلاحات در ستونهای بدهكار و بستانكار اصلاحات كاربرگ (ستون سوم و چهارم ) نوشته شود . معمولاً برای انجام اصلاحات به حسابهائی بیش از حسابهای مندرج در كاربرگ نیاز است بدین جهت حسابهای اضافی مورد نیاز بایستی بلافاصله بعد از انجام اقلام تراز آزمایشی نوشته شود .اصلاحات انجام شده در كاربرگ مبناء ثبتهای اصلاحی در دفتر روزنامه قرار می گیرند البه ثبتهای اصلاحی تا تكمیل كاربرگ و تهیه صورتهای مالی در دفتر روزنامه انجام نمی شود . اصلاحات انجام شده در كاربرگ یا حروف الفباء و یا شماره مشخص می شوند و در انتهای كاربرگ برای هر یك از آنان توضیحات لازم نوشته می شود .

 

مرحلة  سوم : تراز آزمایشی اصلاح شده

مانده اصلاح شده حسابها از طریق تركیب مبالغ درج شده در ستون تراز آزمایشی اصلاح نشده و ستون اصلاحات كاربرگ بدست آمده و در ستونهای تراز آزمایشی اصلاح شده (ستون پنجم و ششم ) نوشته می شود نحوة تركیب مبالغ بصورت زیر است :

1- اگر حسابی در ستون تراز آزمایشی اصلاح نشده مانده بدهكار داشته باشد و در ستون اصلاحات نیز بدهكار شود هر دو رقم با هم جمع شده و در نتیجه در ستون بدهكار تراز آزمایشی اصلاح شده نوشته می شود .

2- اگر حسابی در ستون تراز آزمایشی اصلاح نشده مانده ، بستانكار داشته باشد و در ستون اصلاحات نیز بستانكار شود هر دو رقم با هم جمع شده و در نتیجه در ستون بستانكار تراز آزمایشی اصلاح شده نوشته می شود .

3- اگر حسابی در ستون تراز آزمایش اصلاح نشده مانده بدهكار داشته باشد و در ستون اصلاحات بستانكار شود رقم بستانكار از رقم از مانده بدهكار كسر شده و نتیجه در ستون بدهكار تراز آزمایشی اصلاح شده نوشته می شود .

4- اگر حسابی در ستون  تراز آزمایشی اصلاح نشده مانده بستانكار داشته باشد و در ستون اصلاحات بدهكار شود رقم بدهكار از مانده بستانكار كسر می شود و در نتیجه در ستون بستانكار تراز آزمایشی اصلاح شده نوشته می شود .

مانده حسابهای دفتر كل بعد از انجام ثبت های اصلاحی در دفتر روزنامه و انتقال آن به حسابهای دفتر كل بایستی برابر با ماندة حسابهای مندرج در تراز آزمایشی اصلاح شده باشد . بعد از وارد كردن مانده تمام حسابهای درستون تراز آزمایشی اصلاح شده جمع ستونهای بدهكار و بستانكار با هم برابر خواهند بود .

 تهیة ثبت های اصلاحی از روی كاربرگ

كاربرگ دفتر روزنامه نیست و نمی توان به عنوان یك مبنا جهت انتقال اصلاحات انجام شده به حسابهای دفتر كل استفاده شود . برای اصلاح حسابها بایستی اصلاحات انجام شده در كاربرگ دفتر روزنامه ثبت و سپس به حسابهای دفتر كل منتقل شوند . ثبت های اصلاحی از ستون اصلاحات كاربرگ استخراج می شوند .

مؤسسات بازرگانی

مؤسسات بازرگانی مؤسساتی هستند كه فعالیت اصلی آنان خرید و فروش كالا و مواد می باشد . خرید و فروش كالا به معامله ای گفته می شود كه در آن فروشنده عین و یا مالكیت كالایی را در مقابل وجه نقد به خریدار منتقل كند و یا خریدار متعهد شود كه بهای كالا را در زمان معینی در آینده به فروشنده پرداخت نماید . اینگونه مؤسسات بدون اینكه در شكل و محتوای كالاهای خریداری شده تغییری دهند مجدداً آنها را به فروش می رسانند این مؤسسات رابط بین تولید كنندگان و مصرف  كنندگان كالا می باشند .

