خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی

مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی

مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی
پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی
حاكمیت شركتی
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل36

مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

حاكمیت شركتی

   بررسی متون متعدد و معتبر نشان می‌دهد که اولین و قدیمی ترین مفهوم عبارت حاکمیت شرکتی، از واژه لا‌تین Gubernare به معنای هدایت کردن گرفته شده است که معمولا‌ ً در مورد  هدایت  کشتی به کار می‌رود و دلا‌لت براین دارد که اولین تعریف حاکمیت شرکتی بیشتر بر راهبری تمرکز دارد تا کنترل. بررسی ادبیات موجود نشان می‌دهدکه هیچ تعریف مورد توافقی در مورد حاکمیت شرکتی وجود ندارد. تفاوتهای چشمگیری در تعریف براساس کشور مورد نظر وجود دارد. حتی در امریکا یا انگلستان  نیز رسیدن به تعریف واحد، کار چندان آسانی نیست. تعریفهای مختلفی ازحاکمیت شرکتی وجود دارد؛ از تعریفهای  محدود و متمرکز بر شرکتها و سهامداران آنها گرفته تا تعریفهای جامع و دربرگیرنده پاسخگویی شرکتها در قبال گروه کثیری از سهامداران، افراد یا ذینفعان.

   تعریفهای موجود از حاکمیت شرکتی در یک طیف وسیع قرار می‌گیرند. دیدگاههای محدود در یک سو و دیدگاههای گسترده در سوی دیگر طیف قرار دارند. در دیدگاههای محدود، حاکمیت شرکتی به رابطه شرکت و سهامداران محدود می‌شود. این،  الگویی قدیمی است که در قالب نظریه نمایندگی بیان می‌شود. در آن سوی طیف، حاکمیت شرکتی را می‌توان به صورت  شبکه ای از روابط در نظر گرفت که نه تنها میان شرکت و مالکان آنها (سهامداران) بلکه میان شرکت و تعداد زیادی از ذینفعان از جمله کارکنان، مشتریان، فروشندگان، دارندگان اوراق قرضه و... وجود دارد. چنین دیدگاهی در قالب نظریه ذینفعان دیده می‌شود. تعریفهای  محدود، متمرکز بر قابلیتهای سیستم قانونی یک کشور برای حفظ حقوق سهامداران اقلیت است. تعاریف محدود اساساً برای مقایسه بین کشوری مناسب اند و قوانین هر کشور نقش تعیین کننده‌ای در سیستم حاکمیت شرکتی دارد.

   تعریفهای گسترده‌تر حاکمیت شرکتی بر سطح پاسخگویی وسیعتری نسبت به سهامداران و دیگر ذینفعان تاکید دارند. تعریفهای گسترده‌تر نشان می‌دهند که شرکتها در برابر کل جامعه و نسلهای آینده مسئولیت دارند. در این دیدگاه، سیستم حاکمیت شرکتی موانع و اهرمهای تعادل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای شرکتهاست که تضمین می‌کند آنها مسئولیت خود را نسبت به تمام ذینفعان انجام می‌دهند و در تمام زمینه‌های فعالیت تجاری، به صورت مسئولا‌نه عمل می‌کنند؛ همچنین، استدلا‌ل منطقی در این دیدگاه آن است که منافع سهامداران را فقط می‌توان با درنظر گرفتن منافع ذینفعان برآورده کرد.

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه تحقیق حاكمیت شركتی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری

مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری

سرمایه فکری
مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری
پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل66

مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

سرمایه فکری

   توسعه جوامع انسانی منوط به انسانهای توسعه یافته بویژه در سطح مدیریت آنهاست و برای رسیدن به یک سازمان خلاق و پویا بایستی بر مدیریت دانش تکیه کرد.

   اگرمهم ترین ثروت یک سازمان انسانها هستند، بنابراین بهره وری بیشتر در گرو پرورش استعداد کارکنان است. در شرکتها و موسسات آنچه که می دانند (سرمایه فکری) بیش ازآنچه دارند (سرمایه مادی) اهمیت داردو اصلی ترین مزیت رقابتی سازمان ها، توان آنها در مدیریت دانش محسوب می شودو عمده ترین سرمایه آنها دانشی است که به آن دسترسی دارند.

   ایجاد شکاف بین ارزش دفتری وارزش بازار شرکتها وافزایش روز به روز آن، محققان وصاحب نظران را برآن داشت تا درپی علت این موضوع برآیند.تحقیقاتی که در طول سالهای 1997-2001 انجام گرفت نشان داد که نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری در بین500 شرکت دارای تکنولوژی مدرن امریکایی از 2/1به 5 رسیده است و این مطلب بیانگر این است که 80درصد ارزش شرکت در صورت‌های مالی بیان نمی‌شود.

