خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر

مدیریت کیفیت فراگیر
مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر
پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل47

مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدیریت کیفیت فراگیر

واژه TQM از سه کلمه Total (فراگیر)، Quality (کیفیت) وManegment  (مدیریت) تشکیل شده است. بررسی و تحلیل این سه جزء به درک و فهم عمیق تر آن کمک می کند. کلمه "Total" به این معناست که TQM  همه افراد و همه امور سازمان را در بر می­گیرد. واژه "ًQuality" یعنی ارائه آنچه مورد نیاز و انتظار مشتریان است و واژه "Manegement" یعنی کیفیت در سازمان مدیریت می شود (آقایی، 1379).


بودان (1997) اشاره می کند که به مساله تعریف مدیریت کیفیت جامع  زیاد توجه نشده است و هر نویسنده تعریفی که مطابق با نظر اوست را می پذیرد. ویچر (1990) اصطلاح مدیریت کیفیت فراگیر را به سه قسمت تقسیم می کند که به موجب آن جامع به هر فرد درگیر در این فرآیند (شامل مشتریان و تامین کنندگان) کیفیت، به نیازهای مشخص مشتری و مدیریت؛ به مدیران ارشد متعهد اشاره دارد. در واقع مدیریت کیفیت جامع یک فرایند مشتری محور است که به دنبال بهبود مستمر و برآوردن نیازهای مشتری می باشد (شانی، بانت و کارونز، 2004).

هیلستن و کلیفسجو مدیریت کیفیت جامع را به عنوان یک سیستم مدیریتی دائماً در حال تحول شامل ارزش ها، شیوه ها و ابزار، با هدف افزایش رضایت مشتری داخلی و خارجی با مقدار کم منابع تعریف کرده اند (هلیستن و کلیفسجو، 2002). مدیریت کیفیت جامع هنر مدیریت تمام مجموعه برای به­دست آوردن بهترین هاست. روح کلام در توضیح مدیریت کیفیت جامع عبارت طلایی زیر است: چنان با دیگران رفتار کن که انتظار دارای با تو رفتار کنند" (جعفری و دیگران، 1383). مدیریت کیفیت جامع، نگرشی است که بر مبنای آن، مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که به جلب رضایت مشتری منجر می شود می پردازد (ریاحی، 1381).

مدیریت كیفیت فراگیر یك سبك مهم مدیریتی است كه محور اصلی توجه آن بر روی بهبود مستمر كیفیت كالا یا خدمات ارائه شده و جهت تأمین نیازهای مشتریان اعم از داخلی و خارجی می باشد. توجه به كیفیت و تلاش برای بهبود دایمی ، نقش اساسی در توسعه دارد . در این راستا برای رسیدن به سطح برتر و كیفیت ممتاز در سازمان ، به یك سیستم یكپارچه مدیریت نیاز است كه تمامی عوامل سازمان بر پایه ی مفاهیم كیفیت قرار گیرد. بستر فیلد و همكاران (1999) بیان می نمایند كه مدیریت كیفیت فراگیر یك هنر مدیریت است برای كسب برتری (زمردیان ،1373).

 


 

دانلود مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری مدیریت کیفیت فراگیر,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

رضایت مشتری

یکی از مفاهیم اساسی مدیریت کیفیت، رضایت مشتری است. رضایت مشتری به ادراک مشتری نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده بستگی دارد. با سنجش رضایت مشتری، مدیران قادر به درک انتظارات مشتری می شوند. بدین منظور باید بازخوردهای دریافت شده از سوی آنها را مورد توجه قرار دهند.  کاتلر، رضایت مشتری را احساس مسرت با دلسردی فرد در نتیجه مقایسه نتایج دریافت شده با انتظاراتش تعریف می کند. هنان و کارپ  سه سوال را برای سنجش رضایت مشتری مطرح می کنند:

1. شرکت چه چیزی را باید بهبود دهد ؟

2. چگونه و تا چه اندازه آن را بهبود دهد؟

3. تا چه اندازه باید نسبت به رقبای خود  بهتر عمل کند؟

این ارزیابی باید در هر زمانی که یک عامل جدید به محیط وارد می شود و یا تغییرات جدیدی رخ می دهد، انجام شود (سایوز، 2000). رضایت مشتری نتیجه جمعی درک، ارزیابی و عکس العمل فیزیولوژیکی مشتری نسبت به تجربه مصرف کالا یا خدمات می باشد (یان؛ لیو؛ چانگ فنگ؛ زو؛ انگ وو و چن، 2006). 

مدیران معمولاً به دنبال سود مالی سریع و آسان آن هستند و نقش رضایت زیر دستان را برای رسیدن به رضا یت مشتر­ی خارجی و سودآوری مورد توجه قرار می­دهند (فیسی کوا، 2004).   

تأمین رضایت مشتری هدف اساسی مؤسسات تولیدی و خدماتی می­باشد. مشتریان ناراضی با تبلیغات منفی علیه محصولات شركت باعث می­شوند كه مشتریان بالقوه نسبت به محصولات شركت بدبین شده و در خریدهای احتمالی آینده محصولات این شركت را نخواهند خرید، در نتیجه به دلیل كاهش مشتریان، فروش و سهم بازار شركت نسبت به رقبا كاهش خواهد یافت و ادامه بقای شركت با مشكل مواجه خواهد شد (عالی، 1383). 

آنچه امروز بیش از پیش اهمیت دارد توجه به مشتری، تعهد به مشتری، رضایت مشتری تا سر حد خشنودی است، چرا كه رضایت مشتری مزایای زیادی همچون جلب اعتماد عمومی ترغیب، تشویق، تكرار معامله و وفاداری، بهبود افزایش فروش شركت، كاهش هزینه جلب مشتری جدید، ایجاد مزیت­های رقابتی، دور كردن مشتریان از رقبا و نهایتاً رشد و توسعه پایدار را برای سازمان به همراه دارد (بال و بال، 2009).