طبقه بندی مؤسسات بازرگانی

مؤسسات بازرگانی از نظر نحوة عملیات فروش به دو دسته طبقه بندی می شوند :

    عمده فروشان
    خرده فروشان

عمده فروشان

عمده فروشان كالا ، مؤسساتی هستند كه خریدهای خود را در مقادیر عمده از تولید كنندگان مختلف كالا خریداری می كنند و سپس به خرده فروشان كالا می فروشند این مؤسسات كالاهای خود را مستقیماً به مردم عرضه نمی كنند .

خرده فروشان

خرده فروشان كالا ، مؤسساتی هستند كه كالاهای خود را از  عمده فروشان خریداری و بطور مستقیم به مردم عرضه می كنند . مؤسسات خرده فروشی به اشكال مختلف فعالیت می كنند . سوپر ماركتها ، فروشگاههای زنجیره ای و تعاونیهای مصرف نمونه هایی از مؤسسات خرده فروشی می باشند .

چرخه عملیات مجموعه فعالیتهایی كه یك مؤسسه برای تحصیل درآمد و وصول مطالبات از مشتریان انجام می دهد چرخه عملیات می گویند . چرخه عملیات مؤسسه بازرگانی متشكل از چهار مرحله است :

    خرید كالا (نقد و نسیه )

2- پرداخت مبلغ خریدهای نسیه

3- فروش كالا (نقد و نسیه )

4-  وصول مطالبات ناشی از (فروشهای نسیته )

اندازه گیری سود در مؤسسات بازرگانی

نحوة محاسبه و اندازه گیری سود مؤسسات بازرگانی بطور كلی همانند مؤسسات خدماتی است . بدین صورت كه سود و زیان خالص از مقابلة هزینه ها با درآمدهای هر دوره مالی بدست می آید . اصلی ترین منبع كسب درآمد مؤسسات بازرگانی فروش كالا است كه تحت عنوان درآمد فروش یا فروش كالا شناخته می شود . هزینه های مؤسسات بازرگانی برخلاف مؤسسات خدماتی به دو دسته تقسیم می شوند :

    بهای تمام شده كالای فروش رفته
    هزینه های عملیاتی

بهای تمام شده كالای فروش رفته مساوی است با قیمت تمام شده تمام كالاه

دانلود 'گزارش کارآموزی و پروژه گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت-





امتیاز :


طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی و پروژه گزارش کارآموزی حسابداری در یک شرکت-,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت معماری بیمارستان

دانلود فایل پاورپوینت بررسی وتحلیل معماری بیمارستان(طرح معماری 4)،در حجم 70 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه

دانلود پاورپوینت معماری بیمارستان

دانلود پاورپوینت معماری بیمارستان
تحلیل معماری بیمارستان
پاورپوینت معماری
پاورپوینت معماری بیمارستان
مطالعه بیمارستان
بررسی بخش های مختلف بیمارستان
بخش های تشکیل دهنده بیمارستان
طرح معماری 
انواع بیمارستان
بیمارستان های دانشگاهی
دسته بندیمعماری
فرمت فایلppt
حجم فایل2244 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل70

پاورپوینت معماری بیمارستان

فایل پاورپوینت بررسی وتحلیل معماری بیمارستان(طرح معماری 4)،در حجم 70 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:

در حالی که بیمارستان‌ها در گذشته آگاهانه جهت مصارف پزشکی، جراحی طراحی می‌‌شدند امروزه می‌توان شاهد تغییر جهت به سوی انسانگرایی در امکانات بیمارستانی بود. بیمارستانهای امروزی بیشتر به هتل شبیه هستند. وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرح‌های سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر می‌شود و علاقه به اتاق‌های یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است.

فهرست مطالب:
بخش های تشکیل دهنده بیمارستان
مواد لازم در بیمارستان
اتاق های لازم در هر بخش
موردهای لازم در بیمارستان
معماری بیمارستان
قسمت بندی و تعیین محدوده 
انواع بیمارستان
بیمارستان های دانشگاهی
مفهوم طرح ریزی
موقعیت و جهت
راهرو و در
پله و مسیریابی
اتاق های مختلف بیمارستان
بررسی بخش های مختلف بیمارستان
تصاویر بخش های مختلف از بیمارستان

این فایل با فرمت پاورپوینت در 70 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD معماری بیمارستان(16 صفحه)

 

 

دانلود پاورپوینت معماری بیمارستان





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت معماری بیمارستان,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی

مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی

انزوای اجتماعی
پیشینه نظری انزوای اجتماعی
مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی
دسته بندیروان شناسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل63

مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

انزوای اجتماعی

مقدمه

تجرد طولانی مدت، با تمام آسیب ها و تبعاتی که از لحاظ اجتماعی و روانی با خود به همراه خواهد داشت؛ می‌تواند دغدغه بزرگی برای جوامع در سطوح متفاوت پیشرفت و ترقی باشد. ازدواج به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم و حیاتی در زندگی روزمره افراد جامعه می باشد و از جنبه های مختلف می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد. یکی از این زوایا سن شروع و به اصطلاح وارد شدن به ازدواج است. ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسیتی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی، ارتباطات اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌کند و به خاطر اهمیت و تأثیری که دارد، به‌عنوان هنجاری پذیرفته‌شده در تمامی کشورهای دنیا محسوب می‌شود. به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، بی‌ توجهی والدین نسبت به ازدواج، امری ناپسند به شمار می آید چراکه بقای خانواده در گروی بقا و ساماندهی ازدواج است (آزاد ارمکی،99:138). در سال‌های اخیر، پدیده ازدواج که منشأ وقوع ولادت و باروری و به‌عنوان عامل بسیار مؤثر بر ساخت سنی و جنسی جمعیت و افزایش آن محسوب می‌شود، در کشور ما دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. ازدیاد جمعیت دختر و پسر واقع در مدار ازدواج که بیش از یک سوم جمعیت کشور را تشکیل داده اند و حاصل افزایش شدید موالید دهه 60 می باشند از یکسو و از سویی دیگر بازتاب تحولات واقع شده در حوزه های مختلف  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، نظیر افزایش شهرنشینی و باسوادی و به ویژه تحصیلات زنان و تمایل به کسب درآمد و شغل مناسب قبل از ازدواج که از نشانه های حرکت جامعه به سوی مدرنیزه شدن می- باشد، افزایش سن ازدواج در کشور برای دولتمردان و جامعه محققین نگران کننده گردیده است (کاظمی پور،107:1385)

پیرامون هر دو موضوع اثرات تجرد و انزوای اجتماعی و ویژگی ها و اثرات آن از سوی محققان ایرانی و خارجی به زبان‌های فارسی و لاتین تحقیقات وسیع و بعضا پراکنده ای به صورت راجع به انزوای اجتماعی در دو سطح فردی و اجتماعی و رابطه تجرد با علل انزوای اجتماعی اشاره می‌شود. در ادامه به ذکر چارچوب نظری و نیز ارائه مدل نظری پژوهش پرداخته خواهدشد.

2-2 تحقیقات داخلی

ایزدی (1392)، پژوهشی با عنوان «تجرد قطعی و احساس تنهائی» را به روش کیفی تدوین کرده است که در آن، به بررسی تجربه زیسته زنانی می پردازد که گاه خواسته، گاه ناخواسته تن به زندگی های مجردی داده اند. از آنجا که نگارنده در پی دستیابی به پهنای گسترده‌تری از تجربه زیسته بوده و با توجه به سن شروع یائسگی و علاقه‌مندی به بررسی تفاوت‌های میان دوران قبل و بعد از یائسگی، زنان 35 تا 47‌سال را در یک گروه گنجانده و بالای 47‌سال را در گروه دیگری قرار داده‌است. نتایج نشان می‌دهد این زنان از احساسات دوگانه‌ای نسبت به تجرد برخوردارند، هرچند در نگاهی نخست از آزادی و استقلالی که در تجرد داشته‌اند احساس رضایت دارند ولی به دلیل تنهایی و نبود همدم و مونس در کنارشان از وضعیت خود گلایه داشته و این سبک زندگی را توصیه نمی‌کردند. در واقع در میان این گروه از زنان احساس محرومیت ناشی از نداشتن همسر و همدم دیده شده و هرچند در میان تعدادی از آنان روابط گذرا با مردان دیده می‌شود و آن‌ها بخشی از نیاز خود را با این ارتباطات ارضا کردند ولی به دلیل موقتی بودن، از آن احساس رضایت نداشته‌اند.

دانلود مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری انزوای اجتماعی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی

مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی

مهارتهای زندگی
مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی
پیشینه مهارتهای زندگی
دسته بندیروان شناسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل72 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل39

مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مهارتهای زندگی

2-1پیش درآمد

مهارت توانایی حل مشکلات فرا روی انسان،تاثیرسازنده ای درایجاد اعتمادبه نفس وکسب آرامش آدمی دارد وبه انسان نیرویی ویژه وانگیزه ای مناسب برای مواجهه سازنده با مشکلات هدیه می نماید.