سرمایه فکری مبحث مبهمی است که برخی نویسندگان ادعا کرده اند که سیستم های مدیریت و گزارشگری ایجاد شده به طور فزاینده ای در حال از دست دادن مربوط بودن خود می باشند زیرا این سیستم ها قادر به ارائه اطلاعات ضروری جهت مدیریت فرآیندهای دانشی و منابع دارائیهای نامشهود برای مدیران اجرائی نمی باشند. محدودیت صورت های مالی تهیه شده توسط حسابداری سنتی در توضیح و بسط ارزش شركت‌ها بر این حقیقت تكیه دارد كه منابع و ارزش اقتصادی تنها تولید كالا و داشتن موجودی یا گردش بالای نقدی نیست بلكه در بدبینانه‌ترین حالت تولید  هم باید سرمایه‌های فكری رادر نظر گرفت.

    با وقوع انقلاب تکنولوژی اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و شبکه ای و نیز رشد و توسعه سریع تکنولوژی برتر، مخصوصاً در حوزه های ارتباطات، کامپیوتر و مهندسی، از دهه 1990 الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اساسی کرده است. درنتیجه، دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی امروز شده است. در اقتصاد مبتنی بر دانش، محصولات و سازمانها بر اساس دانش زندگی می کنند و می میرند و موفق ترین سازمانها، آنهایی هستند که از این دارایی های ناملموس به نحو بهتر و سریع تری استفاده می کنند.

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه تحقیق با موضوع سرمایه فکری,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد
مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل30

مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ارزیابی عملکرد

تعاریف

تعاریف عملکرد

   به نظر کهلر " عملکرد " اصطلاح عمومی است آن در مورد هدایت فعالیت های یک سازمان در طی یک دوره زمان یا دوره بکار برده می شود که اغلب با توجه به هزینه های گذشته و یا پیش بینی شده، کارایی، مسئولیت پذیری یا حساب دهی مدیریت، یا شبیه آن می باشد . به گفته روبرت آلبانس کلمه " عملکرد " در مورد تلاش در جهت دستیابی به اهداف به نحو کارا بکار برده می شود. دستیابی به اهداف متضمن استفاده از منابع انسانی، مالی و طبیعی می باشد[8].

تعریف ارزیابی

کلمه " ارزیابی " به معنی رویدادی سیستماتیک جهت ترسیم " نتایج " تعریف می شود[7].

تعریف ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد فرآیند ارزیابی کارایی و اثر بخشی فعالیت های مختلفی که یک موسسه انجام داده، می باشد. به گفته اریک هل فرت  " اندازه گیری عملکرد یک موسسه بسیار پیچیده و مشکل می باشد و پیچیدگی آن به این دلیل است که سرو کار او با امور به کارگیری سرمایه به نحو اثر بخش، کارایی و سودآوری عملیات، ارج نهادن و اطمینان دادن نسبت به انواع ادعاهایی که نسبت به موسسه وجود دارد، است " [9].

روش های ارزیابی عملکرد

   مدیران اجرایی، مسئولیت اجرای طرحها و برنامه های سازمان را به عهده دارند آنها باید در راستای دستیابی به هدف های سازمانی و کسب رضایت مشتریان فعالیت های مختلفی را انجام دهند که نشان دهنده عملکرد آنها می باشد در این زمینه ارزیابی عملکرد آنها اهمیت دارد. عملکرد هر وسیله، فرد یا موسسه را از جهات متفاوتی می توان ارزیابی نمود: [19]

الف) از آنجا که عملکرد براساس یک چارچوب از پیش تعیین شده ای انجام می گیرد. بررسی عملکرد واقعی و تعیین انحراف از این چارچوب نوعی ارزیابی را که بیانگر میزان رعایت روش می باشد را به نام معیار " سودمندی " یا " مفید بودن " عملکرد می نامند را نشان می دهد و به سادگی در قالب این سوال بیان می شود که: " آیا کار به درستی انجام پذیرفته است ".

ب) در تحقق هر عملکردی، منابع، تجهیزات و امکاناتی مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه آن ایجاد کالا یا خدمت است. هنگامی که نگرش سیستمی به امکانات مورد استفاده، عملکرد و نهایتاً بازده حاصله داشته باشیم و عملکرد را یک فرآیند بدانیم که داده ها را به ستاده ها تبدیل می نماید تصویر کلی بصورت زیر حاصل می گردد.


 Robert Albanese

 Eric A. Helfert

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی

مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی

عدالت سازمانی
مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی
پیشینه تحقیق عدالت سازمانی
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل483 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل72

مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عدالت سازمانی 

معنای لغوی عدالت 

در بیشتر فرهنگ­ها و کتاب­های لغت به تعریف لفظی و لغوی کلمه عدل و عدالت توجه شده است که پرداختن به همه آنها به تفصیل بیش از حد می انجامد، لذا به برخی از آنها به اجمال اشاره می شود:

الف) فرهنگ فارسی معین: در این فرهنگ معانی زیر برای کلمه عدل و عدالت آمده است: 1 – داد کردن، داد دادن، 2 – نهادن هر چیزی به جای خود، 3 – حد وسط میان افراط و تفریط، 4 – دادگری، انصاف، عدالت مقابل ظلم، 5 – داد، 6 – اندازه و حد اعتدال (ندایی 1379، 6).