 

دانلود مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه تحقیق رضایت مشتری,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت

مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت

نظام نگهداشت
مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت
پیشینه نظری نظام نگهداشت
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل76

مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

نظام نگهداشت

نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات درباره ی نقش و اهمیت نیروی انسانی در رشد و توسعه ی سازمان ها و بعضاً رشد جوامع بشری بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه­ای توسعه یافته نیست مگر این که به توسعه­ی منابع انسانی خود پرداخته باشد. امروزه محققان مباحث نیروی انسانی پی برده­اند که نیروی انسانی واجد شرایط و ماهر عامل با ارزش و سرمایه­ای بی­پایان در جهت رشد و توسعه­ی سازمان ها و کشورها هستند (نصرآبادی و همکاران، 1388).

به طوری که نیم قرن گذشته بخش قابل توجهی از پیشرفت کشورهای توسعه یافته مرهون تحول در نیروی انسانی کارآزموده آن­ها بوده است. اگر در گذشته کار، سرمایه، زمین عوامل اصلی تولید به حساب می­آمدند امروزه تغییرات فناوری، نیروی انسانی و افزایش بهره­وری به عنوان عوامل رشد و توسعه تلقی می شوند. تجارب ارزنده­ی سازمان­های موفق و پیشرو درباره­ی ارزش نیروی انسانی مبین اهمیت سرمایه­ی انسانی شاغل در آن سازمان هاست (سوکویو، 2000).

 آن­ها عظمت و بزرگی سازمان خود را به اندازه­ی کسانی می­دانند که برایشان کار می­کنند و محور اصلی رشد، کسب و کار خود را بر مبنای کارکنان خود بنا نهاده­اند؛ زیرا اگر کارگران جامعه نارضایتی شغلی داشته باشند عواقب اقتصادی آن به شرکت و ملت بر می­گردد. چون کار ناخوشایند موجب این می شود که میلیون ها نفر دیگر زندگی محدودتر و فاقد خلاقیت و غم باری داشته باشند.

در متون منابع انسانی، حفظ و نگهداشت در دو مفهوم مطرح است: 1 جلوگیری از ترك خدمت و حفظ افراد و 2- تأمین سلامت جسمى و روانى (شهرابی، 1388). منظور از حفظ و نگهداری كاركنان در سازمان، فقط جنبه فیزیكی آن نیست، بلكه حضور و حركت فعالانة كاركنان سازمان در درون آن و هماهنگی و هم سویی آنان با سیاست­ها و راهبردهای سازمان و به تعبیری درگیر بودن آن­ها با كار و شغل و مسایل مربوط به آن است (فرهنگی و صمدی، 1388).

ابعاد و مؤلفه هاى نگهداشت منابع انسانی: فلاورز و هاگز (1971) عوامل نگهداشت و ترك خدمت را از نقطه نظر ماندن یا رفتن در چهار گروه بررسى مى كنند:

ترك خدمت كنندگان: این قبیل افراد، از شغلشان ناراضى هستند؛ در عین حال، فشارهاى محیطى نیز در اندازه­اى نیستند كه بتوانند آن ها را از ترك سازمانشان باز دارند؛ در نتیجه، در اولین فرصت شغلشان را تغییر خواهند داد.

ناراضیان شغلى: این افراد، تمایل به انجام فعالیت هاى محفلى دارند. رضایت شغلى این افراد بسیار پایین است و اساساً به دلایل محیطى در سازمان ماندگار شده اند.

رضایت مندان شغلى: این دسته كاركنان از رضایت شغلى بالایى برخوردار هستند و به دلایل كارى سازمان را ترك نمى­كنند.

رضایت مندان از شغل و محیط: این گروه از نیروى انسانى به احتمال زیاد، دوران كارى خود را با ماندن در سازمان به پایان مى رسانند. در واقع دلایل رضایت شغلى و دلایل محیطى، همزمان فرد را در سازمان نگه مى دارند (قربانی و رضایی راد، 1390).

 


- Sokoyo

دانلود مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری نظام نگهداشت,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی (به همراه منابع تحقیق) فایل اصلی Word تعداد کل صفحات 36 صفحه حجم فایل zip 57k

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

دانلود مبانی نظری  فرهنگ سازمانی
دانلود ادبیات و تاریخچه  فرهنگ سازمانی
مبانی نظری فرهنگ سازمانی
منابع و مواخذ فرهنگ سازمانی
جزوه آموزشی فرهنگ سازمانی
مدلهای اثر بخشی
شاخصهای اثر بخشی سازمان
روشهای سنجش اثر بخشی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت  
دانلود پایان نامه فوق لیسانس مدیریت 
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت 
دانلود پروژه کارش
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل36

ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی (به همراه منابع تحقیق)

چکیده تحقیق و پژوهش

با بررسی روند تدریجی و تكاملی مدیریت امور كاركنان و اداره انسانی در دهه‌های 1970و1980م به نگرشی برخورد می‌نمائیم كه مقوله فرهنگ را به عنوان عنصر اصلی در مباحث مدیریت منابع انسانی مطرح نمودند.

توجه به فرهنگ سازمانی به طور نسبی توسط متخصصان رفتار سازمانی مطرح شد، اما بستر اصلی آنرا باید در مطالعات تجربی سازمان یافت.

یكی از این نوع كارها، ارائه كتاب هنر مدیریت ژاپنی توسط پاسكال و آتوس می‌باشد. این مطالعه به راز موفقیت ژاپنی‌ها بر مبنای خلق فرهنگ سازمانی قدرتمند كه بین كاركنان، مدیران، و كاركنان به تعامل تأكید داشته و ناشی از علایق مشترك در كسب كمال سازمانی می‌باشد، اشاره دارد.

مطالعه دیگر كتاب در جستجوی كمال «پیترز و واترمن» می باشد. آنان به این نتیجه رسیدند كه رهبر نه تنها جنبه های ملموس و منطقی سازمان نظیر ساختار و فن‌آوری را ایجاد می‌كند بلكه باید خالق ایدئولوژی‌ها، عقاید، زبان، مراسم و شعائر باشد (سید جوادین، 1381، ص60-61). اهمیت فرهنگ تابد آنجاست كه عنوان می‌كنند موفقیت هر عمل و رفتاری در سازمان بسته به همسویی آن با هنجارهای فرهنگی دارد، در غیر اینصورت محكوم به شكست است، در صورت عدم تطابق  و سستی فرهنگ بایستی به تغییر ارزش‌های آن همت گمارد. (ممی‌زاده، 1375، ص74)

این تحقیق بر آن است كه با بررسی فرهنگ سازمانی حاكم و شناسایی و شناخت ویژگی های اصلی آن توجه مدیران را به بخش مهمی از سازمان كه شامل جنبه های غیررسمی سازمان می‌باشدجلب نماید تا در برنامه ریزی ها و اداره موثر و كارای سازمان از این عنصر مهم و حیاتی غفلت نشود.