 حل مساله از نظر دانشمندان دربالاترین سطخ فعالیت های شناختی انسان قراردارد ونیازمند یک سلسله فعالیتهای تخصصی وداشتن بسیاری از توانمندیهای شخصیتی است.برخی مسائل رودر روی آدمی دارای راحل های ساده متاثر از تجربیات ودانسته های قبلی آدمی است اما آن دسته از مسائل که به سادگی قابل حل نیستند موید آنند که یافتن راحل درحوزه دانش وتجربه فرد نیست،لذاباید اطلاعات جدیدی فراهم آید.مفهوم صحیح مشکل ارائه شود وبه مشکل وراه حل مشکل به صورت عمیق نگریسته شود.ویا اینکه از اطلاعات پیشین درترکیبی تازه ومتناسب باموقعیت جدید بهره گرفته شود.(دریر وهمکاران،2005).

مسائل ومشکلات بسیاری در زندگی انسان وجود دارد که نیازمند تلاش برای کنار آمد با آن وحل آنهاست.زندگی بدون مشکل واسترس وجود ندارد ودر واقع آنچه در شکل سختی یا مشکلات زندگی تجربه می شود،چهره واقعی ومنطقی زندگی است.وجود مشکل در زندگی امری طبیعی است.هنر زندگی در توانایی ومهارت درحل مشکلات وکنار آمدن با آنهاست.درواقع خوشبختی انسان درآن نیست که با هیچ مشکل ومساله ای روبرو نشود بلکه در آن است که به هنگام رویارویی با آنها مهارت وتوانایی حل آنها را داشته باشد.

بعضی از افراد در مقابل کوچکترین مساله ومشکل دچار ناراحتی،تنش وپریشانی می گردند وقادر به برطرف آن نیستند.این گونه افراد مستعد انواع آسیب های روانی،رفتاری واجتماعی هستند که با بحران های بسیارسختی روبرو می شوند وتوانایی آن را دارند که با موفقیت آنها را پشت سر بگذارند.یکی از دلایلی که آنها را توانمند می سازد وامکان موفقیت را دربحران ها فراهم می آورد این است که از روشهای صحیحی جهت حل مسئله استفاده می کنند.درحالیکه افرادی که به هنگام رویارویی با مشکلات دچارپریشانی می شوندفاقد این توانایی می باشند.اینگونه افراد درصورت وجود مشکل خود راضعیف یا بی کفایت می دانند،خود را سرزنش می کنند،بدون تفکروتحمل وعجولانه عمل می کنند ویا ازمشکل فرار می کنند وقدرت تفکر در مورد راه حل های مناسب تر وسازگارانه تر را ندارند.(دریروهمکاران،2005).

 

 

 

  2-2 تعریف مهارت

مهارت یعنی داشتن توانایی های لازم برای انجام صحیح کار.فرد ماهر به کسی گفته می شودکه توانایی انجام یک کار را به شکلی صحیح ودرست داشته باشد.برای اینکه بتوان گفت کسی در کاری مهارت دارد لازم است که دو علمل زمان وخطا نیز در نظر گرفته شود.به عنوان مثال راننده ماهر کسی است که برای رسیدن به مقصد حداقل زمان را صرف نموده وکمترین خطا را نیز مرتکب شود.با یک تایپیست ماهر کسی است که با آموزش وتمرین می تواند به راحتی و به نحو احسن ودر کمترین زمان مطالب را تایپ نماید وکمترین اشتباه تایپی را نیز داشته باشد.می توان گفت برای رسیدن به مهارت درامری هم بایداز دانش کافی در آن امر آگاه بود وهم با تبدیل وتداوم آن دانش را به رفتار وعمل تبدیل نمود.پس اصل واساس مهارت آموزی آن است که دانش یاد گرفته شده مورد تمرین وممارست قرار گیرد.

در بحث مهارتهای زندگی آن دسته از مهارت ها وتوانایی ها مطرح می باشد که آموختن وعمل به آن برای یک زندگی موفق لازم وضروری می باشد.با کسب این مهارت ها فرد در زندگی دچار کمترین مشکلات شده ومی تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرده ودر حداقل زمان مسائل خود را حل کرده وتصمیمات مناسب را اتخاذ نماید.(طارمیان ،1378).