ب) حضرت علی (ع) نیز عدل را قرار دادن هر امری در جای خود معنی می فرماید: العدل یضع الامور مواضع­ها (ندایی 1379، 6).

ج) در مفردات راغب نیز در تعریف عدل آمده است: عدل= العداله و المعادله: لفظی است که در حکم و معنی مساوات است و به اعتبار نزدیک بودن معنی عدل به مساوات در آن مورد هم بکار می­رود.

عدل و عدل= در معنی به هم نزدیکند ولی عدل در چیزهایی است که با بصیرت و آگاهی درک میشود و بکار میرود، مثل احکام. ولی واژه های عدل و عدیل در چیزهایی است که با حواس درک می­شود مثل اوزان، اعداد و پیمانه­ها. پس عدل تقسیط بر اساس استقامت و کمال است. از این رو روایت شده است که "بالعدل قامت السموات و الارض" آگاهی و خبری است بر اینکه هر گاه رکنی از ارکان چهارگانه در عالم افزون بر دیگری یا کم از دیگری می بود جهان بنا بر مقتضای حکمت انتظام می­داشت (ندایی 1379، 7).

د) در فرهنگ فلسفی بحث مفصلی درباره ریشه لغوی و اصطلاحی عدالت یا صیغه فلسفی وجود دارد. عدالت در لغت به معنی راستی (استقامت) و در شریعت به معنی راستی در راه حق و دوری از مانع و برتری دادن عقل بر هواست. در اصطلاح فقیهان، عدالت پرهیز از گناهان بزرگ و اصرار نکردن در گناهان کوچک و راستگویی و پرهیز از دروغ و رعایت تقوا و دوری از افعال پست است (ندایی 1379، 9).

 

2-1-2 بحث مفهومی و اصطلاحی عدالت

بعد از ریشه­یابی واژه لغوی عدالت،اینک با توجه به معنی لغوی به بررسی مفهومی و اصطلاحی آن پرداخته می شود. در اینجا با توجه به محدودیت تحقیق، بررسی آرا و افکار همه فیلسوفان و متفکران برای ارائه تعریف امکان ندارد لذا به بررسی عدالت در قرآن و سیره نبوی و اندیشه­های امیرالمومنین (ع) و همچنین نظریه برخی از فیلسوفان مانند افلاطون و استاد مطهری اشاره خواهد شد:

2-1-2-1 عدالت در قرآن

مبنا و زیربنای تمامی اصول، در تمامی اندیشه‌های سیاسی اسلام عدالت است. آیات الهی اشاره دارند كه پیامبران را با مشعل‌های هدایت فرستادیم و به آنها كتاب و میزان دادیم تا عدالت را بر پا دارند (عمید زنجانی 1373، 311). بنابراین چه بیانی رساتر از این كه قرآن استقرار عدالت و گسترش آن را یكی از دو هدف اساسی و فلسفه‌ی بعثت انبیا ذكر كرده و آن را از صفات الهی و بارزترین خصیصه‌ی آفرینش و نیكوترین خصلت انسان معرفی كرده است.

الف) «ما رسولان را با براهین روشن به سوی انسان ها فرستادیم و به آنها كتاب و میزان دادیم تا عدالت را بر پا سازند.»

ب) من مأمورم كه عدالت را در میان شما برپا سازم.»

ج) «عدالت را پیشه خود سازید؛ زیرا عدالت به تقوا و پاكی انسان نزدیكتر است.»

د) «هرگاه در میان مردم حكم می‌كنید باید براساس عدالت باشد.»

 


1-  سوره حدید، آیه 25

2-  سوره شوری، آیه 15

3-  سوره مائده، آیه 8

4- سوره نساء ، آیه 58

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری انگیزش

مبانی و پیشینه نظری انگیزش فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری انگیزش

انگیزش
مبانی و پیشینه نظری انگیزش
پیشینه نظری انگیزش
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل54

مبانی و پیشینه نظری انگیزش

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

انگیزش 

تعریف انگیزش 

اصطلاح انگیزش نخستین بار از واژه لاتین Move که به معنی حرکت است گرفته شده اما این واژه برای توضیح واژه انگیزش بسنده نیست.

از دیدگاه اتکینسون انگیزش عبارت است از: تاثیرهای همزمان در هدایت، قوت و تداوم تلاش.

جونر میگوید:انگیزش عبارت است از اینکه چگونه رفتار آغاز میشود، نیرو میگیرد،نگاهداری و هدایت میشود،باز می ایستد و چه نوع واکنش ذهنی در موجود زنده به هنگامی که همه اینها در جریان است وجود دارد (ستیرز و پورتر 1375، 7).از نظر ستیرز انگیزش یعنی نیروهایی که موجب می­شوند افراد به گونه­ای خاص رفتار کنند (مورهد و گریفین 1377، 8).

همچنین برای انگیزه تعاریف زیادی ارائه شده كه به ذكر چند تعریف بسنده می‌كنیم:

انگیزه عبارت است از یك محرك درونی كه انسان را به انجام كار بر می‌انگیزد.

