خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
پروژه و پایان نامه های دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 2 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار

مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

دانلود مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار

رهبری خدمتگزار
مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار
پیشینه نظری رهبری خدمتگزار
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdocx
حجم فایل87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل54

مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

رهبری خدمتگزار

مقدمه 

تحقیق و پژوهش در زمینه رهبری، موضوعی جالب توجه برای تئوریسین ها و محققین در دوره های طولانی و نسل های گذشته بوده و همواره نیز سعی كرده اند ایده ها و نظریات خود را در این زمینه ارائه كنند. محققین اولیه درسال های 1900 تا 1950 همواره سعی داشته اند كه بین ویژگی های رهبران و زیردستان تمایز قائل شوند. زمانی كه دریافتند كه یك تركیب ثابت از ویژگی ها، كه بتوان آن ها را به شكلی جامع مورد پذیرش قرار داد وجود ندارد، آن ها شروع به بررسی تأثیر شرایط بر رفتار و مهارت های مورد نیاز برای رهبران پرداختند. مطالعاتی كه درسال های 1970 تا 1980 انجام شد، سعی داشت كه بین رهبران مؤثر و كارا تمایز قائل شود. آن ها بر ویژگی های شخصی رهبران كه اثربخشی و موفقیت را برای سازمان هایشان به ارمغان می آورند متمركزشدند. این گونه تلاش ها منجر به تئوری های پیشرفته در حوزه رهبری شد. بعضی از این تئوری ها و مدل های رهبری عبارتند از: رهبری موقعیتی، تئوری مسیرهدف، كاریزماتیك، تعاملی، تحول آفرین و رهبری خدمتگزار.

رهبری را میتوان به شكل یك رابطه دید. رهبری فرآیندی دو جانبه بین كسانی است كه تمایل به هدایت و رهبری دارند و كسانی كه بعنوان پیرو انتخاب شده اند. رهبران نیز در مقابل اعمال و اقدامات زیردستان، چگونگی مدیریت پیروان و همچنین در چگونگی دستیابی به اهداف سازمانی پاسخگو و مسئول هستند. مؤلفه های گوناگونی در تعریف این مفهوم دخالت دارند. ابتدا رهبری در ایده و مفاهیم اتفاق می افتد(تصور) و پس از آن در موقعیت ها و محیط اتفاق می افتد(مصداق) (آدامسون، 2009). به هر حال نظریه های جدید رهبری به عنوان یک تغییر در فرایند داخلی سازمان است اما چون رهبران و پیروان با یک هدف مشترک به هم پیوسته اند فعالیتهای مجددی برای ادامه نگرش مشترک انجام خواهند داد که در این صورت قالب جدیدی از تعریف شکل می گیرد(اندرسون، 2009).

جرج تری رهبری را عمل تأثیر گذاری بر افراد بطوری که از روی میل و علاقه برای هدف گروهی تلاش نمایند عنوان می دارد. رابرت تاننبوم، ایروینگ، وچلر و مازاریک بیان می کنند رهبری فرایند تأثیرگذاری بر افراد در شرایطی است که باید هدف های خاص محقق شوند. کونتز و اودانل رهبری را تأثیرگذاری بر افراد برای تحقق هدف مشترک می دانند (هرسی و بلانچارد،1983). دکوتلیس ، کوهن و اشمیت رهبری را فرایند نفوذ شروع ناشی از رفتار رهبری می دانند که موجب تغییر رفتار و حتی عقاید دیگران می شود(دکوتلیس و همکاران، 1979).

 


 

دانلود مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار






امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری رهبری خدمتگزار,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->