 


1- Dryr et al

 

دانلود مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه مهارتهای زندگی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف

دانلودفایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در اقلیم های مختلف و همچنین معماری پایدار،در حجم 20اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف

دانلود پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف
معماری در اقلیم های مختلف
پاورپوینت معماری پایدار
مفاهیم اقلیم و محیط زیست
پاورپوینت معماری
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معماری پایدار
پاورپوینت اقلیم در معماری
معماری در اقلیم ها
پروژه معماری
اقلیم
دسته بندیمعماری
فرمت فایلpptx
حجم فایل296 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20
پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف
فایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در اقلیم های مختلف و همچنین معماری پایدار،در حجم 20اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:

زمانی که از معماری در اقلیمهای مختلف صحبت می شود گویی قصد داریم تا به حل مسایل معماری بپردازیم .
امروزه معماری با چه مشکلاتی مواجه می باشد که می خواهیم آن را در ارتباط با محیط واقلیم حل نماییم . در وضعیت فعلی وجه مسلط بر معماری سبک معماری بین المللی مدرن میباشد . نگاهی به معماری معاصر کشورمان نشان می دهد که به تیغ فرهنگ استعماری غرب گرفتار اشتباه مضاعف بوده ایم ساختمانهایی ساخته ایم با اتلاف انرژی .
در یزد همان ساختمانی را ساخته ایم که مشابه آنرا معماران در تبریز و زنجان و ساری ودیگران در پاریس و لندن و رم ساخته اند بدون در نظر گرفتن اقلیمها و فرهنگهای مختلف .
در کتاب آسایش بوسیله معماری همساز با اقلیم به نقل از سیم و ندرسن آمده است که
انرژی ارزان و وفور همه جایی مصالح صنعتی مدرن به طراحان اجازه داده است که ویژهگیهای مکان . کیفیت انحصاری آب و هوا و عادت مردم را ندیده بگیرند . نظم و زیبایی هندسه ناب این نمونه ها برای مدت مدیدی چنان ما را مجذوب کرده بود که هزینه سرد و گرم کردن فضاهای داخل این ساختمانها و عدم همخوانی فضاهای مورد بحث با رفتار روزمره انسان را فراموش کردیم .
نمی بایستی اجازه می دادیم که اندیشه های ناسازگار با طبع کشورهای شرق به پشتبانه انرژی فسیلی مفت به چنگ آمده از همین کشورها به سادگی جامه عمل بپوشد ..... واقعیت این است که نه تنها منابع ما برای تبلور اینگونه نظریه های نا معقول مصرف شده است بلکه ما خود به تولید ساختمانهای انرژی ضایع کن پرداختیم .
یکی از مهمترین اصول معماری پایدار آن است که در طراحی اینگونه معماری چگونگی اقلیم در نظر گرفته شود بعبارت دیگر معماری پایدار طراحی معمارانه آگاه از محیط را توصیف مینماید .

بدون در نظر گرفتن اثرات درجه حرارت میزان تابش خورشید شدت باد میزان باران و غیره . ساختمان با اتلاف انرژی روبرو خواهد بود . رعایت شرایط اقلیمی در معماری بدنبال خود صرفه جویی در انرژی را در پی خواهد داشت در این مقاله موضوع معماری در اقلیمهای مختلف از جنبه های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت لیکن موضوع پایداری مرکز توجه قرار خواهد داشت . معماری پایدار و یا بعبارتی دیگر همان معماری همسان با اقلیم مصرف منابع را حداقل نموده و ادامه استفاده از منابع طبیعی را امکان پذیر می سازد .

فهرست مطالب :
مقدمه
مفاهیم اقلیم و محیط زیست
تعریف پایدارى
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معمارى پایدار (معمارى همسان با محیط)
نمونه هایى از معمارى پایدار در ایران
اصول اساسی معماری پایدار
نتیجه
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در20اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

دانلود پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی

مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی

دلبستگی شغلی
مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی
پیشینه نظری دلبستگی شغلی
دسته بندیبرنامه نویسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل36

مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

دلبستگی شغلی:

سازمان‌ها به کارکنانی نیازمندند که سازگار با ارزش‌ها و اهداف سازمانی، دارای انگیزه قوی و متعهد و متمایل به حفظ و ادامه عضویت سازمانی باشد. فراتر از شرح وظایف مقرر و معمول خود به کار و فعالیت بپردازند؛ کارکنانی که بخواهند و بتوانند بیش از مقدار معمول برای دستیابی به اهدافی سازمانی مشغول به کار باشند.