انگیزه عبارت است از حالت یا شرایطی كه انسان را به انجام كار یا قبول عقیده‌ای ترغیب می‌كند.

انگیزه عبارت است از ایجاد شوق رسیدن به چیزی یا انجام كاری یا درك عقیده‌ای.

خلاصه: انگیزه‌ها چراهای رفتار هستند، آنها موجب آغاز و ادامه فعالیت می‌شوند و جهت كلی رفتار یك فرد را معین می‌كنند.

مدیران برای حركت به سوی «اهداف سازمانی یا عملیاتی» و پیشبرد كارها انسان‌هایی را در امور مختلف به كار می‌گیرند و همه‌ی آنها را برای وصول به اهداف مزبور بسیج می‌كنند.

 

 

به طور كلی شیوه‌های بسیج به كارگیری و حركت دادن انسان­ها برای انجام دادن كار بر دو نوع است:

1 - براساس میل و رغبت؛

2 - براساس زور و جبر.

 


  - Etkinson

 - Jouner

دانلود مبانی و پیشینه نظری انگیزش





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری انگیزش,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی

مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی

عدم تقارن اطلاعاتی
مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی
پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل37

مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عدم تقارن اطلاعاتی

گزارشهای مالی ، منابع مهم اطلاعاتی  برای  تصمیم گیری های اقتصادی به شمار می روند كه مدیران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده كنندگان جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خود از آن ها استفاده می كنند. از آنجایی كه اطلاعات به صورت یكسان در اختیار استفاده كنندگان قرار نمی گیرد، بین مدیران و سرمایه گذاران عدم تقارن اطلاعات ایجاد می شود. عدم تقارن اطلاعات وضعیتی است كه مدیران در مقایسه با سرمایه گذاران، دارای اطلاعات افشا نشده بیشتری در مورد عملیات و جوانب مختلف شركت در آینده می باشند. همین امر سبب می شود كه مدیران انگیزه و فرصت مدیریت سود را داشته باشند. [14]

 (2-3 اطلاعات متقارن

  در صورتی وجود دارد که مدیران و بازار اطلاعات یکسانی درباره شرکت دارند بنابراین مدیران و بازار عدم اطمینان درباره شرکت را بطور یکسان تحمل میکنند. [14]

 (2-4اطلاعات نامتقارن 

  در بازارهای کارای اوراق بهادر تصور براین است که اطلاعات در دسترس همگان قرار می گیرد.

یک  عضو فعال در بازار(فروشنده) همواره درمورد دارایی مورد معامله چیزهایی می داند که عضو دیگر(خریدار)از آن آگاه نیست.در چنین وضعی بازار دارای ویژگی خاص است که آن را نامتقارن بودن اطلاعات می نامند. [14]

 دو نوع عمده از اطلاعات نامتقارن وجود دارد:

  • · گزینش نامناسب
  • · خطر اخلاقی

 

 

(2-4-1گزینش نادرست 

   گزینش نادرست گونه ای از اطلاعات نامتقارن است که در یک سیستم اقتصادی یک یا چند نفر از طرف های قرارداد با یک معامله بالقوه نسبت به طرف دیگر دارای مزیت اطلاعاتی است.
یعنی برخی از اشخاص مثل مدیران و نیرو های درون شرکت نسبت به شرایط موجود و چشم انداز آینده در مقایسه با سرمایه گذاران خارجی اطلاعات بیشتری دارند.


 Asymmetric Information

 Adverse selection

دانلود مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود

مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود

کیفیت سود
مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود
پیشینه نظری کیفیت سود
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل35

مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

کیفیت سود 

صرف نظر از چگونگی استفاده از ارقام سود گزارش شده، کیفیت سود بایستی مدنظر قرار گیرد. کیفیت سود در تحقیقات قبلی تعریف متعددی دارد و اجماعی بر روی تعریف آن وجود ندارد.

کیفیت سود را می توان به سه دسته تقسیم کرد: پایداری سود، سطوح اقلام تعهدی و سودی که منعکس کننده معاملات اقتصادی مربوط است (McNichals, 2002). پایداری سود به معنی استمرار سود جاری است. هر چه سود بیشتر باشد، یعنی شرکت توان بیشتری برای حفظ سودهای جاری دارد و فرض می شود کیفیت سود شرکت بالاتر است(ثقفی و کردستانی، 1383).

به طور کلی هر چه سود گزارش شده به استفاده کنندگان کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند، آن سود با کیفیت تر محسوب می شود. اما به دلیل آنکه افراد از اطلاعات در تصمیمان متفاوتی استفاده می کنند امکان ارایه یک تعریف جامعه از سود وجود ندارد. از طرف دیگر سایر معیارها نیز بر مفید بودن اطلاعات سود تاثیر می گذارد. از جمله این اطلاعات(غیر مالی)، توانایی تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات توسط استفاده کنندگان و سایر محدودیت های بالقوه ای است که بر سر راه استفاده کنندگان قرار می گیرد.