 

فهرست مطالب  فصل دوم به شرح زیر می باشد :

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 1-2 مقدمه .........................................................   12

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی ......................................     13

3-2 عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی ....................................      15

4-2 نحوه شکل‌گیری فرهنگ‌ها ..............................................      16

1-4-2 بنیان‌گذاران سازمان .................................................    17

5-2 ابعاد معروف فرهنگ .....................................................    17

6-2 عناصر اساسی فرهنگ سازمانی ........................................    19

7-2 راه‌های شناسایی فرهنگ سازمانی ...................................     21

8-2 تکوین فرهنگ سازمانی  ...............................................     23

9-2 انواع فرهنگ سازمانی (تقسیم‌بندی‌های رایج فرهنگ سازمانی )    24

1-9-2 فرهنگ حاکم و خرده فرهنگ ....................................     24

2-9-2 فرهنگ قوی و ضعیف ............................................      26

3-9-2 فرهنگ‌های مثبت و منفی .......................................       27

10-2 استراتژی و فرهنگ ..............................................        30

1-10-2 فرهنگ انعطاف‌پذیری .......................................        31

2-10-2 فرهنگ مأموریتی ............................................       32

3-10-2 فرهنگ مشارکتی ............................................      32

4-10-2 فرهنگ بوروکراتیک ........................................      33

11-2 الگوهای اساسی تشریح فرهنگ سازمانی ....................    34

1-11-2 مدل پارسونز ................................................    34

2-12-2 چارچوب اوشی ..............................................    34

3-13-2 شیوه پیترز و واترمن .....................................    35

14-2مدیریت فرهنگ سازمان ....................................      35

15-2 تأثیر فرهنگ بر عملکرد و اثربخشی سازمان .............     38

16-2 رابطه فرهنگ سازمانی با توانایی‌های مدیریت ..........     39

17-2 تأثیر فرهنگ بر ساختار سازمانی .........................     40

18-2 تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت ..............     41

19-2 فرهنگ سازمانی و توسعه سازمانی          OD ..............    43

20-2 خلاصه‌ای از تحقیق مشابه انجام شده در ارتباط تقریباً نزدیک با موضوع   43

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

1-2- مقدمه

سالهاست که محققان و صاحب نظران در پی شناخت و شنا سایی یک متغیر سیستمی در سازمان بنام فرهنگ سازمانی می باشند. این متغیر به طور حتم در سازمان وجود دارد ولی آن را به راحتی نمی‌توان تعریف نمود. اما افراد برای معرفی سازمان از عبارات و اصطلاحات و کلمه‌های مشابه استفاده می‌کنند ما این متغیر مهم و اساسی را فرهنگ سازمانی می‌نامیم. همان‌گونه که افراد دارای شخصیتهای متفاوت می باشند سازمان ها هم همانند انسان دارای ویژگی‌هایی است. 

که این ویژگی‌ها می‌توانند به صورت صمیمی، خلاق، نوآور یا محافظه کار باشند براساس همین ویژگی می‌توان نگرش‌ها و رفتارهای کسانی را که درون این سازمانها هستند، پیش بینی نمود.     (رابینز، 1380، ص371)

به بیان دیگر سازمان ها هم فرهنگ‌هایی دارند که بر نوع رفتار اعضاء اثر می‌گذارد و یا نوع رفتار آنان را تعیین می‌نماید. اگر چه موضوع فرهنگ و نقش آن در هدایت جوامع از دیر باز مورد توجه جامعه‌شناسان قرار داشته اما موضوع فرهنگ سازمانی دیدگاهی جدید در عرصه دانش مدیریت است. تحقیق دانشمندان و صاحب نظران روی دلایل شکست و موفقیت سازمان‌ها در طی دهه‌های گذشته بیانگر نقش عوامل غیر مادی و معنوی در موفقیت این سازمان‌ها بوده است شرکت‌های آی. بی. ام. سیرز، جنرال موتورز برای حل مسأله‌ها و مشکلات خود کوشیده‌اند تا فرهنگ حاکم بر سازمان را تغییر دهند و بدین وسیله موفقیت شرکت را تضمین نمایند. (دفت، 1378ص 393) 

در این فصل برای شناخت فرهنگ سازمانی به بررسی ادبیات موضوع می‌پردازیم.

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی:

فرهنگ‌culture)) به معنای ارزش ها، هنجارها، سنتها، آداب و رسوم که این ویژگی‌ها در جوامع انسانی متفاوت است. ما با فرهنگ به دنیا نمی‌آییم، بلکه در اجتماعی به دنیا می آییم که خود فرهنگش را به ما می‌آموزد. ما فرهنگ را از کسان دیگری که در اطراف ما یا در محیط هستند، یاد می‌گیریم. در واقع فرهنگ اکتسابی است و به وجوه مشترک انجام کار در یک جامعه خاص دلالت دارد. این وجوه عواملی چون نحوه تغذیه افراد، پوشش، احترام به یکدیگر و تربیت فرزند را در بر می‌گیرد. ترکیب این عوامل باعث می‌شود که مثلاً فرهنگ کانادا و پاکستان متمایز از انگلستان و الجزایر باشد.

هر چند استعمال فرهنگ در متون علمی جامعه شناسی و انسان شناسی امروز از وسعت و گستردگی بسیاری برخودار است، اما معانی جدید فرهنگ ( culture  )با معانی پیشین آن ارتباط چندانی ندارد . واژه فرهنگ ریشه لاتین دارد و به معنای کشت و کار یا پرورش است و هنوز در اصطلاحات کشاورزی (Agriculture) و باغداری به همان معنا به کار می رود. در زبان‌های رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن(civilizations) را به جای فرهنگ به کار می‌بردند و از آن، معنای پرورش، بهسازی، تهذیب، پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند از نیمه قرن هجدهم، فرهنگ در مفهوم جدید آن به کار می رود.