دلبستگی شغلی مخصوصاً در اقتصاد که برای بسیج کامل منابع انسانی قوانین سازمانی وضع‌شده، یک متغیر انگیزشی مورد علاقه سازمانی است. (بوزینلوس، 2004)، به نقل از (ورک استادی، 2002)، (گوری، 2001)، به‌طورکلی سطح دلبستگی مورد علاقه مدیران و سیاست‌مداران است به خاطر اینکه دلبستگی شغلی در اثربخشی و عملکرد سازمانی مؤثر است. (ورد و بارک، 2009)؛ به نقل از (آرگریس، 1964). دلبستگی شغلی به‌عنوان یک نگرش یک متغیر مهم در به حداکثر رساندن اثربخشی سازمانی است (آلن کوماران، 2004). دلبستگی شغلی یک عامل اساسی و مهم در زندگی اغلب مردم است زیرا کارکنان در محیط کاری ازنظر عاطفی تحت تأثیر درجه‌ای که به کار دل‌بسته یا از آن بیزار می‌شوند قرار می‌گیرند (ورد و بارک، 2009)؛ به نقل از (آرگریس، 1964). به‌طورکلی دلبستگی شغلی هم بر فرد و هم بر سازمان تأثیر می‌گذارد. از دید سازمانی دلبستگی شغلی به‌عنوان کلیدی برای گشودن انگیزش کارمند و افزایش تولید محسوب شده است و از دید فردی کلیدی برای انگیزش عملکرد و رشد فردی و رضایت در محل کار محسوب می‌شود. دلبستگی شغلی از طریق درگیر کردن کارمندان به‌طور عمیق در کارشان و بامعنا ساختن تجربه کاری، در اثربخشی سازمانی، تولید روحیه کارمندی کمک می‌کند (براون، 2007).

تجزیه‌وتحلیل و ادراک مدل نگرش‌های مرتبط با کار مانند دلبستگی شغلی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی و انگیزش کارکنان مخصوصاً در بخش رفتار سازمانی مهم و حیاتی هستند (ورد و بارک، 2009، به نقل از چرنز و داویس، 1975).

 

2ـ1ـ15ـ تعاریف دلبستگی شغلی

(کانونگو، 1982)، دلبستگی شغلی را به‌عنوان یک توصیف از شغل فعلی فرد و تابعی از مقداری می‌داند که شغل او می‌تواند نیازهای کنونی‌اش را ارضا کند (کارملی، 2005)، تعاریف ارائه‌شده در مورد دلبستگی شغلی بسیار شبیه به هم می‌باشند. دلبستگی شغلی به میزان درجه‌ای گفته می‌شود که شخص ازنظر روحی با کارش همانندسازی می‌کند با میزان اهمیتی که فرد برای کارش قائل است.

 (دوبین 1961)، دلبستگی شغلی را عبارت می‌داند از درونی کردن ارزش‌هایی مثل خوبی کار بااهمیت، در نزد شخص؛ و به‌عبارت‌دیگر میزانی که شخص می‌تواند خودش را بیشتر در اختیار سازمان قرار دهد.

 

دانلود مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری دلبستگی شغلی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی

مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی

ارزشیابی آموزشی
مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی
پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی
دسته بندیروان شناسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل67

مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ارزشیابی آموزشی

مفهوم شناسی ارزشیابی آموزشی

           انسان پیوسته درصدد ارزیابی كارها و تجربه های گذشته خود است تا عملكردش را رضایت بخش كند و یا با بهبود بخشیدن به عملكرد آینده، رضایت بیشتری به دست آورد. در واقع ارزشیابی قسمتی از فراگرد بقای انسان است.

         مقصود از ارزشیابی استفاده از تجربه به منظور بهبود بخشیدن به اقدامات آینده است. ارزشیابی به مثابه یك تخصص است. با این امر سرو كار دارد كه ارزش، كیفیت و اهمیت، میزان، درجه و شرایط پدیده‌ها را مورد آزمایش و قضاوت قرار دهد. به مثابه یك زمینه تخصصی، ارزشیابی را می توان فرایندی دانست كه با گردآوری و استفاده از اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات در مورد برنامه های آموزشی سرو كار دارد. ارزشیابی فعالیتی است كه ماهیت آن آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. ارزیابی و بازنگری محور نوسازی و استقرار یك نظام ارتباطی است(كارشناسان دفتر همكاری‏های بین المللی وزارت آموزش و پرورش، 1379 ص 193).