معیار ارزیابی

اجزای مربوط

چند نمونه از مطالعات انجام شده

1- سری زمانی خصوصیات سود

1- پایداری سود

2- قابلیت پیش بینی

3- نوسان پذیری

(Collins, 1989);

(Lipe, 1990).

2- روابط بین سود، ارقام تعهدی و جریان های نقدی آزاد

1- نسبت وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به سود

2- تغییر در کل ارقام تعهدی

3- پیش بینی ارقام تعهدی غیرعادی

4- پیش بینی روابط بین ارقام تعهدی و جریان های نقدی

 (DeAngelo, 1986);

(Palepu et al, 2000);

(Dichow, 2002).

 

3- ویژگی های کیفی چارچوب نظری

مربوط بودن، قابل اتکا بودن

 

 (Barth, 2001);

(Lev and Zorwin, 1999).

4- تاثیرپذیری در تصمیم

روابط معکوس بین پیش بینی و قضاوت در گزارش گری و کیفیت سود

میزان منفعتی که تهیه کنندگان اطلاعات از قضاوت و پیش بینی خواهند برد.

(Warfield, 1992)

جدول شماره 2-1- چارچوب و معیار ارزیابی کیفیت سود

 


 . Variability

دانلود مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری کیفیت سود,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند

مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند
پیشینه نظری مدرسه هوشمند
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل313 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل63

مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدرسه هوشمند 

مقدمه:  

امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یك كشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فكری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنكه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشاركت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشاركت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و كاركرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌باشد.

امروزه نظام آموزشی كشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد كه با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای كه این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.

بكارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویكردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شكل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های كلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویكردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و كارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یكپارچه برای ارتقای مهارت‌های كلیدی دانش‌آموزان با تكیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.

ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزكردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقیت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.

 3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

در سال 1984، دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :

الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.

 


 David Perkins

دانلود مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان

بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان بسیار کامل و جامع برای دانشجویان مهندسی معماری

دانلود بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان

بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان
معماری مرکز بازپروری معتادان
رساله معماری مرکز بازپروری معتادان
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdocx
حجم فایل17304 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل117

بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان

 

فهرست مطالب

 

مقدمه .............................................. 5

فصل اول : پژوهش                                    

1-1- طرح پژوهش..................................... 8

1-2- اهداف پژوهش.................................. 10

فصل دوم : مبانی نظری پژوهش

2-1- انواع تیپ شخصیتی............................. 12

2-2-  تاثیر سن در بزهکاری ........................ 13

2-2-1- کودکی...................................... 13

2-2-2-  برنایی.................................... 13

2-2-3 پختگی....................................... 13

2-2-4- پیری....................................... 13

2-3- تربیت – ماهیت و نقش آن....................... 14

2-4- قدرت تربیت و اصلاح............................ 18

2-5- تربیت و جامعه شناسی.......................... 21

2-6- تربیت و روانشناسی............................ 23

2-7- تعریف اعتیاد................................. 23

2-8- تاریخچه اعتیاد............................... 24

2-9- تاریخچه شناخت و گسترش مواد مخدر در ایران..... 25

2-9-1 مواد مخدر در ایران باستان................... 25

2-9-2 مواد مخدر از ظهور اسلام تا دوران صفویه....... 26

2-9-3 مواد مخدر از دوران صفویه تا پایان دوره قاجاریه 26

2-10- مبارزه با مواد مخدر......................... 28

2-11- مبارزه با مواد مخدر پس از انقلاب............. 32

2-12- انواع مواد مخدر و شرح آنها................................................... 34