نخستین تعریف جامع و علمی از فرهنگ را ادوارد بارنت تیلور در سال 1871م ارائه نمود. او در تعریف انسان شناختی خود از فرهنگ می نویسد:«فرهنگ یا تمدن در معنای وسیع قوم نگاریش  عبارت است از کلیت در هم بافته‌ای شامل دانش، هنر، اخلاق، قانون، آداب و رسوم و هرگونه قابلیتها و عاداتی که به وسیله انسان به عنوان عضوی از جامعه کسب شده است. ( شریف زاده، 1377، ص11)

 صاحب نظران رشته مدیریت در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود یک سیستم که اعضای آن دارای استنباط مشترک از آن هستند، از مجموعه‌ای ویژگی‌های اصلی تشکیل شده است که سازمان به آن‌ها ارج می‌نهد و برای آنها ارزش قائل است. فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است.

در تحقیقاتی که روی فرهنگ سازمانی انجام شده، محققان کوشیده‌اند، دریابند که افراد از چه زاویه‌ای به سازمان خود نگاه می کنند: آیا هدفها و عملکرد های مورد انتظار روشن و مشخص هستند؟ آیا سازمان به خلاقیت و نوع‌آوری ارج می نهد و به آن پاداش متناسب می‌دهد؟ و آیا پدیده تعارض را سرکوب می‌کند؟

برعکس به هنگام سنجش رضایت شغلی سعی می شود تا واکنش فرد نسبت به محیط سازمانی سنجیده شود و به نوع احساساتی مربوط می‌شود که افراد نسبت به انتظارات سازمان، شیوه‌های پرداخت پاداش، روش های دست یازیدن به پدیده تعارض و از این قبیل چیزها دارند. اگر چه این دو پدیده وجوه مشترکی دارند، ولی باید همواره به یاد داشت که عبارت فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است، در حالی که در مورد رضایت شغلی مساله ارزیابی مطرح است.( رابینز، 1380، صفحات372- 373 )

 

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

1- ایران‌زاده، سلیمان «مدیریت فرهنگ سازمانی» (تبریز، چاپ اول، 1377)

2- الوانی، سید مهدی «آیینها و رسوم سازمانی، طریقی در شناخت فرهنگ سازمانی» (مدیریت و توسعه، شماره 1، تابستان 1378).

3- ایران‌زاده، سلیمان «تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایندهای مدیریت» (اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 148-147، آذرماه 1378).

4- استیفن، پی‌رابینز «رفتار سازمانی»، مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ چهارم، 1380).

5- الفقیه، مهدی «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی» (پایان‌نامه کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1382).

6- جان‌آر، شرمرهورن، جمیزجی، وهانت، ریچاردان، ازبورن، «مدیریت رفتار سازمانی» ترجمه مهدی ایران‌نژاد پاریزی، محمد علی بابایی زکلیکی، محمدعلی سبحان‌اللهی، چاپ دوم، (مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، شهریور 1379).

7- ریچارد، ال‌. دفت «مبانی تئوری و طراحی سازمان» مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ اول، 1378).

8- زارعی متین، حسن «مدیریت فرهنگ سازمانی»، زمینه، (شماره 51، 52، مهر و آبال 1374).

9- سیدجوادین، سیدرضا «مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان» (تهران، نشر نگاه دانش، چاپ اول، 1375).

10- ساعتچی، محمود «روان‌شناسی کاربردی برای مدیران» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ چهارم، 1377).

11- ساعتچی، محمود «روان شناسی بهره‌وری» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ دوم، 1376).

12- شریف‌زاده، فتاح، کاظمی، مهدی، «مدیریت و فرهنگ سازمانی» (تهران، نشر قومس، چاپ اول، 1377).

13- صدفی، ذبیح‌اله، بابائی، سکینه «تکنیک‌های خاص تحقیق» (تهران).

14- طوسی، محمدعلی «فرهنگ سازمانی» (تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول، 1376).

15- عطافر، علی «فرهنگ سازمانی و نحوه ایجاد و تحول در آن» (مقاله ارائه شده به سمینار فرهنگ کار، اصفهان، 1377).

16- فراهانی، تقی «بررسی فرهنگ‌های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان» (پایان نامه کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1379).

17- ممی‌زاده، جعفر «توسعه سازمان» (تهران، انتشارات روایت، چاپ اول، 1375).

18- مقیمی، سید محمد «سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی» (تهران، نشر ترمه، چاپ اول، 1377). 

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی,

ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)

ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات ) به همراه منابع و مواخذ تحقیق فایل اصلی Word تعداد کل صفحات 78 صفحه حجم فایل zip 108k

دانلود ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت  
دانلود پایان نامه فوق لیسانس مدیریت 
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت 
دانلود پروژه کارشناسی ارشد مدیریت 
دانلود مبانی نظری نگهداری  تعمیرات 
دانلود ادبیات و تاریخچه  اتوماسیون و نگهداری  تعمیرات 
مبانی نظری اتوماسیون و نگهداری تعمیرات 
منابع و مواخذ نگهداری تعمیرات
جزوه آموزشی نگهداری و تعمیرات
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل78

ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :

عنوان مطلب ....................................... شماره صفحه

فصل دوم: مبانی نظری و سیر تطور موضوع 17     

مقدمه 18     

بخش اول      20     

1-      تکنولوژی       20     

2-      سیستم‌های تکنولوژی اطلاعات        23     

3-      تعریف تکنولوژی اطلاعات     24     

4-      تاریخچه تکنولوژی اطلاعات   28     

5-      کاربردهای سیستم تکنولوژی اطلاعات در سازمان  30     

الف ـ کاربرد عملیاتی 30     

ب ـ کاربرد اطلاعاتی 33     

ج ـ کاربرد آموزشی   36     

6- پیاده سازی سیستم تکنولوژی اطلاعات  38     

بخش دوم      44     

1-      جایگاه سیستم‌های نگهداری و تعمیرات      44     

2-      تعریف سیستم‌های نگهداری و تعمیرات      46     

3-      لزوم استفاده از سیستم‌های نگهداری و تعمیرات  47     

4-      معایب ناشی از نداشتن سیستم‌های نگهداری و تعمیرات  48     

5-      انواع روشهای نگهداری و تعمیرات  50     

الف ـ نگهداری و تعمیرات به منظور بهبود  50     

ب ـ نگهداری و تعمیرات در هنگام بروز اشکال     51     

ج ـ نگهداری و تعمیرات پیشگیری   52     

د ـ نگهداری و تعمیرات پیشگویی کننده    53     

هـ ـ نگهداری و تعمیرات بهره‌ور فراگیر     54     

6-      نگهداری و تعمیرات در سازمان‌ها   56     

7-      نگهداری و تعمیرات در شبکه انتقال نیرو  57     

بخش سوم     59     

1-      تئوری های مبتنی بر عامل تاثیر      59     

الف ـ جبر تکنولوژی   59     

ب ـ جبر سازمانی      61     

ج ـ دیدگاه اقتضاء و ضرورت 62     

2- انواع تاثیر تکنولوژی بر سازمان 63     

1-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر اقتصاد سازمان   63     

2-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر ساختار سازمان    67     

3-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر عملکرد سازمان   72     

الف ـ تاثیر بر مهندسی مجدد منابع انسانی 72     

ب ـ تاثیر بر استراتژی سازمان       74     

ج ـ تاثیر بر متمایز ساختن عملکرد سازمان 75     

د ـ تاثیر بر کارایی عملیات   76     

هـ ـ تاثیر بر طراحی مجدد گردش کار         77     

بخش چهارم    79     

مهمترین تحقیقات پیرامون تکنولوژی اطلاعات و عملکرد سازمان  79     

برگزیده تحقیقات انجام گرفته در ایران    84

خلاصه  88

         

منابع  167

الف ـ منابع فارسی    168

ب ـ منابع انگلیسی   171

 

«بخش اول»

اینك در اولین بخش از فصل دوم به بیان «تكنولوژی اطلاعات» از وجوه مختلف می‌پردازیم و در بیان موضوع خواننده را از مبانی و تاریخچه آن به كاربردها و در نهایت روش‌های پیاده سازی این تكنولوژی رهنمون خواهیم ساخت.

1-  تکنولوژی

در مورد مفهوم واقعی تکنولوژی، اتفاق نظر کاملی وجود ندارد. برداشت‌های متفاوت از تکنولوژی تحت تاثیــــر منظور و زمینه بررسی تاثیر تکنولوژی در سازمان بوده است. از اینرو تعاریف نظری و عملیاتی متفاوتی از آن بعمل آمده است. همچنین سطوح تجزیه و تحلیل تاثیر تکنولوژی در سازمان نیز متفاوت بوده است. عده‌ای کل سازمان را به عنوان یک واحد دارای یک تکنولوژی یگانه، وعده‌ای دیگر، واحدهای سازمان را به عنوان استفاده‌کنندگان تکنولوژی‌های متفاوت، و حتی عده‌ای دیگر فرد را به عنوان یک واحد تاثیرپذیر از تکنولوژی مورد بررسی قرارداده‌اند. به همین جهت، تعریف واحدی از تکنولوژی ارائه نشده است.

در هر حال، تکنولوژی عبارتی است که برای هرنوع سازمانی قابل کاربرد است. سازمان‌ها همگی اعم از صنعتی و خدماتی از تکنولوژی استفاده می‌کنند. همه سازمان‌ها به این منظور به وجود آمده‌اند که تغییری را در «شئ» بوجود آورند و ایجاد این تغییر مستلزم داشتن تکنولوژی است. البته شئ مذکور حتما" دارای صورت ظاهری و مادی نخواهد بود بلکه می‌تواند شامل مواردی مانند اطلاعات، نمادها و حتی افراد نیز باشد. محسوس و ملموس بودن یا نبودن شئ مورد تغییر در سازمان، تاثیری در مفهوم و اهمیت تکنولوژی به طور عام ندارد. به عبارت دیگر در تحلیل تکنولوژی به عنوان عامل مؤثر همانگونه که یک پالایشگاه نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد به همان نحو یک مؤسسه بیمه نیز مورد بررسی قرارمی‌گیرد (اسكات، 1981 ؛ بدیان، 1984).

تعاریف متعددی از تکنولوژی ارائه شده است که چند مورد آنها عبارتند از:

1- به نظر گلیپس و میلتی تکنولوژی عبارت است از گونه‌ها و الگوهای فعالیت، تجهیزات، مواد، دانش و تجربه مورد استفاده برای انجام وظائف سازمانی (گیرلوف، 1985)..

 2- تکنولوژی عبارت است از ابزاری که برای دگرگون کردن «وارده» به «بازده یا ستاده» درهسته عملیاتی بکار می رود.مجموع تکنولوژی‌های مورد استفاده سازمان، نظام فنی سازمان را تشکیل می‌دهند که شامل سه تکنولوژی انسانی، تکنولوژی ماشینی و تکنولوژی روش‌های انجام کار می‌باشد (مینتز برگ، 1371)..

 3- تکنولوژی عبارت است از استفاده از ابزارهای فیزیکی و نیروهای فکری برای ایجاد ساختارها، تولید و ارائه کالاها و خدمات، به طوری که کارائی انسان را از طریق درک، سازگاری و کنترل بهتر محیط پیرامونش افزایش دهد.

4- تکنولوژی به دانش و تخصص چگونگی انجام کارها اشاره دارد و شامل نوآوریها، ابداعات، تکنیک‌ها و حد گسترده‌ای از دانش و اطلاعات می‌شود (كونتزوویهریچ، 1988).

5- تکنولوژی شامل دانش، ابزار، تکنیک‌ها و فعالیت‌های مورد استفاده برای تبدیل داده‌ها به ستاده‌هاست و در بردارنده ماشین‌آلات، مهارت‌های کارکنان و روش‌های کاراست                (دفت، 1378).

6- تكنولوژی در مطالعات مردم‌شناسی به ابزاری اشاره دارد كه انسان‌های نخستین برای حفظ بقای خود به كار می‌برده‌اند. امروز كاربرد تكنولوژی به طور عمده اشاره به اسباب تكنیكی نظیر ماشین‌ها، ابزار و تجهیزات، خودروها، كشتی‌ها، ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها دارد (نژی، 1992).