         با تلاش های رالف تایلر حوزه ارزشیابی آموزشی شكل گرفت و به تدریج به صورت یك حوزه مستقل در كنار سایر حوزه های علوم تربیتی جای گرفت. با توجه به جوان بودن این حوزه تعاریف متعدد و مختلفی برای ارزشیابی ارائه شده است(كیامنش، 1377) اصطلاح ارزشیابی یا ارزیابی به طور ساده به تعیین ارزش برای هر چیزی یا داوری ارزشی می شود. گی(1991)، ارزشیابی را یك فرایند نظامدار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور تعیین این كه آیا هدف های مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزانی، تعریف كرده است. در آموزش و پرورش، ارزشیابی به یك فعالیت رسمی گفته می شود كه برای تعیین كیفیت، اثربخشی یا ارزش یك برنامه، فرآورده، پروژه، فرایند یا هدف به اجرا در می آید.

        استافل بیم و شیفك فیلد(1985)، ارزشیابی را این گونه تعریف كرده اند: « ارزشیابی عبارت است از فرایند تعیین كردن، به دست آوردن و فراهم ساختن اطلاعات توصیفی و قضاوتی در مورد ارزش و مطلوبیت هدف ها، طرح ها، اجرا ونتایج به منظور هدایت تصمیم گیری، خدمت به نیاز های پاسخ گویی و درك بیشتر از پدیده های مورد بررسی». بولمتس و باتوین   ارزشیابی را به عنوان فرایند سیستماتیك جمع آوری و تحلیل داده به منظور تعیین این كه آیا و تا چه اندازه اهداف تحقق یافته اند تعریف كرده اند. هم چنین هلی و كلابرس  ارزشیابی را مقایسه ارزش و كیفیت مشاهده با استانداردها و استانداردها و ملاك ها می دانند.

      هم چنین ارزیابی را چنین نیز تعریف كرده اند: ارزیابی عبارت از فراگرد توافق درباره استاندارد های برنامه یا تعیین این كه آیا تفاوتی میان بعضی از جنبه های برنامه و استانداردهای مورد نظر برای آن ها وجود دارد و یا درباره استفاده از اطلاعات مربوط به تفاوت های یاد شده برای مشخص كردن نارسایی های برنامه است(كارشناسان دفتر همكاری های بین المللی وزارت آموزش و پرورش 1379 ص 6).

        ارزشیابی ممكن است در اشكال مختلف نظیر: ارزیابی نیازمندی ها، مطالعه زیر بنایی، ارزشیابی فراگیران، ارزشیابی كاركنان، آزمون پیشرفت و نگرش سنجی، ارزشیابی برنامه درسی، تحلیل ظرفیت تشكیلاتی، ارزشیابی تولید، ارزیابی اثربخشی، تحلیل هزینه –سودمندی، خود ارزشیابی و دیگر انواع آن صورت گیرد. ارزشیابی درصدد حصول عملكردهایی در فراسوی وظایف اطلاعاتی است و غالباً در خدمت عملكردهای نهادی، اجتماعی، تاریخی و سیاسی می باشد.

        از آن جا كه ارزیابی نقش یك آیینه را برای نظام آموزشی ایفا می كند، تصمیم گیرندگان و دست اندركاران زیربط می توانند تصویری از چگونگی وضع فعالیت ها به دست آورند و با استفاده از آن تصمیمات لازم را در جهت بهبود و پیشرفت فعالیت ها برای نیل به بازدهی مورد نظر اتخاذ نمایند.

        معمولاً ارزیابی به تجزیه و تحلیل عملكرد، بازده و هزینه یك طرح پس از اجرای آن می‎پردازد. اگر درحین اجرای طرح انجام پذیرد هدف آن بهبود مدیریت، برنامه درسی و یا اتخاذ تصمیم برای ادامه، گسترش یا تجدید نظر در طرح خواهد بود. اگر ارزیابی در پایان طرح انجام شود، هدف آن تعیین علل موفقیت یاعدم موفقیت طرح خواهد بود(ابیلی، 1382 ص 17).