فصل سوم : بررسی سابقه فعالیتهای عملی در رابطه با ایجاد توازن روحی افراد

3-1- موسیقی درمانی ............................... 44

3-2- هیپنوتیزم.................................... 46

3-3- رقص درمانی................................... 47

3-4- شعر درمانی................................... 48

3-4-1- اجزای شفابخش شعر درمانی.................... 48

3-5- تئاتر درمانی................................. 49

3-6- نقاشی درمانی................................. 49

3-7- نقش هنر به طورکلی در ایجاد آرامش درونی....... 49

3-8- گروه درمانی.................................. 50

3-9  14 اصل اعتیاد کنگره 60....................... 50

3-10 مقاله صورت مسأله کنگره 60 در مورد ترک اعتیاد. 56

3-11- راهکارهای کنگره 60 در مورد اعتیاد........... 73

فصل چهارم : بررسی نمونه های مشابه

4-1- مرکز درمانی الکسین........................... 89

4-2- مرکز بازپروری دختران در دهکده فرنیل درمادرید. 91

4-3-بیمارستان سیلور هیل........................... 97

فصل پنجم : معماری

5-1- معماری چیست؟................................ 109

5-2- بخشهای اصلی معماری.......................... 110

5-3- معماری و طبیعت.............................. 112

5-4-هنر مینی مال و معماری........................ 114

5-5- زیبایی در معماری............................ 117

5-5-1- تعریف زیبایی.............................. 118

5-5-2-منشاء زیبایی............................... 119

5-5-3-ادراک کننده زیبایی......................... 119

5-5-4- انواع زیبایی.............................. 120

5-5-5-زیبایی درمعماری ........................... 124

5-5-6- جمع بندی.................................. 128

فصل ششم : اطلاعات شهر و منطقه مربوط به پروژه

6-1-1 سقز واژه و تاریخ........................... 132

6-1-2موقعیت جغرافیایی............................ 134

6-1-3 جمعیت...................................... 136

6-1-4آب و هوا ................................... 139

6-1-5- شرایط اقلیمی.............................. 141

6-1-6- دما....................................... 143

6-1-7 – فشار هوا و رطوبت......................... 144

6-1-8-بــاد ..................................... 145

6-1-9- ساختمان زمین شناسی ....................... 148

6-1-10- جهت بهینه قرار گیری ساختمان در کردستان وشهر سقز 149

6-2-2- بررسی تاریخچه زلزله های رخ داده در منطقه تا شعاع 200 کیلومتری محل سایت انتخابی پروژه................. 152

6-2- 2-1برنامه فیزیکی............................ 159

6-3- آنالیز سایت................................. 162

6-3-1- دسترسی های سواره.......................... 162

6-3-2- محور حرکتی پیاده.......................... 162

6-3-3- تراز صوتی................................. 162

6-3-4- چشم انداز ................................ 162

6-6 مبانی طرح از شکل گیری اولیه تا ارائه فرم کلی.. .

6-7 نقشه ها....................................... .

7-1 فهرست منابع و مأخذ........................... 163

 

 

 

فهرست شکل ها

4-1- نمای خارجی نمونه موردی...................... 102

4-2- نمای داخلی نمونه موردی...................... 103

4-3- سرگرمی های بیمارستان........................ 104

4-4- کلینیک دختران............................... 105

4-5- سایت پلان بیمارستان.......................... 108

4-6- ساختمان بیمارستان و نمای خارجی.............. 109

4-7- نماهایی از ساختمان بیمارستان................ 110

6-1- ارتفاع سایه کنسول........................... 153

6-2- نمای خارجی نمونه موردی...................... 157

6-3- نمای خارجی نمونه موردی...................... 158

 

فهرست جداول

 

3-1- جدول زمانی برای رسیدن به حدود................ 73

6-1- جدول آمار جمعیتی سقز........................ 142

6-2- جدول بارش سا لیانه.......................... 145

 6-3- جدول دمای سقز............................... 146

6-4- جدول رطوبت نسبی............................. 147

6-5- جهت بادهای هشت ساله......................... 148

6-6- جدول زلزله.................................. 149

6-7- زلزله های مهم تاریخی........................ 150

6-8- جدول برنامه فیزیکی فضاها.................... 152

دانلود بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی معماری مرکز بازپروری معتادان,

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست

بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست

دانلود بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست

بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست
معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست
رساله معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست
پایان نامه معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست
دانلود رساله معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdocx
حجم فایل11043 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل95

بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست

 

فصل اول

شناخت موضوع: تعریف واژه ها،تاریخچه کودکان  بی سرپرست،تعلیم و تربیت،انواع خانواده،روشهای نگهداری ...........................................................................................................................................1

1-1-   تعریف واژه ها  ......................................................................................................................2

1-1-1  کودک ................................................................................................................................2

1-1-2                      کودک بی سرپرست  ...........................................................................................................2

1-1-3                      خانواده .................................................................................................................................2

خانواده ...............................................................................................................................................2

1-1-4                      یتیم  ......................................................................................................................................2

1-1-5                      فرزند شبانه روزی ..................................................................................................................3

1-1-6                      مراقبت و پرورش ...................................................................................................................3

1-1-7                      مربی یا مادریار .......................................................................................................................3

1-1-8 شیرخوارگاه ..........................................................................................................................3

1-1-9  شبانه روزی ..........................................................................................................................3

 1-2   تار یخچه از کودکان بی سرپرست  ............................................................................................3

1-2-1  پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان .........................................................3

1-2-2  پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران ..........................................................4

1-3   حمایت از کودکان بی سرپرست در اسلام ...................................................................................5

1-4  چگونگی سرپرستی ایتام ..............................................................................................................6

1-5  تعلیم و تربیت...............................................................................................................................7

1-5-1 مفهوم تعلیم و تربیت ................................................................................................................7

1-5-2   نگاهی به سیر تحولی تعلیم و تربیت .......................................................................................8

1-5-3  تعلیم و تربیت در اسلام ...........................................................................................................9

1-5-4  تعلیم و تربیت جدید ..............................................................................................................10

1-5-5  آموزش و تربیت كودك ......................................................................................................11

1-6   پدیده بی سرپرستی و عوامل آن ...............................................................................................12

انگیزه و دلایل سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی ..........................................................................12

1-6-1 عوامل طبیعی .........................................................................................................................12

1-6-2  عوامل غیر طبیعی ..................................................................................................................13

1-7  مشکلات کودکان بی سرپرست ................................................................................................14