7- تكنولوژی تمامی دانشها، محصولات، ابزار و روش‌ها و سیستم‌هایی است كه به خدمت گرفته می‌شود تا محصول یا سرویسی ارائه شود. تكنولوژی فرآیند انتقال و تبدیل منابع به محصول از طریق دانش، تجربه، اطلاعات و ابزار است. (خلیل، 2000).

تعاریف فوق اغلب تعاریف نظری می‌باشند، تعاریف عملیاتی نیز در مورد تکنولوژی ارائه شده است که در مباحث آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در اینجا ذکر دو نکته لازم است:

1- تکنولوژی‌های مورد استفاده سازمان‌ها بر حسب اینکه مستقیما" در فرآیند تبدیل دخالت داشته باشند یا نه، با یکدیگر تفاوت دارند. تکنولوژی که مستقیما"‌از آن در فرآیند تبدیل استفاده شده و در تبدیل داده به ستاده نقش اصلی را بازی می‌کند را «تکنولوژی عملیاتی» می‌نامند.

تکنولوژی عملیاتی شامل تجهیزات، ماشین آلات و ابزارهایی می‌گردد که در فرآیند تبدیل داده به ستاده بطور خودکار عمل نموده و جایگزین فعالیت‌های انسان می‌شوند. تکنولوژی دیگر، تکنولوژی است که مستقیما" در فرآیند تبدیل دخالت ندارند، بلکه با فراهم کردن اطلاعات لازم فرآیند تبدیل را تسهیل نموده و بر دقت و کیفیت آن می افزاید. این تکنولوژی‌ها را «تکنولوژی اطلاعات» می‌نامند.

2- تکنولوژی مورد استفاده بر اساس اینکه در سازمان‌های خدماتی و یا صنعتی باشند نیز با هم تفاوت دارند. تفاوت «تکنولوژی خدماتی» با «تکنولوژی صنعتی» درماهیت کالا وخدمت نهفته‌ است. بازده یک موسسه خدماتی ناملموس، فناپذیر، غیرقابل تعویض در مصرف و غیرقابل ذخیره می‌باشد. از سوی دیگر، سازمان‌هایخدماتی بعضا" روی افراد کار می‌کنند و سازمان‌های تولید تنها روی اشیا از اینرو تحلیل تکنولوژی برای سازمان‌های صنعتی و خدماتی از بعضی ابعاد متفاوت خواهد بود.

در نهایت برای بحث «تكنولوژی» و ارائه قدرت تاثیر آن به این نكته بسنده می‌كنیم كه مهمترین تفاوت عصر حاضر با دوران گذشته در تغییرات سریع و تنوع زیاد تكنولوژی نهفته است. رقابت جهانی نیز موضوع جدیدی است. تكنولوژی درچند دهه اخیر با یك رشد نمایی مواجه بوده و بیش از مجموع رشد آن در چند هزار سال قبل بوده است (پریتچت، 1994).

در هر حال، پیشرفت علمی و فنی دوران حاضر اهمیت تکنولوژی درسازمان‌ها را روز افزون نموده است. تمامی صاحبنظران و محققین به درجات متفاوتی توافق نظر دارند که تکنولوژی بر عملکرد سازمان دارای تاثیر بوده و یکی از عواملی است که نمی‌توان در تحلیل عملکرد آنرا نادیده گرفت. امروزه تکنولوژی به عنوان عامل اصلی افزایش بهره‌وری تلقی می‌شود و ورود آن به سازمان باعث تغییر ساختارهای شغلی و نحوه انجام کارها می‌گردد، نگرش‌ها و رفتار کارکنان را تحت تاثیر قرارمی‌دهد. این تاثیرات بر کل سازمان نیز موثر بوده و دارای اهمیت حیاتی برای سازمان‌ها می‌باشد (بدیان 1984).

دانلود ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
ادبیات و تاریخچه (مبانی نظری و سیر تطور) اتوماسیون و نگهداری تعمیرات (به همراه منابع تحقیق),

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (به همراه منابع تحقیق)

ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری بررسی سیستم بودجه بندی و ارائه مدل مناسب بودجه ریزی ) به همراه منابع و مواخذ تحقیق فایل اصلی PDF تعداد صفحات 75 صفحه حجم فایل zip 498 K

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (به همراه منابع تحقیق)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری
دانلود پایان نامه فوق لیسانس حسابداری
دانلود پایان نامه ارشد حسابداری
دانلود پروژه کارشناسی ارشد حسابداری
دانلود مبانی نظری  بودجه بندی  
دانلود ادبیات و تاریخچه  تحقیقات درباره بودجه بندی 
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت مالی 
مبانی نظری بودجه بندی 
منابع و مواخذ بودجه بندی
جزوه آموزشی بودجه بندی
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpdf
حجم فایل497 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل73

ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (به همراه منابع تحقیق)

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :

عنوان مطلب ....................................... شماره صفحه

مفاهیم بودجه ریزی      15

مبانی بودجه ریزی       16

اهمیت و ضرورت بودجه      17

بودجه بعنوان وسیله کنترل      18

بودجه بعنوان وسیله برای مدیریت       19

بودجه برای برنامه ریزی       19

مقاصد بودجه ریزی      20

وظایف بودجه ریزی      20

ویژگی های یک سیستم بودجه ریزی مناسب     21

اصول بودجه      22

مراحل بودجه بندی     26

طبقه بندی در نظام بودجه ای      35

روشهای برآورد درآمد     44

روشهای برآورد هزینه      46

....

منابع و مواخذ     147

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (به همراه منابع تحقیق)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
ادبیات و تاریخچه تحقیق سیستم بودجه بندی (به همراه منابع تحقیق),

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری بهره وری

مبانی و پیشینه نظری بهره وری فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری بهره وری

مبانی و پیشینه نظری بهره وری
پیشینه نظری بهره وری
بهره وری
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

مبانی و پیشینه نظری بهره وری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

بهره وری

در دنیای پررقابت امروز، منابع انسانی مولد مهم ترین سرمایه سازمان تلقی می گردد كه می تواند موجبات تغییر و تحول در سایر عوامل سازمانی و نتایج اساسی را فراهم آورد. اگر تا دهه­های گذشته معیار برتری یك كشور حجم نیروی انسانی، سلاح های مدرن، ارتش نیرومند، سرزمین وسیع یا منابع زیرزمینی گسترده و حق وتو در مجامع بین المللی بود، از این پس قدرت یك كشور به كیفیت نیروی انسانی و سطح بهره وری آن بستگی دارد (اندرسون، لاویر و شولور، 2000).