 

2-3-2 ) تاریخچه ارزشیابی

       هر چند انگاره پردازی درباره ارزیابی آموزشی طی چند دهه گذشته تحول قابل ملاحظه ای داشته است، استفاده از ارزیابی در فعالیت های آموزشی به اندازه خود فعالیت های آموزشی قدمت دارد. بكار گرفتن ارزیابی آموزشی به عنوان بازخوردی جهت بهبودی فعالیت های آموزشی امری نسبتاً جدید است، به طوری كه تجربه های به عمل آمده درباره آن در كشورهای مختلف از دهه های اول قرن بیستم تجاوز نمی كند(بازرگان، 1383 ص 16).    

 

دانلود مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری ارزشیابی آموزشی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی

مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی

بلوغ سازمانی
مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی
پیشینه نظری بلوغ سازمانی
دسته بندیروان شناسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل28

مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

بلوغ سازمانی

به تازگی مفهومی جدید در مبانی نظری مدیریت مطرح شده است که از آن به بلوغ سازمانی یاد می‌کنند. بلوغ سازمانی بسان خط‌کشی است که اقدامات و فرآیند‌های سازمانی را سنجیده و در سطوح مختلف دسته‌بندی می‌کند. این سطوح در واقع منشور راهنمایی را می‌ماند که سازمان‌ها را در رتبه‌بندی فرآیندهای مهم کاری یاری می‌رساند. در واقع هر سازمانی با ارزیابی فرآیندهای مختلف در حوزه‌های مرتبط با ماموریت اصلی‌اش در می‌یابد تا چه اندازه در آن فرآیند توانمند است و آیا به بلوغ سازمانی در آن فرآیند رسیده است یا خیر. پس در واقع بلوغ سازمانی به اندازه‌ای که یک سازمان صراحتا و بدون تناقض،  اقدامات و فرآیندهای مستند شده، مدیریت شده، اندازه‌گیری شده و کنترل شده را در سطوح مختلفی طبقه‌بندی کرده و پیوسته بهبود می‌دهد، اشاره دارد. بلوغ فرآیندهای سازمانی از طریق ارزیابی‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

یک سطح بلوغ، یک وضعیت تکاملی مشخص برای موفقیت یک فرآیند است که به حد بلوغ رسیده است. مدل‌‌های مختلفی برای نمایش بلوغ سازمان‌ها ارائه شده‌اند. مفهوم اولیه چارچوب بلوغ بوسیله واتس هامفری و همکارانش در شرکت آی‌بی‌ام در 1980 مطرح شد. هامفری در 27 سال فعالیتش در آی‌بی‌ام متوجه شد که بین کیفیت یک محصول نرم‌افزار با کیفیت فرآیند تولید آن ارتباط مستقیم وجود دارد. هامفری با مشاهده موفقیت مدیریت کیفیت جامع در بخش‌های دیگر صنعت، برآن شد تا چرخه کیفیت شوارت دمینگ را به عنوان روشی برای بهبود مستمر فرآیندهای تولید شرکت نرم‌افزار به کار گیرد.

مدل بلوغ قابلیت‌های منابع انسانی بر این اساس برای نخستین بار توسط بیل کورتیس، هافلی و میلر در 1995 ارائه شد. این مدل فرآیندهای مهم حوزه کارکنان را در پنج سطح دسته‌بندی می‌کند. جدای از آنکه مدل بلوغ به شکلی عملکرد سازمان را در حوزه فرآیند‌های منابع انسانی مدیریت می‌کند، با این‌حال فرآیند مدیریت عملکرد به عنوان یکی از اساسی‌ترین فرآیندهای سازمانی مورد توجه خاص این مدل است. در اهمیت پرداختن به مدیریت عملکرد همین بس که خروجی تمام نظریه‌ها، مدل‌ها و اندیشه‌های تاریخ مدیریت یا بر عملکرد مؤثرند یا متاثر از آنند. با این دیدگاه بود که پژوهشگر عملکرد را کانون توجه تمامی حوزه‌های مدیریت یافت و پرداختن به آن را در اولویت مسائل سازمانی فرض کرد.


 - Curtis, Hefley &Miler, 2009.

 - Paulk, Curtis, Chrissis, & Weber, 1996

3. Watts humphrey

4. Ibm

5. plan, do, act, check (pdca)

 - Curtis, Hefley & Miler, 1995

دانلود مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری بلوغ سازمانی,

<-BloTitle->
<-BloText->