1-7-1  مشکلات هویتی- شخصیتی ..................................................................................................14

1-7-2  مشکلات اجتماعی ...............................................................................................................14

1-7-3    مراحل پذیرش در مراکز شبانه روزی .................................................................................15

اقامت کودک در این مراکز در سه مرحله صورت می گیرد ..............................................................15

1-7-4 سازمانهای ذیربط در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی ........................................................15

1-8  روشهای نگهداری وسرپرستی کودکان درایران ........................................................................15

1-8-1  فرزند خواندگی ...................................................................................................................15

1-8-2  امین موقت ...........................................................................................................................16

1-8-3  شبه خانواده ..........................................................................................................................16

1-8-4  مراکز نگهداری گروهی .......................................................................................................16

1-9   مقا یسه عملکرد خانه و پرورشگاه ............................................................................................17

1-9-1   عملکرد خانه و پرورشگاه ....................................................................................................17

1-9-2  ارتباط اجتماعی خانواده و فقدان آن در پرورشگاه ................................................................17

1-10   واحدهای نگهداری کودکان بی سرپرست ..............................................................................18

1-10-1   شیرخوارگاه .......................................................................................................................18

1-10-2   شبانه روزی مجتمع خدماتی- حمایتی ................................................................................19

1-10-3  شبانه روزی زیر نظر مستقیم سازمان بهزیستی .......................................................................19

1-11   خانواده و نقش های مختلف آن .............................................................................................19

1-122   انواع خانواده ......................................................................................................................20

1-12-1   خانواده هسته ای ...............................................................................................................20

تفاوت در ابعاد ..................................................................................................................................20

1-12-2   خانواده گسترده ................................................................................................................20

1-12-3   خانواده روستایی و عشایری ..............................................................................................20

1-13   کارکردهای خانواده .............................................................................................................21

1-14 مقایسه آمادگی جوامع روستایی و شهری در پذیرش کودکان بی سرپرست ..............................22

1-15 فعالیت های هنری كودكان و ویژگی های آن ها .....................................................................23

1-15- 1  تأثیر قصه در كودكان .......................................................................................................23

1-15-2   نقش آواز خوانی و ترانه محلی .........................................................................................24

1-15-3    نقاشی كودكان ................................................................................................................25

1-15-4   زیبایی شناسی و تأثیرات روانی رنگ در نقاشی .................................................................26

1-16  معرفی رو شهای موجود جهانی ..............................................................................................26

1-16-1  دهکده های SOS .............................................................................................................26

1-16-2  Residential care unite ...........................................................................................27

1-16-3    شبه خانواده های بزرگ ...................................................................................................28

1-16-4   House parent...........................................................................................................28

1-17  انواع روشهای مراقبتی ............................................................................................................29

1-17-1  روشهای مراقبتی رایج در دنیا .............................................................................................29

1-17-1-1  خانواده های فاستر .........................................................................................................29

به سه روش این کودکان به خانواده ها سپرده می شوند ......................................................................29

1-17-1-2  شبه خانواده ...................................................................................................................30

1-17-1-3  فرزند خواندگی ............................................................................................................30

1-18  روش های رایج و مراکز نگهداری در ایران ...........................................................................30

1-18-1  پرورشگاه های وابسته به شهرداری ....................................................................................30

1-18-2  جمعیت خیریه فرح پهلوی ................................................................................................30

1-18-3  انجمن های حمایت از کودکان ........................................................................................30

1-18-4  تغییرات حاصل در مراکز و شیوه نگهداری بعد از انقلاب ..................................................31

1-18-5   سازمان هایی که تحت نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند عبارتند از ...............31

1-19  نتیجه گیری ..........................................................................................................................32

فصل  دوم

مطالعات تطبیقی ..............................................................................................................................34

بررسی مصادیق داخلی و خرجی .....................................................................................................34

2-1 بررسی نمونه های موجود در جهان و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها .......................................34

2-1-1  دهکده SOS آکابا در اردن ...............................................................................................35

2-1-2  پرورشگاه باتملی ...............................................................................................................36

2-1-3   امید دختران و پسران ........................................................................................................36

2-1-4  خانه کودکان استون ............................................................................................................37

2-1-4-1   اقامتگاه ها .....................................................................................................................37

2-1-4-2  خانه گروهی ...................................................................................................................37

2-1-4-3   بخش خدمات درمانی ....................................................................................................38

2-1-5   شیرخوارگاه ANGELE  ....................................................................................................38

2-2   نمونه های فعلی در ایران .........................................................................................................38

2-2-1  شیرخوارگاه آمنه .................................................................................................................38

2-2-1-1  اداری .............................................................................................................................39

2-2-1-2   قرنطینه ..........................................................................................................................39

2-2-1-3   بخش زرد ......................................................................................................................40

2-2-1-4   زرد پایین .......................................................................................................................40

2-2-1-5   زرد بالا ..........................................................................................................................40

2-2-1-6  آبی .................................................................................................................................40

2-2-1-7  بخش قهوه ای ..................................................................................................................41