 بهره­وری منابع انسانی به­طور تصادفی ارتقا نمی یابد، بلكه باید پیش نیازهای سازمانی و ساختاری مورد نیاز آن فراهم و دائماً مورد توجه سازمان قرار گیرد. به منظور تامین پیش نیازهای سازمانی و ساختاری و در پی آن ارتقاء بهره­وری نیروی انسانی در سازمان، نقش نظام­های بهبود و تعالی سازمانی كاملاً شناخته شده است. در بسیاری از سازمان های ایرانی، ناكارآمدی برخی نظام های فعلی، نه تنها بهبود سازمان را موجب نمی­گردند، بلكه باعث بدتر شدن شاخص­های عملكردی، رضایت و در نتیجه بهره­وری كاركنان می­شوند (کاسکا، بامبر و شارپ، 2003).

بهره­وری نیروی انسانی عبارت است از نرخ ستاده واقعی (ساعات كار) ارائه شده توسط كاركنان سازمان (جلی و گوفین، 2001). در اكثر سازمان ها، به منظور اندازه گیری بهره وری نیروی انسانی، مقدار فیزیكی كالای تولید شده و یا ارزش ریالی كالا و خدمات و در برخی موارد ارزش افزوده را بر تعداد نیروی انسانی تقسیم می­كنند؛ زیرا اندازه گیری ساعات كار واقعی مشكل به نظر می رسد. چنانچه برای محاسبه بهره وری نیروی كار ارزش افزوده بر تعداد كاركنان تقسیم شود، در این صورت شاخص نشان می دهد كه هر یك از كاركنان به طور متوسط چه مقدار ارزش افزوده ایجاد کرده اند (گایتون، 2000). 

 

2-1-3-1- تعاریف بهره وری 

بهره وری در لغت به معنی قدرت تولید و بارور بودن و مولد بودن به کار رفته و در ادبیات فارسی به بافایده بودن و سود برندگی معنی شده است. در رابطه با تعریف کاربردی بهره وری نیز تعاریف مختلفی ارائه شده که برخی از آنها به قرار زیر است:

 


 

دانلود مبانی و پیشینه نظری بهره وری





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری بهره وری,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی

مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی

هوش رقابتی
مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی
پیشینه نظری هوش رقابتی
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل1095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل44

مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

هوش رقابتی  

تاریخچه 

هوشمندی رقابتی مفهوم جدیدی نیست. شرکتها همیشه سعی داشته اند بدانند که رقبای آنها چه می کنند. این مفهوم از دهه 1980 جای خود را در محافل آکادمیک باز کرد. برخی از نویسندگان ادعا کرده‌اند مایکل پورتر(1980) محقق معروف مدیریت استراتژیک، با معرفی نیروهای پنج گانه رقابتی و استراتژیهای ژنریک، مفهوم هوشمندی رقابتی را خلق کرده است. پورتر در ایجاد انجمن متخصصان هوشمندسازی رقابتی سال 1986 پیشگام بوده و نخستین شماره مجله هوشمندی رقابتی را در سال 1990 منتشر ساخته است(پیروت و دیگران،2002،58-747 ).

بعضی کشورها، نظیر فرانسه، ژاپن، سوئد و ایالات متحده در استفاده از سیستم‌های هوشمند رقابتی پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته اند. در این کشورها، هوشمندی رقابتی جایگاه خود را به عنوان یک عامل مهم در کسب مزیت رقابتی پیدا کرده است(گوست مولتی،2004 ).                                  

حتی دانشگاه لوند در سوئد نخستین دانشگاهی است که در رشته هوشمندی رقابتی مقطع دکترا را دایر کرده است. به هر حال هوشمندی رقابتی از جمله مفاهیمی است که به سرعت رشد کرده و جامعه متخصصان هوشمندی رقابتی، در هر سال 40 درصد رشد داشته است(کالوف، 1996،4). همچنین شرکتهای مشهور بسیاری، مانند: جنرال الکتریک، موتورولا، مایکروسافت، اچ پی، آی بی ام، ای تی اند تی، اینتل، تری ام، زیراکس، مرچ، کوکاکولا و کرایسلر همگی از سیستم‌های هوشمند رقابتی استفاده می‌کنند( شرماک، 1995، 40  ).

MIS  و سیستم های اطلاعات مدیریت با این همه در دهه ی 1980 بود كه سیستم های هوش كسب و كار پدیدار شدند تا امكان استفاده از اطلاعات پیرامونی با اثربخشی بیشینه فراهم شود.

اما از اوایل دهه 90 میلادی با تكمیل رویكرد های رنگارنگی از نظام های مدیریتی، موضوع هوش رقابتی به عنوان بخش اعظم هوش سازمانی در مجامع علمی فراگیر شد. در این دوران پژوهشگران رویكردهای گوناگونی را برای اندازه گیری هوش رقابتی و اثرهای آن در سازمان طرح ریزی نمودند و بكار گرفتند. اما از اوایل دهه 90 میلادی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از ادبیات كسب و كار بین پژوهشگران و در مجامع علمی فراگیر شد. برآورد می شود از نظر حجمی بیش از 85 درصد هوش سازمانی را هوش رقابتی تشكیل می دهد و تا كنون اندیشه اندیشمندان بسیاری در دانشگاه های سراسر جهان به پردازش هوش رقابتی معطوف گردیده است (مارین و پولتر ،2004،80-165).