2-3  شبانه روزی شهید قدوسی .........................................................................................................41

2-3-1  بخش خوابگاهی ..................................................................................................................41

2-4  شبانه روزی بوشهر.....................................................................................................................42

فصل سوم

معرفی فضاهای تشکیل دهنده و ارائه برنامه ی فیزیکی ........................................................................43

3-1 جمعیت و سن مخاطبین پروژه ....................................................................................................43

3-1-1 سن مخاطب پروژه ................................................................................................................43

3-1-1-1 دلایل انتخاب سنین مخاطب ..............................................................................................43

3-1-2 جمعیت مخاطب پروژه ...........................................................................................................44        3-1-2-1 دلایل انتخاب جمعیت مخاطبین پروژه ................................................................................44

3-2   ضوابط بالا دست و استاندارد فضای معماری .............................................................................44

 3-2-1  فضاهای مطلوب و مناسب کودکان ......................................................................................44

3-2-1-1   فضاهای جذاب کودکان .................................................................................................45

3-2-2  فضاها، ویژگی ها، نیازها، تجهیزات فضایی ...........................................................................48

3-2-2-1  فضاهای اصلی عبارتند از .................................................................................................48

3-2-2-1-1   ورودی ......................................................................................................................48

3-2-2-1-2   فضای انتظار  ..............................................................................................................49

3-2-2-1-3  فضای اداری ...............................................................................................................49

3-2-2-1-4  فضای پذیرش .............................................................................................................50

3-2-2-2  بخش های کودکان .........................................................................................................50

3-2-2-2-1  بخش شیرخوار ...........................................................................................................50

3-2-2-2-2  بخش نوپا ...................................................................................................................51

3-2-2-2-3  بخش نوباوه ................................................................................................................51

3-2-3   فضاهای بهداشتی ................................................................................................................53

3-2-4   فضاهای ارتباطی .................................................................................................................53

3-2-5-1   آشپزخانه ........................................................................................................................53

3-2-5-2   انبار ................................................................................................................................54

3-2-5-3  موتورخانه .......................................................................................................................54

3-3  برنامه فیزیکی ...........................................................................................................................55

3-3-1  فضاها ..................................................................................................................................55

3-3-1-1   فضاهای خصوصی .........................................................................................................55

3-3-1-2  فضاهای عمومی ..............................................................................................................55

3-3-1-3  فضاهای روباز .................................................................................................................55

3-3-1-4  فضاهای جنبی و خدماتی .................................................................................................56

بررسی ضوابط و استانداردهای فضاهای تشکیل دهنده .......................................................................60

3-4   کیفیت فضاها ..........................................................................................................................60

3-5  قواعد و معیارها ........................................................................................................................62

3-5-1  ابعاد جسمانی کودکان .........................................................................................................62

3-7   اصول مکان یابی و شرایط محیطی ...........................................................................................63

ویژگی های مکان استقرار مهد کودک از 2 جنبه بررسی می شود ......................................................64

3-7-1  توپوگرافی ...........................................................................................................................64

3-7-2  شرایط اقلیمی .......................................................................................................................64

3-8  فضای بازی ..............................................................................................................................64

3-9   رنگ در فضای زندگی کودک ...............................................................................................65

3-9-1   تأثیر رنگ در روحیه و رفتار کودکان ..................................................................................65

3-10  روش های کنترل صدا ............................................................................................................66

3-10-1  کنترل سر و صدای داخل ساختمان .....................................................................................66

3-11  شرایط دمایی و هوایی مناسب .................................................................................................66

3-12  تجهیزات ...............................................................................................................................67

3-13 اصول ایمنی طراحی فضاهای کودکان ......................................................................................68

3-14   بازی و زمین بازی کودکان ....................................................................................................70

3-14-1  تأمین ایمنی کودکان در زمین های بازی .............................................................................73

3-15  استاندارد ابزارهای بازی ..........................................................................................................75

4-12  گیاهان متناسب با محیط های بازی کودکان ...........................................................................80

فصل چهارم

شناخت بستر طرح  در سطح کلان (ویژه گیهای اقلیمی و معماری سقز)

و خرد (تجزیه و تحلیل سایت) ..........................................................................................................83

4-1  استان کردستان .........................................................................................................................83

4-1-1 موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز ..........................................................................................84

4-1-2 موقعیت جغرافیایی ...............................................................................................................84

4-1-3  برسی جمعیت شهرستان سقز ...............................................................................................86

4-1-4  آب وهوای شهرستان سقز....................................................................................................88

4-1-5  شرایط اقلیمی .....................................................................................................................89

4-1-6  دما .....................................................................................................................................90

4-1-7  فشار هوا و رطوبت .............................................................................................................91

5-1-8  باد ......................................................................................................................................93

4-1-9 آموزش و پرورش ................................................................................................................93

 4-1-10  طرح های مورد نیاز اجرا ..................................................................................................94

4-2  شناخت و تحلیل سایت مورد نظر .............................................................................................95

دانلود بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی معماری یتیم خانه کودکان بی سرپرست,

<-BloTitle->
<-BloText->