 

دانلود مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری هوش رقابتی,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری بیمه

مبانی و پیشینه نظری بیمه فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری بیمه

بیمه
مبانی و پیشینه نظری بیمه
پیشینه نظری بیمه
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل21

مبانی و پیشینه نظری بیمه

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

بیمه

تعریف بیمه

بیمه قراردادی است که اشخاص با پرداخت وجهی تحت عنوان حق بیمه، منعقد کنند که در صورتی که موضوع بیمه گذاشته به نحوی از انحاء در مخاطره افتد شرکت بیمه از عهده خسارت برآید. بیمه شامل موارد ذیل می‌شود: بیمه عمر، بیمه اعضاء بدن، بیمه حریق، بیمه سرقت و غیره.( محمد معین،ج1 ،  ۶۳۳)

بیمه در ساده‌ترین تعریف؛ روشی است برای انتقال ریسک. در تعریف ماده یک قانون بیمه ایران : بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر(بیمه گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.( قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶)

این تعریف بیمه را صرفا” عقدی دانسته كه بین طرفین قرارداد یعنی بیمه گر و بیمه گزار منعقد می شود و برای هریك تعهداتی به وجود می آورد. لكن از نظر فن بیمه، بیمه عبارت از این نیست كه بین بیمه گر و یك بیمه گزار رابطه حقوقی ایجاد كند. اگر درمقابل بیمه گر فقط یك بیمه گزار وجود داشته باشد اصولا” بیمه ای وجود ندارد و عمل بیمه گر توجیه پذیر نیست، باتوجه به ماهیت عمل بیمه، قرارداد بیمه گر با بیمه گزار زمانی كار بیمه گری تلقی می گردد كه یكی از هزارها قراردادی باشد كه بین بیمه گر و بیمه گزار بسته شده و بعبارت دیگر بیمه گزار در زمره گروه بیمه گزاران قرار گیرد.( قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶).

دانلود مبانی و پیشینه نظری بیمه





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری بیمه,

تاريخ : 1 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت

مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت

ویژگی های شخصیت
مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت
پیشینه نظری ویژگی های شخصیت
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ویژگی های شخصیت

 شخصیت (تعاریف و نظریه ها )

در زبان روزمره مردم یکدیگر را با عباراتی مانند «بسیاربا شخصیت »یا«دارای شخصیت خوب» توصیف می کنند. معمولاً این راهی است برای بیان این مطلب که فرد مورد نظر به مجموعه‌ی متنوعی از رفتارهای جالب توجه اجتماعی را از خود نشان می دهد. اما درزبان یک روانشناس گفتن اینکه فرد از شخصیت«بیشتر»یا «کمتر»برخوردار است، کاملاً،بی معنی خواهد بود. هرچند جنبه های فردی شخصیت، از قبیل درجه برونگرایی را می توان اندازه گرفت، اما خود شخصیت مفهومی گسترده و پیچیده است که به کمیت در نمی آید.

مسئله قضاوت اخلاقی درباره ی اینکه چه ویژگیهایی به وجود آورنده ی شخصیت خوب یابد است. مورد نظر ما نیست گرچه این نکته روشن است که وجود خاصی از شخصیت یک فردمی تواند از دید اجتماع کم و بیش مطلوب باشد. برخی از نظریه پردازان شخصیت را به معنای کلیه ی صفات پایدار یک فرد تلقی کرده اند، درحالی که دیگران این واژه را در مورد ویژگیهای قابل مشاهده ای که ماهیت بارز شناختی ندارند به کار برده اند. یعنی اینکه شخصیت شامل ویژگیهایی نظیرهوش و استعداد نیست.

بعضی از پژوهشگران که در این حوزه نیزبه تحقیق اشتغال دارند شخصیت را بر حسب تجارب فرد از جهانی که در آن زندگی می کند تعریف می کنند، درحالی که در نوشته های نظریه پردازان دیگر به تجاربفردی اشاره ی کمتری شده است (یا حتی اشاره نشده است)دراین آثار،رفتار فردی مورد تأکید قرار گرفته است. با توجه به این چندگانگی دیدگاهها می توان چنین نتیجه گرفت که شخصیت تعریف ساده و صحیحی ندارد و هرکس تعریف خود را براساس آنچه از نظر او مهم است و با توجه به کاربردی که ازنظرشخصیت درذهن دارد، انتخاب می کند.

بدین ترتیب اگرگرایش به رویکرد فروید داشته باشید ممکن است اهمیت نقش ناخودگاه را در تعریفی که از شخصیت می کنید بگنجانید. اما یک تعریف رفتار گرا براساس رفتارهای آموخته و قابل مشاهده خواهد بود (شکلتون و فلچر). برای اینکه شخصیت را دقیق ترتعریف کنیم می توان به منبع آن نگاهی بیاندازیم. شخصیت از واژه ی لاتین پرسونا گرفته است که به نقابی اشاره دارد که هنرپیشه‌ها درنمایش به صورت خود می زدند. پی بردن به اینکه چگونه پرسونابه ظاهربیرونی اشاره دارد یعنی، چهره ی علنی که به اطرافیانمان نشان می دهیم، آسان است. تعریفی از شخصیت دریکی از واژه های استاندارد با این استدلال موافق است. این تعریف می گوید: شخصیت جنبه ی آشکار منش فرد به گونه ای که بر دیگران اثرمی گذارد است. دردهه‌ی1960،والترمیشل1روانشناس، باعث مجادله‌ای درروانشناسی شد که درباره‌ی تأثیر نسبی متغیرهای شخصیتی پایدارمثل صفات و نیازهای متغیرهای مربوط به موفقیت بررفتار بود. (میشل، 1973، 1968 ـ به نقل از شولتز ). یک تعریف معمول و نسبتاً کلی که مورد توجه اغلب روانشناسان است را به عنوان تعریف شخصیت بیان می‌کنیم: «شخصیت به جنبه های نسبتاً ثابت و با دوام یک فرد که او را از دیگران متمایز می کند و درعین حال پایه ای برای پیش بینی در مورد رفتار آینده اوست، اطلاق می شود ». (رایتو همکاران 1970ـ به نقل از شکلتون و فلچر ). تعریف دیگر از شخصیت که می توان نام برد و از کارهای تحقیقاتی نشأت گرفته است تعریف کاتل است: «شخصیت آنچه رفتار را دریک موقعیت معینو با یک حالت عاطفی معین تعیین می کند (کاتل، 1965، به نقل ازشکلتون و فلچر ).

 


 

دانلود مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری ویژگی های شخصیت,

<-BloTitle->
<-BloText->